Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    India - uus tõusev täht

    India elektrik tööpostilFoto: epa

    India võib oma potentsiaali poolest olla maailmamajanduse uus tõusev täht.

    Hiina majandus võtab selgelt hoogu maha ja 2000. aastatel õitsenud Brasiilia ning Venemaa majandused on oma sära kaotamas. Nafta hind püsib jätkuvalt muutlikuna. Seega pole ka ime, et maailma aktsiaturud on toimuvast üsnagi ära hirmutatud: USA aktsiaturgude jaoks on alanud aasta aegade halvim, Euroopa, Aafrika ning Aasia turgudel võib näha sarnast tendentsi.
    Kuigi ka India aktsiaturud on ärevaid hetki kogenud, on makromajanduslikus plaanis riigis toimuv oluliselt paremas seisus kui naabermaadel, kirjutab CNN Money. Inflatsioon on kontrolli alla saadud, ruupia on stabiilne, India majanduskasv on umbes 7 protsenti aastas. Viimane tähendab ühtlasi, et suurtest majandustest on India kasv kiireim. Nagu India rahandusminister Arun Jaitley möödunud kuul Šveitsis Davosis toimunud Maailma Majandusfoorumil lausus, oli India üks vähestest suurtest majandustest, kellel õnnestus vältida suurt kukkumist nii 2001., 2008. kui 2015. aastal.
    Kuigi kiidusõnu eduka majanduskasvu eest väärib ka India valitsus, saab riigi puhul välja tuua mitmeid teisigi aspekte, miks India majandus on ümbritsevate riikidega võrreldes edukam.
    Esiteks on Indial väga palju arenemisruumi: keskmiselt teenib indialane aastas 1500 dollarit ehk kasvuruumi on küllaga. Võrdluseks, Hiina puhul on sama näitaja 7000 dollarit aastas, USAs aga näiteks 53 000 dollarit.
    Teiseks on India demograafilises mõttes õnnistatud maa. 600 miljonit elanikku on nooremad kui 27 eluaastat.
    Kolmas ning tõenäoliselt olulisim faktor on aga see, et praegune majanduskliima soosib Indiat igati: riik lõikab väga palju kasu sellest, et nafta hind on madal, kuna tegu on maailma ühe suurema kütuseimportijaga. Kuna naftabarreli hind on praegu üle 32 dollari, tähendab see seda, et India suudab vähendada kütusedefitsiiti kui ka panustada varasemast enam uue taristu arendamisele.
    Hea ajastus
    Eelpool toodu pole kaugeltki kõik. Indiast ning India majandusest rääkides ei saa paratamatult mööda energiaküsimustest. Kui arenenud riigid on kulutanud miljardeid dollareid usaldusväärse ning jätkusuutliku süsteemi ülesehitamisele, pole India kaugeltki sealmaal. Miljonid inimesed, peamiselt külades, elavad endiselt ilma elektrita. Kuna Indial pole maavarasid, ent elektrivajadus üha kasvab, peab riik pöörduma odavaima, ent saastavaima allika ehk kivisöe poole. Siinkohal tuleb mängu aga hea ajastus: ajal, mil India peab energiatootmist järgmise 15 aasta jooksul kahekordistama, on päikeseenergia saavutamas võrgu pariteeti ehk on odavam kui kivisöe põletamisest saadav energia. Lihtsustatult tähendab see seda, et esimest korda oleme olukorras, kus riik võib päikeseenergia süsteemi üles ehitada kuluefektiivselt. Pole ka väheoluline, et päikeseenergia on muutumas üha odavamaks.  
    Samuti võib hea ajastuse seisukohalt India puhul rääkida nii internetist kui nutitelefonidest. Erinevalt muust maailmast saab India vahele jätta nii sissehelistamisega interneti kui ka kaabelinterneti ajastu. India saab liikuda kohe uusima tehnoloogiani ehk indialased avastavad interneti enda jaoks siis, kui tegu on odava teenusega.
    Samasugust tendentsi saab üle kanda mitmetele teistelegi valdkondadele: tervishoiule, reisimisele, jaemüügile.
    Palju takistusi
    Hoolimata eelnevast on Indial mitmeid takistusi, mis võivad pärssida riigi kiiret arengut. India arengule võivad põntsu panna nii naaberriikide käekäik kui ülemaailmsed kriisid. Samuti võib väita, et tehnoloogiaoptimistid hindavad uusi tehnoloogiaid ning nende võimaluste kasutamist Indias üle.
    Ühtlasi on need ka põhjused, miks nii India kui teiste Aasia riikide riigijuhid peaksid olema väga ettevaatlikud ning tegema põhjalikult läbimõeldud otsuseid. Indial on tarvis väga palju areneda, eriti taristu osas. Alusinfrastruktuuri poolest on India maailmas konkurentsivõimelt alles 81. kohal. Ka teised indikaatorid ei anna praegu põhjust optimismiks: tervishoiu ning alghariduse poolest on riik maailmas 84. positsioonil, 103. kohal tööturu arvestuses ning masendaval, 120. kohal tehnoloogilise valmisoleku poolest. Kuigi need numbrid panevad muretsema, võib see teisest küljest vaadatuna tähendada ka seda, et just India on koht, kus tulevikus võib palju muutuma hakata. Tarvis on vaid julgeid mõtteid, investeeringuid ning selle kõige teoks tegemist. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.