Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tesla looja ulmeideed hakatakse testima

    Tesla ja SpaceX looja Elon Musk käis välja idee ülikiirest transpordist, mis lisaks turismile ettevõtete tööd ümber kujundama hakkab.Foto: Hyperloop Transport Technologies

    Visionäärist ettevõtja Elon Muski idee ülikiirest "rongist" läheb järgmisel aastal testimisse. Hyperloopi nime kandev lahendus hakkab ümber kujundama ka ettevõtete tööd.

    Hyperloopi tegevjuht, tehnoloogiaettevõtte Cisco endine juht Rob Lloyd selgitas, et praegu veel ulmelisena näivat projekti hakkavad riigid usinalt kasutama, kui näevad sellest tõusvat tulu. „Hyperloop muudab maailma uuesti külaks,“ kommenteeris ta Dublinis Euroopa suurimal tehnoloogiakonverentsil Web Summit.
    Lisaks reisimismugavusele võimaldab Tesla asutaja Muski lahendus tööle hakates ka ettevõtete toimimist ümber kujundada. „On piirkondi, mis juba näevad sellest saadavat tulu. Need riigid mõistavad näiteks, kuidas ülikiire transport mõjutab tööjõu liikumist ja parandab majanduslikku efektiivsust,“ selgitas ta. „Suutes liigutada inimesi kiirusega 1300 km tunnis, saab töötajaid nii-öelda nõudluse peale ja väga kiirelt muutustele reageerida.“

    Hyperloop

    Ülikiire transpordisüsteem, mis transpordib inimesi kiirusega 1300 km tunnis.

    Reisijad kasutaksid transportimiseks kapslit, mis liiguks õhu surve ja elektromagnetlainete abil torus. Tegemist poleks maa-aluse tunneliga ning kogu süsteem saaks energiat päikesepaneelidest.

    Projekti idee autor Elon Musk ise seda ei arenda, kuid kuulutas tänavu tudengitele ja inseneridele välja konkursi projektile prototüübi rajamiseks.

    Hyperloopi idee püüab ellu viia ja rahaks teha tehnoloogiagigandi Cisco taustaga Rob Lloyd, kes hakkas tänavu ettevõtte tegevjuhiks.

    Samuti kujundaks see ümber logistikat, näiteks võimaldades kliendil tellida mõni ööpäev varem valmistatud tooteid, kaotades seetõttu vajaduse lao järele.
    Ettevõte valmistab praegu ette lahenduse testi ning peaks füüsilise katsetamiseni jõudma järgmisel aastal. Selleks rajatakse reisijate- ja kaubaveo proovimiseks väikesemõõduline testrada, kus mõnekilomeetrisel lõigul testida sõitu 700 km/h. „Kuhu see tuleb, veel ei tea, kuid suur kogus ehituseks hangitud terast ootab üksnes aadressi, et kohale toimetatud saada,“ rääkis Lloyd.
    Hyperloopi idee käis Elon Musk välja kaks aastat tagasi. Et tema ettevõtted, kosmosesüstikuid arendav SpaceX ja elektriautosid tootev Tesla selle arendamisega tegelema ei hakka, on visionäär Hyperloopile Lloydi sõnul pigem kui mentor ja nõuandja.
    Projekti käivitamiseks vaja minevast 75 miljonist eurost on investorite abiga koos 20. Lisaks lõi ettevõte suvel käed vaakumlahenduste pioneeri, Šveitsi firmaga Oerlikon Leybold Vacuum, mille lahendusi kasutatakse näiteks osakeste kiirendis Prantsusmaal ning Aston Martini ja Ferrari sportautodes.
    Hyperloop on ilmastiku- ja maavärinakindel kuni 1300 kilomeetrit tunnis liikuv "rong". Foto: Hyperloop Transport Technologies
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.