Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Egiptuses kukkus alla Vene reisilennuk, hukkus 224 inimest

    Airbus.Foto: Bloomberg

    Egiptuses Siinai poolsaare põhjaosast leiti täna hommikul alla kukkunud Vene reisilennuki rusud, vahendas RIA Novosti Egiptuse uudisteportaali youm7.

    Kogalõmavia reisilennuk, mis väljus täna hommikul Egiptusest, hakkas lennu ajal äkki kõrgust kaotama, aga seejärel kadus radarite ekraanilt, vahendas netiportaal Flightradar24, mis jälgib kogu maailma lennuliiklust.

    Enne kadumist laskus lennuk kiirusega umbes 1,8 km minutis, kirjutab portaal.

    Lennuk kaotas sideme radaritega, olles 9400 m kõrgusel.

    Lennuki vanus oli 18 aastat 5 kuud ning lennufirmale Kogalõmavia kuulub see märtsist 2012.

    Praegu on katastroofipiirkonda jõudnud Egiptuse julgeolekuteenistus ning lähedal asuvast El Arishi linnast saadetud teele umbes 20 kiirabibrigaadi.
    Allakukkunud lennuki pardal oli 217 reisijat ja 7 meeskonnaliiget.
    Reutersi teatel on lennuk täielikult hävinud ning katastroofist eluga pääsnuid leida on äärmiselt ebatõenäoline. Egiptuse eriteenistus kinnitas Reutersile, et pole vähimatki tõendit selle kohta, et lennuk oleks alla tulistatud.
    Täna hommikul jõudis maailma meediasse teave kohaliku aja järgi kell 6.51 Sharm el Sheigist startinud Vene reisilennuki kadumise kohta. Lennuk kadus radariekraanidelt 23 minutit pärast õhkutõusu, Siinai poolsaare keskosas mägises Larnaki piirkonnas. Nüüdseks on teada, et lennuk kukkus alla. Interfax kirjutab, et õnnetuskohal on keerulised maastikuolud, mis raskendavad päästetöid.
    Brittide Mirror kirjutab, et lennukikomandör olevat pärast õhkutõusmist teatanud lennujuhtimiskeskusele tehnilisest rikkest ja palunud luba muuta marsruuti. Selle kohta, kas piloot sai loa teekonda muuta, lehel andmed puuduvad.
    Venemaa lennuteeninduse kinnitusel kuulus Airbus A321 ettevõttele Kogalõmavia (Metrojet). Tegemist oli tšarterreisiga Sharm el Sheiki ja Peterburi vahel. Pardal olid põhiliselt Vene turistid, Kogalõmavialt oli reisi tellinud Moskva turismiettevõte Brisco, kellel on esindus ka Peterburis. 
    Foto: Lenta.ru
    Kogalõmavia varasemad lennuintsidendid
    Kogalõmavia, hilisema ärinimega Metrojet, loodi 1993. aastal. Aviation Safety Networki kodulehe andmetel on ettevõttel varem olnud kaks lennuintsidenti.
    1. jaanuaril 2011 põles kompaniile kuuluv Tu-154B-2 kümne minutiga Surguti lennuväljal täielikult maha, jõudmata õhku tõusta. Põleng puhkes lennuki stardirajale liikumise ajal. Hukkus kolm inimest, kannatanuid oli 42, kellest 32 sai tõsiseid põlenguvigastusi.
    24. jaanuaril 2010 sai maandumisel Mashhadi lennuväljale Iraanis tõsiselt viga ettevõttele kuulunud lennuk Tu-154M, mida opereeris Taban Air. Õnnetuses sai umbes 40 inimest vigastusi, hukkunuid polnud.
    Kogalõmi lennukompanii
    Kogalõmavia loodi 1993. aastal. Ettevõttel oli alustades mitu tegevusvaldkonda: tšarterreisid ja regulaarsed lennuveod, kopterilennud nafta- ja gaasisektori teenindamiseks. Peamiselt lennati Lääne-Siberi linnadest Kogalõmist ja Surgutist Peterburi, Moskvasse, Volgogradi, Sotši jm Venemaa suurematesse linnadesse.
    Mais 2012 ühineti kontserni TUI Vene osakonnaga, mille tulemusena sai kompanii nimeks Metrojet. Lennuvedaja hakkas teenindama uusi liine ning vedama vene turiste Egiptusse, Türki, Hispaaniasse.
    Kogalõmavia kodulennuväljad on Surgut ja Domodedovo Moskvas.
    Eelmise aasta augustis raporteeris Metrojet, et nende lennukipargis on 10 lennukit keskmise vanusega 14 aastat.
    Metrojeti kaasomanikuks oli veel 2000ndate aastate algul Lukoil, kuid siis omandas ettevõtte täielikult lennundusinvesteeringutega tegelev Moskvas registreeritud firma, mille omanikud on Hamit Bagana, Amirbek Gagajev ja Buvaisar Halidov. Neile kolmele kuulub ka rida turismifirmasid, lisaks on Gagajevil Moskvas kindlustusfirma Almaz.
    Ettevõtte 2013. aasta käive oli 7,5 miljardit rubla ning kasum 10,6 miljonit rubla.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.