Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaal on „jagamine“ üha populaarsem

    Prantsuse päritolu äri BlaBlaCar pakub paljudele venelastele lisasissetuleku võimalustFoto: epa

    Tagasihoidlik palganumber on pannud venelasi otsima sissetulekule lisaallikaid, näiteks renditakse turistidele välja oma korter või pakutakse võimalust jagada kulusid ning sõita sihtkohta üheskoos.

    Venemaa langustrendis majandus ning inflatsioon on äri õitsema pannud näiteks inimeselt inimesele üüriportaalil Airbnb kui ka reisiteenust pakkuval Prantsuse juurtega äril BlaBlaCar, kirjutab Bloomberg.
    Venemaale kehtestatud sanktsioonid on inimeste sissetulekuile suurt mõju avaldanud, mistõttu püüavad venelased leida erinevaid võimalusi, et palgale lisa teenida. Üheks sääraseks võimaluseks on oma eluaseme või auto välja rentimine.
    „Venelaste traditsiooniline mõtteviis „Mu kodu on mu kindlus“ on muutumas. Inimesed on muutumas avatumaks ning püüavad leida erinevaid variante, et igakuist sissetulekut suurendada,“ lausus Airbnb Venemaa osakonna juht Andrew Verbitsky.
    Airbnb Venemaa äri on viimase aasta jooksul enam kui kahekordistunud. Ühtlasi on Moskvast saanud Airbnb nimekirjas üks populaarsemaid linnasid, kuna turistid soovivad leida võimalikult odavat majutust. Ja erinevalt paljudest teistest linnadest pole Moskva siiani teada andnud soovist kehtestada Airbnble eraldi maksud.
    Lubamatu luksus
    Airbnb jaoks on siiani edukaimad linnad olnud Pariis, London, New York, Los Angeles, San Francisco, Melbourne, Sydney, Toronto ja Singapur. Ettevõte, mille väärtuseks on hinnatud 25 miljardit dollarit, kasseerib iga üles pandud kuulutuse pealt 6-12 protsenti.
    Verbitsky lausus, et kui möödunud aastal rentisid venelased välja terve korteri, siis nüüd üüritakse välja ka üksikuid tube.
    Kui nõukogude ajal oli isikliku auto ja korteri omamine staatuse sümboliks, siis Moskvas töötava reklaamispetsialisti Vitali Šitnevi sõnul on see vähemalt tema puhul minevik. „Mingil hetkel jõudsin ma arusaamisele, et korteris lisatoa omamine on luksus, mida ma pärast rubla kukkumist endale lubada ei saa,“ selgitas ta.
    Rekordiline kasv
    Šitnevi sõnul maksab üks öö tema Stalini-aegses korterelamus asuva korteri ühes toas umbes 54 dollarit ning kahel kolmandikul ajast on tal ka seal üüriline. Ühtlasi tõstab see mehe igakuist sissetulekut ligikaudu viiendiku võrra.
    Raha pole Šitveni sõnul aga ainus, mida ta turistide majutamisest saab – ta on pidanud maha pikki vestlusi nii ameeriklastest kui sakslastest turistidega ning seeläbi avardanud oma maailmavaadet.
    Kodumajutus pole aga ainus, mida venelased pakuvad.
    Prantsuse ettevõte BlaBlaCar, mis pakub võimalust leida autosõitudeks reisikaaslasi, kaasas septembris 1,6 miljardit dollarit. Ettevõte on öelnud, et äri on Venemaal kasvanud väga kiiresti.
    „Me olime alguses skeptilised, ent kümne kuuga oli meil juba miljon kasutajat,“ ütles BlaBlaCari Venemaa osakonna juht Aleksei Lazorenko. „Mitte ükski teine Euroopa riik pole pärast turuletulekut sellist kasvu näidanud,“ lisas ta.
    Irina Posrednikova, kes töötab Moskvas asuvas Goethe Instituudis, lausus, et BlaBlaCari turuletulek oli ideaalselt ajastatud. Inimestel oli võimalus teenusega liituda just siis, kui rubla kurss kukkuma hakkas ning inimesed oma eelarves esimesi korrektuure tegema hakkasid.
    Kulturist ja strippar
    Posrednikova kasutas ise BlaBlaCari teenuseid ning sõitis Sankt Peterburgi. Tema 650kilomeetrine sõit läks maksma üksnes 1000 rubla. Kaks aastat tagasi oli 1000 rubla väärt umbes 30 dollarit, nüüd üksnes 16.
    „Kui ma oleksin lennukiga läinud, oleks üksnes taksosõit lennujaama maksnud nii palju. Lennupiletid oleksid 4000 rubla lisaks läinud,“ arvutas Posrednikova.
    BlaBlaCar kasseerib teenuse puhul endale üldjuhul kuni 12 protsenti sõidu maksumusest, Venemaal on teenusepakkuja praegu veel maksu ei küsi.
    26aastane Ildar Valejev lausus, et kuna ta peab töö tõttu sageli ühest linnast teise sõitma, on ta BlaBlaCari usin kasutaja. Lisaks sellele, et koos kellegi teisega läheb autosõit ladusamalt, meeldib talle BlaBlaCari puhul ka see, et ta saab endale reisikaaslast valida. Kõigi BlaBlaCari teenusega liitujate käest küsitakse näiteks seda, mis laadi muusika talle meeldib või kui jutukas ta oma hinnangul on. Vastavalt sellele saab autojuht endale soovi korral reisikaaslaste seast valiku teha.
    Valejevi sõnul on siiani tema lemmikreis olnud Iževskist Ufasse, mis asuvad teineteisest 340 kilomeetri kaugusel. „Mul olid autos kulturist, strippar ning muuseumitöötaja. Meil oli palju, millest rääkida,“ ütles ta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.