Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uue riikliku lennufirma juhid: pole aega rääkida, kiire on

    Tallinna lennujaama turundusjuht Erik Sakkov.Foto: Andres Haabu

    Äripäev on püüdnud täna terve päeva tabada uue riikliku lennufirma juhte, et saada vastust küsimusele, mis saab Eesti lennuliiklusest. Kõik tabatud kinnitasid nagu ühest suust, et neil on väga kiire.

    Töö jätkub tavapäraselt

    Rauno MenningEesti stjuuardeid ja liinilendureid ühendava liinilennunduse ametiühingu juht

    Mis siin ikka, ootad. Teed tavapärast tööd. Ei ole mingit infot, kõik räägivad kõlakaid. Meie lootus on, et ettevõte jääb ellu. Meil käib kõik üldiste reeglite järgi, mingeid erireegleid ei ole, kui peaks tulema negatiivne otsus. Aga ega me konkreetselt ei tegele sellega. Me oleme juriidiliselt proovinud uurida, aga ei midagi.

    Kõige esimesena püüdsime tabada uue riikliku lennufirma Nordic Aviation Groupi juhti Jaan Tamme, kes ütles telefonis, et tal ei ole võimalik rääkida, kuna ta on koosolekul. Küsimuse peale, millal võiks ajakirjanik talle uuesti helistada, ütles ta, et parem, kui ajakirjanik täna üldse ei helistaks, kuna tal on väga kiire. Viimasena lisas ta: „Helistan ise, kui meeles on.“
    Ka Nordic Aviationi teine juht Ahto Pärl kinnitas telefonis, et tal on väga kiire ja palus küsimused saata e-postiga. Kirjale lubas ta esialgu vastata alles homseks, kuid nõustus lõpuks siiski vastama täna.
    Endine Tallinna Lennujaama turundusjuht ja samuti Nordic Aviationi juhtkonna liige Erik Sakkov leidis telefonis veidi rohkem aega rääkimiseks, kuigi ka tema ütles, et tal pole kunagi varem nii kiire olnud kui täna.
    Sakkov: oleme valmis kommenteerima 5 minutit pärast otsust
    „Mul ei ole teile midagi tarka öelda. Te tahate küsida ja spekuleerida. Me ei oska spekuleerida. Ootame komisjoni otsust. Kui otsus tuleb, siis järgneva viie minuti jooksul oleme täisvalmiduses teile kõike kommenteerima ja ütlema. Praegu te ei kuule meie käest midagi asjalikku,“ teatas Sakkov rahulikul häälel.
    Kas komisjoni otsus on juba teada? Millal see tuleb? „Ei ole teada,“ kinnitas Sakkov.
    Tema sõnul asutati uus lennufirma selleks, et oldaks võimalikult lühikese ajaga valmis tulema turule ja pakkuma Eesti inimestele otseühendusi. "Me ei tohi kuidagi asendada Estonian Airi või midagi üle võtta. Seda kõike on teile räägitud,“ vastas ta rahulikult. „Proovime oma ülesandeid täita võimalikult hästi.“
    Sakkov nentis, et nad ei saa veel rääkida pikalt ja põhjalikult. "Punkt üks – pole aega. Punkt kaks – kui me kuidagimoodi kommunikeerime seda, et me oleme nii kõvad mehed ja oleme valmis, võime tahtmatult kaasa aidata Euroopa Komisjoni negatiivse otsuse sündimisele ja sellega tappa Estonian Airi, mida me ei soovi teha. Punkt kolm – meil ei ole selleks mingisuguseid volitusi. Kui komisjon teeb selle otsuse, siis teatab ta sellest valitsusele. Meie saame oma korraldused valitsuse käest," selgitas ta.
    Ta rõhutas, et saab küsimustele vastata pärast komisjoni otsust. "Enne me ei saa seda teha. Me palume mõistmist,“ rääkis Sakkov.
    Küsisime, kas uus lennufirma on oma tegevusega nii kaugel, et võib lendama hakata juba laupäeval või esmaspäeval. „See on meie ülesanne. Me peame suutma rahvast teenindada,“ vastas Sakkov.
     
    Pärl: reisijad ei pea muretsema
    Järgneb intervjuu Nordic Aviation Groupi juhatuse liikme Ahto Pärliga.
    Millega olete Nordic Aviation Groupis viimased kuu aega tegelenud, ajast, mil asusite ametisse? 
    Meeskonna komplekteerimise, tegevusplaani koostamise ja ettevalmistamise ning läbirääkimistega erinevate potentsiaalsete partneritega. Valmisolekuga käivituda operatiivselt ja paindlikult. Suur töö väikese aja jooksul, meeskonnatöö. 
    Kui kaugel on Nordic Aviation Groupi äriplaan, millal see valmis peab olema ja millal see valmis saab?
    Lahendused, kuidas lennuliiklus tagada musta stsenaariumi käivitumise korral, on meil olemas. Aga kuna lehte loevad lisaks meie klientidele ka konkurendid, siis me kõiki mõtteid kohe letti ei löö. Reisijad ei pea muretsema. 
    Milline on äriplaan juhuks, kui tuleb Euroopa Komisjonist (EK) negatiivne otsus? Milline on äriplaan, kui tuleb positiivne otsus? 
    Negatiivse otsuse korral asume kohe reisijaid teenindama ja igale inimesele sobivaid lahendusi pakkuma. Selle nimel käib töö ja selline valmisolek on juba mõnda aega. Positiivse otsuse korral on riigile tekkinud täiendavalt korralik oskusteave, mida saab kasutada juba valitsuse otsuse alusel. Igal juhul oleme me otsuse elluviijad, mitte selle tegijad.
    Kumb otsus oleks Teile kui Nordic Aviation Groupi juhtidele enam meelt mööda? Miks? 
    Me ei ole positsioonis, kus anda selliseid hinnanguid. 
    Palun öelge, mis saab siis, kui tuleb negatiivne otsus, mis ütleb, et tegemist oli riigiabiga, mis tuleb tagasi maksta. Mis juhtub järgmisel, ülejärgmisel päeval, kuu aja pärast? 
    Meie ülesanne on pakkuda lahendusi kõigile reisijatele ja meil on selline valmisolek olemas. Täpsustava informatsiooni jagamiseks oleme valmis kohe, kui komisjon avalikustab oma otsuse. 
    Kas Teil on olemas lepingud-õigused selleks, et jätkata päevapealt Estonian Airi tegevust?Teeme selle nimel tööd ja juba mõnda aega on olemas varuvariandid. Kuna neid on mitu, siis need ei kuulu veel avaldamisele. 
    Sama küsimus positiivse otsuse kohta - kuidas näeb järgnev tegevus välja, nii juriidiliselt kui ka reaalselt? Mida ja kus täpselt üle võetakse, jätkatakse, tehakse jne? Mida see tähendab tavapäraselt reisijatele?
    Need on küsimused Estonian Airilie.
    Kas Teile on teada, et laupäeval tuleb otsus komisjonist või kas ootate seda otsust laupäeval või muul lähipäeval? Kas juhindute oma tegevuses sellest, et lähipäevil tuleb otsus? 
    Mis iganes otsus ka tehtaks, see sünnib Brüsselis. Pärast seda teavitatakse valitsust. Meil pole volitusi sündmusi ennetada. Olen veendunud, et kõik asjaosalised käituvad korrektselt ja teavitavad avalikkust kohe, kui on, millest teavitada.
    Palume inimestelt mõistmist ja usku. Palun andke andeks, et ei ole aega pikemalt vastata.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.