Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Peterson: uue lennufirma rahast jagub paariks aastaks

    Estonian Airi endine juht Toomas Peterson avaldas lootust, et uue riikliku lennufirma loojad on seekord kõik vajaliku Euroopa Komisjoniga läbi rääkinud. Foto: Raul Mee

    Uude riiklikku lennufirmasse Nordic Aviation Group pandud 40 miljonist eurost jagub endise Estonian Airi ja lennuameti juhi Toomas Petersoni sõnul vaid paariks aastaks.

    Samal ajal süstis Läti riik koos investoritega jõuliselt laienda soovivasse airBalticusse 132 miljonit eurot.
    Estonian Airile kapitalisüstide või laenudena aastatel 2009-2014 kokku antud 130 miljoni euro andmiseks oleks pidanud Petersoni sõnul Euroopa Komisjoni peadirektoraadist luba küsima. Seal oleks vaadatud läbi, kas need rahasüstid lähevad kokku riigiabi reeglistikuga.
    „Alguses luba ei küsitud, kuid pärast püüti seda korrigeerida uute päästeplaanidega. Tehti erinevaid  äriplaane selle jaoks, kuidas riigi antud laene tagasi maksta. See hakkas pihta 2013. aasta alguses, eks neile anti selleks signaale,“ ütles ta.
    Erinevalt airBalticust, kes tuli sarnasest olukorrast puhtalt välja, ei lähe Estonian Airil Petersoni hinnangul ilmselt nii hästi.
    „Riigiabi keelamine on tegelikult väikeriikide huvides, et riigid ei moonutaks turgu oma firmasid abistades. Samas on need reeglid suuresti tõlgendamise küsimus, seega peaks raha paigutamisel sellisesse firmasse Euroopa Komisjoni ametnikelt nõu küsima ja nendega korralikult läbi rääkima. Seda alguses kas rumalusest või arrogantsist ei tehtud. Tulemus on nüüd käes.“
    Kahe Balti riigi võitlus
    Peterson ütles, et poliitiline vastutus on üks asi, aga samad ametnikud, kes toona loa küsimata jätsid, tegid ka Nordic Aviation Groupi (uues rahvuslik lennukompanii – toim). „Annaks jumal, et nad vähemalt selle Brüsseliga kooskõlastasid,“ sõnas ta.
    Nordic Aviation Groupi, mis on veel alustav ettevõte, kapitaliseeris Eesti riik 40 miljoniga, kõrval on airBaltic 132miljonilise investeeringuga. Firmad hakkavad võitlema sama turu nimel.
    „See on nagu sääse ja elevandi võrdlus. airBaltic soovib saada selgelt Baltikumi-üleseks lennufirmaks, nii et nende kodulennujaamad oleks lisaks Riiale ka Vilniuses ja Tallinnas. Selleks Läti ka sellise investeeringu tegi,“ märkis ta."
    "Tekib juba filosoofiline küsimus, kas me ikka peame oma lennufirmat pidama? Sellel turul kasumit teenida ei saa, kui transiitreisijaid ei kaasa. 40 miljonist eurost jagub aga Estonian Airi olemasoleva suurusega liinivõrgu teenindamiseks vaid paariks aastaks,“ tõdes Peterson.
    Raha pandi aina juurde
    Estonian Airi allakäigu taga oli Petersoni hinnangul liialt ambitsioonikas Partsi, Taskila ja Heleniuse plaan.
    „Meie väikese turu pealt niimoodi kasumit teenida ei saa. Aga nende eesmärk oli kaasata hästi palju transiitreisijaid, et Tallinn oleks n-ö hub. See oleks nõudnud rohkem aega ja raha. Kogu aeg pandi raha aina juurde, aga ühel hetkel varises kaardimajake kokku. Tagantjärele targana oli see strateegia vale.“
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.