Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ESMi juht: Kreeka ehk ei kulutagi kogu raha ära

    ESMi juhi Klaus Reglingu hinnangul Kreekal 86 miljardi suurust abiprogrammi ilmselt täismahus vaja ei lähe.Foto: Scanpix/Reuters

    Euroala alalise päästefondi ESM juht Klaus Regling ütleb intervjuus Kauppalehtile, et Kreeka ei pruugi suvel saadud kolmandat abipaketti täies mahus ära kasutada.

    Mis aga puutub palju räägitud võlakergendusse, siis võib Kreeka loota vaid maksetähtaegade pikendamisele – võla nominaalsummat pole nõus keegi vähendama.
    Kreeka ei ole põhjatu must auk,“ ütles Regling, kes usub, et kui ellu viia õiged reformid, ei takista miski ka Kreekal taoliseks edulooks saamast, nagu on olnud teised kohanemisprogrammi läbi teinud riigid Iirimaaga eesotsas.
    Reglingu sõnul on hea uudis, et Kreeka pankade rahavajadus on osutunud väiksemaks kui algselt rehkendatud 25 miljardit eurot. Praegu paistab, et rekapitaliseerimise vajadus jääb alla 10 miljardi euro piiri.
    „See on üks põhjus, miks 86 miljardi suurust abiprogrammi ilmselt täismahus vaja ei lähe,“ ütles Regling.
    Samuti on ESMi juht optimistlik, et Kreeka kolmanda abiprogrammiga liitub lõpuks ka IMF, mida nõuavad näiteks Saksamaa ja Soome. IMF on eeltingimuseks seadnud selle, et Kreeka võlg oleks jätkusuutlik. Kui IMF liituks, oleks euroala riikide osa abipaketis väiksem.
    Kõnelused Kreeka võlavähenduse üle lükkuvad tulevasse aastasse. Regling nendib, et Kreeka on juba saanud olulist kergendust laenupuhkuse ja maksetähtaegade pikendamise näol, mistõttu laenude teenindamise kulud on Kreekal väiksemad kui paljudel teistel liikmesriikidel. Seda hoolimata asjaolust, et Kreeka võla tase SKPsse on juba 200% lähedal. Just neid teenindamise kulusid tulebki vaadata – lähemal kaheksal aastal on need minimaalsed. Läbirääkimised toimuksid selle üle, et laenude teenindamise kulud oleksid jätkusuutlikud ka n-ö keskmise pikkusega perspektiivis. Praegu toob abilaenude kasutamine, selle asemel et kõrge protsendiga turult laenata, Kreekale aastas vähemalt 8 miljardit eurot säästu.
    „Nominaalsumma vähendamist ei tule,“ ütles Regling. Sellest on nüüd tema sõnul aru saanud ka Kreeka valitsus.
    Viimati rehkendas IMF, et Kreeka võla jõukohaseks muutmiseks tuleks riigile anda 20 aastat maksepuhkust ning 40 aastat laenu tagasi maksmiseks. Reglingu sõnul on see vaid esialgne hinnang, mida pole lähemalt arutatud. Samal ajal on Kreeka majandus vahepeal oodatust tugevamat seisu näidanud – nii hinnatakse tuleva aasta alguses võla jätkusuutlikkust uuesti.
    Küsimuse peale, kui edukas Kreeka siis oma reformidega olnud on, vastas Regling, et OECD riikidest pole ükski teine riik nii palju struktuurseid reforme läbi viinud kui Kreeka. Samas on Kreeka pensionisüsteem jätkuvalt ELis kõige kulukam ning ka maksude kogumine tahab jätkuvalt tõhustamist.
    Kreeka lahkumist euroalast praegu ükski stsenaarium ette ei näe. Sõna "praegu" põhjendab Regling teoreetilise võimalusega, et üks rahaliidu riik teistega koostööst täielikult keeldub.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.