Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mercedes asendab robotid inimestega

    Mercedes-Benzi Sindelfingeni tehas Stuttgarti lähistelFoto: Scanpix/Reuters

    Autotootja Mercedes-Benz pakub ostjatele S-klassi sedaani nii paljude valikuvõimalustega, et robotid ei suuda inimtööjõu eelistega sammu pidada.

    Kuna kliendi erisoovid on saanud toote müümisel sedavõrd oluliseks teguriks, kasvab koosteliinil taas vajadus inimtööjõu järele, kes suudab tagada vajaliku paindlikkuse. See on vastupidine suund kasvavale automatiseerimisele, kirjutab agentuur Bloomberg.
    „Robotid ei tule toime nii ulatusliku arvu individuaalsete detailide ja võimalike variantidega, mida me pakume,“ ütles Saksa autotootja tootejuht Markus Schaefer autohiiu Sindelfingeni tehases. „Säästame raha ja kindlustame oma tuleviku, palgates rohkem töötajaid.“
    Mercedese Sindelfingeni tehas on autotootja suurim tehas ja automatiseerimisest seal puudust ei tule. Tehases toodetakse selliseid mudeleid nagu GT sportautod ja ultraluksuslikud S-klassi Maybachi sedaanid, kuid see ei tähenda, et neid autosid käsitsi kokku pannakse. Tehases töödeldakse päevas 1500 tonni terast ning aastas toodetud sõidukite arv on üle 400 000. Nii on automatiseerimine omal kohal, kuid individuaalsete detailide lisandumine nõuab tootmisprotsessis ümberkorraldusi.
    „Mitmekesisus käib masinatel üle jõu,“ ütles Schaefer, kes on 2005. aastast töötanud selle eesmärgiga, et vähendada auto valmimiseks vajaminevat aega 61 tunnilt 30-le. „Nad ei tule toime nii paljude valikutega ega suuda muudatustega sammu pidada.“
    Kui tootmise keskmes on vajalike oskustega meeskond, saab Mercedes tootmisliinil vajalikud muudatused teha ühe nädalavahetusega. Terve automatiseeritud tootmisliini ümberprogrammeerimine võib aga võtta nädalaid, mis tähendaks, et sel ajal tootmine seisaks.
    Robotid ei kao, kuid muutuvad väiksemaks ja paindlikumaks, toimetades pigem koos inimtööjõuga.
    Mercedes ei ole selles suundumuses sugugi üksi – ka BMW ja Volkswagen testivad kergemaid sensoritega varustatud roboteid, mis on piisavalt turvalised, et töötada koos inimestega. Eesmärk on olla oma konkurentidest parem ja kiirem. Autodest on saamas „ratastel nutitelefonid“, mis tähendab, et sealgi tuleb mudeleid järjest lühema intervalli järel uuendada. Varem vältas tsükkel keskmiselt seitse aastat.
    Järjest rohkem tuleb arvestada tarbija erinõudmistega – need ajad on minevik, kus Henry Ford võis teravmeelitseda, et kõigil tema klientidel on võimalik osta meelepärast värvi auto, kui nende lemmikvärv on must.  
    „Me astume eemale tootmise maksimaalsest automatiseerimisest selles suunas, et inimeste roll tööstusprotsessis kasvab jälle,“ ütles Schaefer. „Meil tuleb olla paindlik.“
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.