Uue riikliku lennufirma juhid: pole aega rääkida, kiire on

05. november 2015, 15:15
Tallinna lennujaama turundusjuht Erik Sakkov.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20151105/NEWS/151109838/AR/0/AR-151109838.jpg

Äripäev on püüdnud täna terve päeva tabada uue riikliku lennufirma juhte, et saada vastust küsimusele, mis saab Eesti lennuliiklusest. Kõik tabatud kinnitasid nagu ühest suust, et neil on väga kiire.

Kõige esimesena püüdsime tabada uue riikliku lennufirma Nordic Aviation Groupi juhti Jaan Tamme, kes ütles telefonis, et tal ei ole võimalik rääkida, kuna ta on koosolekul. Küsimuse peale, millal võiks ajakirjanik talle uuesti helistada, ütles ta, et parem, kui ajakirjanik täna üldse ei helistaks, kuna tal on väga kiire. Viimasena lisas ta: „Helistan ise, kui meeles on.“

Ka Nordic Aviationi teine juht Ahto Pärl kinnitas telefonis, et tal on väga kiire ja palus küsimused saata e-postiga. Kirjale lubas ta esialgu vastata alles homseks, kuid nõustus lõpuks siiski vastama täna.

Endine Tallinna Lennujaama turundusjuht ja samuti Nordic Aviationi juhtkonna liige Erik Sakkov leidis telefonis veidi rohkem aega rääkimiseks, kuigi ka tema ütles, et tal pole kunagi varem nii kiire olnud kui täna.

Sakkov: oleme valmis kommenteerima 5 minutit pärast otsust

„Mul ei ole teile midagi tarka öelda. Te tahate küsida ja spekuleerida. Me ei oska spekuleerida. Ootame komisjoni otsust. Kui otsus tuleb, siis järgneva viie minuti jooksul oleme täisvalmiduses teile kõike kommenteerima ja ütlema. Praegu te ei kuule meie käest midagi asjalikku,“ teatas Sakkov rahulikul häälel.

Kas komisjoni otsus on juba teada? Millal see tuleb? „Ei ole teada,“ kinnitas Sakkov.

Tema sõnul asutati uus lennufirma selleks, et oldaks võimalikult lühikese ajaga valmis tulema turule ja pakkuma Eesti inimestele otseühendusi. "Me ei tohi kuidagi asendada Estonian Airi või midagi üle võtta. Seda kõike on teile räägitud,“ vastas ta rahulikult. „Proovime oma ülesandeid täita võimalikult hästi.“

Sakkov nentis, et nad ei saa veel rääkida pikalt ja põhjalikult. "Punkt üks – pole aega. Punkt kaks – kui me kuidagimoodi kommunikeerime seda, et me oleme nii kõvad mehed ja oleme valmis, võime tahtmatult kaasa aidata Euroopa Komisjoni negatiivse otsuse sündimisele ja sellega tappa Estonian Airi, mida me ei soovi teha. Punkt kolm – meil ei ole selleks mingisuguseid volitusi. Kui komisjon teeb selle otsuse, siis teatab ta sellest valitsusele. Meie saame oma korraldused valitsuse käest," selgitas ta.

Ta rõhutas, et saab küsimustele vastata pärast komisjoni otsust. "Enne me ei saa seda teha. Me palume mõistmist,“ rääkis Sakkov.

Küsisime, kas uus lennufirma on oma tegevusega nii kaugel, et võib lendama hakata juba laupäeval või esmaspäeval. „See on meie ülesanne. Me peame suutma rahvast teenindada,“ vastas Sakkov.

 

Pärl: reisijad ei pea muretsema

Järgneb intervjuu Nordic Aviation Groupi juhatuse liikme Ahto Pärliga.

Millega olete Nordic Aviation Groupis viimased kuu aega tegelenud, ajast, mil asusite ametisse? 

Meeskonna komplekteerimise, tegevusplaani koostamise ja ettevalmistamise ning läbirääkimistega erinevate potentsiaalsete partneritega. Valmisolekuga käivituda operatiivselt ja paindlikult. Suur töö väikese aja jooksul, meeskonnatöö. 

Kui kaugel on Nordic Aviation Groupi äriplaan, millal see valmis peab olema ja millal see valmis saab?

Lahendused, kuidas lennuliiklus tagada musta stsenaariumi käivitumise korral, on meil olemas. Aga kuna lehte loevad lisaks meie klientidele ka konkurendid, siis me kõiki mõtteid kohe letti ei löö. Reisijad ei pea muretsema. 

Milline on äriplaan juhuks, kui tuleb Euroopa Komisjonist (EK) negatiivne otsus? Milline on äriplaan, kui tuleb positiivne otsus? 

Negatiivse otsuse korral asume kohe reisijaid teenindama ja igale inimesele sobivaid lahendusi pakkuma. Selle nimel käib töö ja selline valmisolek on juba mõnda aega. Positiivse otsuse korral on riigile tekkinud täiendavalt korralik oskusteave, mida saab kasutada juba valitsuse otsuse alusel. Igal juhul oleme me otsuse elluviijad, mitte selle tegijad.

Kumb otsus oleks Teile kui Nordic Aviation Groupi juhtidele enam meelt mööda? Miks? 

Me ei ole positsioonis, kus anda selliseid hinnanguid. 

Palun öelge, mis saab siis, kui tuleb negatiivne otsus, mis ütleb, et tegemist oli riigiabiga, mis tuleb tagasi maksta. Mis juhtub järgmisel, ülejärgmisel päeval, kuu aja pärast? 

Meie ülesanne on pakkuda lahendusi kõigile reisijatele ja meil on selline valmisolek olemas. Täpsustava informatsiooni jagamiseks oleme valmis kohe, kui komisjon avalikustab oma otsuse. 

Kas Teil on olemas lepingud-õigused selleks, et jätkata päevapealt Estonian Airi tegevust?
Teeme selle nimel tööd ja juba mõnda aega on olemas varuvariandid. Kuna neid on mitu, siis need ei kuulu veel avaldamisele. 

Sama küsimus positiivse otsuse kohta - kuidas näeb järgnev tegevus välja, nii juriidiliselt kui ka reaalselt? Mida ja kus täpselt üle võetakse, jätkatakse, tehakse jne? Mida see tähendab tavapäraselt reisijatele?

Need on küsimused Estonian Airilie.

Kas Teile on teada, et laupäeval tuleb otsus komisjonist või kas ootate seda otsust laupäeval või muul lähipäeval? Kas juhindute oma tegevuses sellest, et lähipäevil tuleb otsus? 

Mis iganes otsus ka tehtaks, see sünnib Brüsselis. Pärast seda teavitatakse valitsust. Meil pole volitusi sündmusi ennetada. Olen veendunud, et kõik asjaosalised käituvad korrektselt ja teavitavad avalikkust kohe, kui on, millest teavitada.

Palume inimestelt mõistmist ja usku. Palun andke andeks, et ei ole aega pikemalt vastata.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. November 2015, 15:25
Otsi:

Ava täpsem otsing