Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estonian Airi viimane maandumine

    Estonian Airi viimaseks jäänud lennu pardameeskond lehvitab hüvastijätuks laupäeva õhtul Tallinna lennujaamas. Foto: Andres Haabu

    Laupäeval kell 17.30 maandus Tallinna lennujaamas viimane Estonian Airi lennuk 88 reisijaga, mis startis Kopenhaagenist vahetult enne seda, kui Eesti rahvuslik lennufirma teatas oma tegevuse lõpetamisest. Ka esimese lennu tegi Estonian Air 24 aastat tagasi Kopenhaagenisse.

    Estonian Airi viimase, üheksanda Tallinnasse jõudnud lennuki saabumine koju on üdini eestilik – sinivalge raudlind maandub Lennart Meri nimelisel lennuväljal pimeduses ladistavas vihmasajus.
    Viimasena laiast maailmast naasnud Estonian Airi lennuki juhtis koju Eesti kuulsaima helilooja Arvo Pärdi poeg, kapten Immanuel Pärt. Reisijad vantsivad terminali nagu ikka, ainult et iga nende sammu pildistavad pressifotograafid.
    Kui Estonian Airi 24aastaseks jäänud ajaloo viimased reisijad Kopenhaagenist saabunud lennukist lahkusid ja ajakirjanikud lennukisse sisse astuvad, istub kapten Pärt lennuki salongis viiendas pingireas ja räägib heatujuliselt telefoniga. Vabandab ja kaob Bombardieri pisikesse kokpitti. Reisi lõpp, nagu ikka – on ju õnnelikult maandutud. Koristajad liiguvad mööda pingivahesid ja korjavad prahti kokku.
    Kõik jääb viimaseks
    Ainult et täna korjavad nad istmetaskutest välja ka Estonian Airi kirjadega evakueerumisjuhendid ja Estonian Airi pardaajakirja In Time viimased numbrid. Need rändavad prügikasti, sest rohkem pole neid vaja.
    In Time’i viimases numbris jõudis Estonian Airi viimane juht Jan Palmér kirjutada oma kolumnis „Lennuga kindlama homse poole“ sellest, et suvi läks Eesti rahvuslikul lennukompaniil hästi, kolm kuud järjest teenis firma kasumit.
    Ilma pikema jututa laskub kogu pardameeskond ükshaaval lennuki trepile, et poseerida veel viimaseks ühispildiks. Stjuardesside erkkollased sallid tuules lehvimas, lehvitab tumesinisesse Estonian Airi vormi riietatud meeskond koos viimast korda.
    Kapten kustutab lennukis tuled ja sammub läbi vihma terminali poole nagu kümneid ja sadu kordi varemgi. Estonian Airi nime kandvat lennukit ta aga rohkem ei käivita.
    Tallinna lennuväljal maandus Estonian Airi kõige viimane lend.Foto: Andres Haabu
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Euribori kasv vähendas EfTENi kasumit
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.