Neljapäev 25. august 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Vaata, millised riigiettevõtted plaanib Michal erastada

Alyona Stadnik 12. jaanuar 2016, 14:15
Majandus- ja taristuminister Kristen Michal.

Majandus- ja taristuminister Kristen Michal ütles, et riigil on plaan, milliseid ettevõtteid võiks lähiaastatel erastada, liita või kuhu kaasata partnereid.

Ettevõtted, mida võiks viia börsile või millest võiks mingi osa erastada, kaasata partnereid või liita, võiksid Michali nägemuses olla Eesti Teed, Omniva, EVR Cargo, Metrosert ja Teede Tehnokeskus.

Hädamüüki ei taha Michal riigiettevõtetes korralda, kõik peab olema läbi mõeldud. „2017. või 2018. aastal võiks Eesti Teed erastamisele minna, Omniva on leidnud partnereid ja lähikuudel selgub ka selle ettevõtte saatus, kui valitsus arutab laiemalt riigi omandipoliitikat puudutavat,“ ütles ta.

Mis puudutab Eesti Energiat, siis Michal ütles, et tema jääks eriarvamusele nendega, kes soovivad seda erastada.

„Eestil on 36 riigiettevõtet, nendest 20 on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi valduses ja 6 rahandusministeeriumi haldusalas. Kui vaadata neid MKMi ettevõtteid, siis on pilt üsna kirju,“ rääkis Michal täna advokaadibüroo Sorainen ärihommikul.

Kuhu me peaksime jõudma? „Osa ettevõtteid läheb ühte gruppi ehk holding'usse, ehk sellest saab kontsern, kuhu kuuluvad ettevõtted, mida ühendab üks taristu,“ selgitas Michal. Sinna peaksid minema Michali sõnul Tallinna Sadam, Saarte Liinid, Eesti Loots, Eesti Raudtee, EVR Cargo ja Tallinna Lennujaam.

„Tegemist on sarnaste ettevõtetega, kellel on sarnane äriloogika,“ sõnas Michal. „Seega me loome transpordikontserni.“

Tema sõnul on eesmärk luua juhtimissünergia, terviklik teenus piirist piirini, samas ka parandada finantsvõimekust ja kokku hoida kulusid. „Moodustame ühenduslüli poliitilise ja ärijuhtimise vahel. Loodetavasti on see ettevõtetele oodatud sündmus,“ tõdes Michal.

Minister märkis, et ühinenud ettevõtted suudavad ka likviidsust paremini korraldada. „Üks osa nendest ootustest, miks me seda teeme, on avalik huvi ja maksumaksjate huvi, et riigiettevõtteid võiks paremini kontrollida,“ märkis Michal ning meenutas mullust Tallinna Sadama juhtumit. Plaan on tuua valdusettevõtete tasandile nii finants- kui ka sisekontroll, tõdes ta.

Maksumaksja huvides on, et juhid vahetuksid, ja see on Michali sõnul ka reformi üks eesmärke.

Otsi:

Ava täpsem otsing