Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ministeerium: Taxify juhtidel peab olema litsents

    TaksodFoto: Andres Haabu

    Sõidujagamisteenust pakkuvatel juhtidel peavad olema samasugused load ja litsents nagu tavalistel taksojuhtidel, ütles majandusministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu.

    "Need juhid tegelevad ebaseaudsliku tegevusega ja see on keelatud," vastas Salmu täna hommikul "Terevisioonis" talle esitatud küsimusele, kas need 5-6% Taxify juhtidest, kellel ei ole taksojuhi litsentsi, tegelevad ebaseadusliku tegevusega. Salmu sõnul on sarnane seisukoht kujundatud ka teistes Euroopa riikides.
    Jutt ei käi mitte n-ö tavalistest taksodest, mis pakuvad Taxify vahendusel oma teenust, vaid sõidujagamisest, mis tähendab, et sisuliselt igaüks tänavalt, kes oskab autot juhtida ja vastab Taxify kriteeriumidele, saab hakata raha eest inimesi vedama. Sarnast teenust pakub ka USA ettevõte Uber, mis alustas mõni kuu tagasi Eestis tegevust.
    Seaduses sõidujagamisteenuse pakkumisele Salmu sõnul tõlgendusruumi ei ole. Vahe tegemiseks tõi ta näite sellest, kuidas ühe piirkonna inimesed, kes käivad samasse kohta tööle, lähevad sinna ühe autoga. Sel juhul ei ole eemärk tulu teenida, vaid kulusid kokku hoida. "Oluline on see, et autojuhil on soov samasse sihtkohta liikuda ning ta võtab reisijad kulude vähendamise eesmärgil lihtsalt kaasa," rääkis Salmu.
    Midagi muud on tema selgitusel see, kui autojuht ootab linnas klienti, keda viia raha eest punktist A punkti B. "Kui pakutakse tasulist sõitjate vedu, siis seadus ei näe võimalust, et sul ei peaks olema nõuetekohaseid lube," ütles Salmu.
    Samas tõdes ta, et probleem ei ole sellist teenust vahendavate firmadega, nagu Uber või Taxify, vaid juhtidega. "Näiteks Saksamaa kohus on öelnud, et Uber on samamoodi taksoteenuse osutaja, kuna tema tegevuse tunnused on väga sarnased taksondusele," märkis Salmu.
    Mitu taksofirmat on tõstatanud probleemi, et Taxify all sõidavad sisuliselt piraattaksod ning seetõttu ei soovita end taksoäppiga siduda. Viimati korjas oma taksod rakendusest ära Reval Takso, varem on sama teinud Tallink ja Tulika Takso.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Airbus sõlmis Türgiga ligi 20 miljardi dollari suuruse tarnelepingu
Turkish Airlines sõlmib Rolls-Royce Holdings ja Airbusiga lepingu lennukikomponentide kodumaiseks tootmiseks, mille väärtus on 20 miljardit dollarit, mis on osa eelmisel aastal välja kuulutatud suuremahulisest ostust.
Turkish Airlines sõlmib Rolls-Royce Holdings ja Airbusiga lepingu lennukikomponentide kodumaiseks tootmiseks, mille väärtus on 20 miljardit dollarit, mis on osa eelmisel aastal välja kuulutatud suuremahulisest ostust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti väikelinnas on ohus 650 töökohta. "Tuleb pikk kohtuasi"
Kui Kiviõli Keemiatööstuse põlevkiviõlitehas ei täida järgmiseks aastaks keskkonnaameti nõudeid, peab see tegevuse lõpetama. Tehase direktor plaanib nõuded kohtus vaidlustada.
Kui Kiviõli Keemiatööstuse põlevkiviõlitehas ei täida järgmiseks aastaks keskkonnaameti nõudeid, peab see tegevuse lõpetama. Tehase direktor plaanib nõuded kohtus vaidlustada.