Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Statoil: riik seadku konkreetsed maksulaed

    Statoili tanklaFoto: Andras Kralla

    Riik võiks anda konkreetsemad raamid kohalike omavalitsuste kehtestatavatele maksudele – müügimaks tõi kaasa korraliku segaduse, mistõttu hiljem tuli makse osaliselt tagastada, ütles Statoil Fuel & Retail Eesti ASi finantsdirektor Paavo Siimann.

    Siimann tegi ettepaneku, et ettevõtluse jätkusuutlikkuse huvides on oluline vältida järske maksutõuse, nagu kavandatakse mootorikütuste aktsiisitasude valdkonnas alates 2016. aasta veebruarist. "Kuna Statoil pakub äriklientidele ka rahvusvahelisi maksekaardilahendusi, siis on transpordiettevõtetest kliendid juba asendanud siseriiklikud maksekaardid rahvusvahelistega, et olla edaspidi valmis tankima Lätis ja Leedus," selgitas Siimann. "Kokkuvõttes võib see viia nii mootorikütuste turumahu kui ka aktsiisilaekumise vähenemiseni Eestis ja annab eeliseid lätlastele. Samas sõidavad need samad veokid ikkagi Eesti teedel."
    Ta lisas, et ka Leedu tõstis mõne aasta eest järsult aktsiisimakse, kuid pärast laekumiste vähenemist muutis oma aktsiisipoliitikat.
    Siimann leidis, et kaaluda võiks sotsiaalmaksu miinimumi kaotamist, mis aitaks tööjõuturule rohkem töötajaid, kes soovivad teha esmatasandi töid väikese koormusega, näiteks paar tundi päevas. "Ootame ka, et riik annaks konkreetsemad raamid, sealhulgas maksulaed, kohalike omavalitsuste kehtestatavatele maksudele – müügimaks tõi kaasa korraliku segaduse, mistõttu hiljem tuli makse osaliselt tagastada," märkis Siimann. "Sama kurioosne on Tallinna linna plaan tõsta niigi kõrget reklaamimaksumäära alates 2017. aastast veel 22%."
    Statoili finantsjuht tõdes, et maksupoliitika puhul on kindlasti rakse kõiki osapooli rahuldada. "Ettevõtjate ootus oma ärisse investeerimisel ja tasuvusarvutuste tegemisel on aga see, et riigil oleks pikaajalisem vaade maksupoliitikale ning uusi maksutõuse saaks plaanide tegemisel juba varakult arvesse võtta," sõnas ta. 
    Siimann tunnustas maksu- ja tolliameti tööd maksude kogumisel, sest see on tema sõnul aidanud parandada ausat konkurentsi mootorikütuste turul. "Kindlasti on oluline, et see töö jätkuks: nähes statistikat, kuidas on viimastel kuudel kiiresti kasvanud raskekütteõli Eestisse tarnimine, võib arvata, et kütuselaadseid tooteid, mis kohapeal diislikütuseks segatakse, jõuab turule varasemast rohkem. Aktsiisitasude erinevuse tõttu jääb riik ka hetkel osast maksutulust ilma."
    Majanduslikku Koostöö ja Arengu Organisatsiooni OECD värskest ülevaates liikmesriikide maksutrendidest nimetatakse Eestit ära riikide hulgas, kus maksukoormuse tõus oli eelnenud aastaga võrreldes üks suuremaid.
    Eesti maksukoormus oli 32,9%. Rahandusministeerium põhjendas, et maksukoormus on tõusnud, kuna maksu- ja tolliamet kogud maksud paremini kokku. Kui samade määrade juures makse paremini koguda ja tulude kasv on kiirem kui SKP kasv, kasvab ka maksutulu suhtena SKPsse.
    Tänane Äripäev kirjutab, et ettevõtjad on maksukoormuse kasvu pärast mures. OECD riikide hulgas on Eesti maksukoormuse poolest umbes keskel, kuid paistab silma maksukoormuse hoogsa kasvuga.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Nestor: varasem ülekulutamine ei luba Soomel hädas majandust toetada
Ajalooliselt on Soome valitsus olnud küllalt aldis riigi majandust läbi eelarvepuudujäägi toetama. Viimase 16 aasta poliitika tõttu tuleb aga nüüd majanduslanguse ajal hoopis kokku hoida, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Ajalooliselt on Soome valitsus olnud küllalt aldis riigi majandust läbi eelarvepuudujäägi toetama. Viimase 16 aasta poliitika tõttu tuleb aga nüüd majanduslanguse ajal hoopis kokku hoida, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tuuleaktsiatele hakkas puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pindi näeb kinnisvaras virgumise märke
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.