Mercedes asendab robotid inimestega

25. veebruar 2016, 11:52

Mercedes Mercedes-Benzi Sindelfingeni tehas Stuttgarti lähistel
Foto: Scanpix/Reuters

Autotootja Mercedes-Benz pakub ostjatele S-klassi sedaani nii paljude valikuvõimalustega, et robotid ei suuda inimtööjõu eelistega sammu pidada.

Kuna kliendi erisoovid on saanud toote müümisel sedavõrd oluliseks teguriks, kasvab koosteliinil taas vajadus inimtööjõu järele, kes suudab tagada vajaliku paindlikkuse. See on vastupidine suund kasvavale automatiseerimisele, kirjutab agentuur Bloomberg.

„Robotid ei tule toime nii ulatusliku arvu individuaalsete detailide ja võimalike variantidega, mida me pakume,“ ütles Saksa autotootja tootejuht Markus Schaefer autohiiu Sindelfingeni tehases. „Säästame raha ja kindlustame oma tuleviku, palgates rohkem töötajaid.“

Mercedese Sindelfingeni tehas on autotootja suurim tehas ja automatiseerimisest seal puudust ei tule. Tehases toodetakse selliseid mudeleid nagu GT sportautod ja ultraluksuslikud S-klassi Maybachi sedaanid, kuid see ei tähenda, et neid autosid käsitsi kokku pannakse. Tehases töödeldakse päevas 1500 tonni terast ning aastas toodetud sõidukite arv on üle 400 000. Nii on automatiseerimine omal kohal, kuid individuaalsete detailide lisandumine nõuab tootmisprotsessis ümberkorraldusi.

„Mitmekesisus käib masinatel üle jõu,“ ütles Schaefer, kes on 2005. aastast töötanud selle eesmärgiga, et vähendada auto valmimiseks vajaminevat aega 61 tunnilt 30-le. „Nad ei tule toime nii paljude valikutega ega suuda muudatustega sammu pidada.“

Kui tootmise keskmes on vajalike oskustega meeskond, saab Mercedes tootmisliinil vajalikud muudatused teha ühe nädalavahetusega. Terve automatiseeritud tootmisliini ümberprogrammeerimine võib aga võtta nädalaid, mis tähendaks, et sel ajal tootmine seisaks.

Robotid ei kao, kuid muutuvad väiksemaks ja paindlikumaks, toimetades pigem koos inimtööjõuga.

Mercedes ei ole selles suundumuses sugugi üksi – ka BMW ja Volkswagen testivad kergemaid sensoritega varustatud roboteid, mis on piisavalt turvalised, et töötada koos inimestega. Eesmärk on olla oma konkurentidest parem ja kiirem. Autodest on saamas „ratastel nutitelefonid“, mis tähendab, et sealgi tuleb mudeleid järjest lühema intervalli järel uuendada. Varem vältas tsükkel keskmiselt seitse aastat.

Järjest rohkem tuleb arvestada tarbija erinõudmistega – need ajad on minevik, kus Henry Ford võis teravmeelitseda, et kõigil tema klientidel on võimalik osta meelepärast värvi auto, kui nende lemmikvärv on must.  

„Me astume eemale tootmise maksimaalsest automatiseerimisest selles suunas, et inimeste roll tööstusprotsessis kasvab jälle,“ ütles Schaefer. „Meil tuleb olla paindlik.“

Jälgi Äripäeva sotsiaalmeedias
Äripäeva uudiskiri

Telli värsked majandusuudised oma meilile. Liitu Äripäeva uudiskirjaga:

* E-mail:

* Nimi:

Täname, et tellisite Äripäeva uudiskirja!

Saatsime teie e-posti aadressile liitumise kinnituskirja.

Kui kinnituskiri pole teieni jõudnud, kontrollige, kas sisestasite aadressi õigesti. Küsimuste korral võtke ühendust online@aripaev.ee.

Tellitud uudiskirjast saate loobuda iga saadetud uudiskirjaga.

Seotud lood
Märksõnad

Toimetaja valik

leedo, praamid, regula 15:00 29. juuli 2016

"Äripäev eetris": Leedo magus tehing ajas vaidlema

Praamid, bussid ja ohtlikud sõidukid teedel olid selle nädala tähtsamad teemad.
18:11 29. juuli 2016

Halb üllatus USAst

13:00 29. juuli 2016

Uus sool Kreeka haavadele

Arvamused

Sisuturundus

Fotod ja videod

Investor Toomas

Investor Toomase portfelli hetkeseis:

251 725 €

RAHA

21%

AKTSIAD

79%
Aktsiaportfelli graafik
1k
6k
1a
5a
max
 
Portfelli uuenemise samm 1 päev

Ühisinvesteerimine

Börsiuudised

Exxoni kasum tegi suure languse
19:30 29. juuli 2016

ExxonMobili kasum kukkus 60%

11:56 29. juuli 2016

Barclaysi kasum kahanes

11:15 29. juuli 2016

Aprangalt head tulemused

Indeksid

Indeks
Periood

Tallinna börs

  % EUR
Arco Vara--
Tallinna Kaubamaja--
Silvano Fashion--
Merko Ehitus--
Harju Elekter--

Uudised

Kasulikud


Äripäev meenutab


Kõik eramaja ehitusest 2016

Miks kasutada majaehitusel projektijuhtimise teenust?

Äri eduks

Äripäeva kliendiblogi

    Konverentside laadimine

Kasulikud pakkumised

Autorollo afäär

Rosimannus

Suur ülevaade: kuidas kõik toimus

Äripäeva TOPid

Palga TOP

Rikaste TOP

Dividendide TOP

Gaselli TOP

TOP 100

Juubel

Vabalt!

Edulugu nimega Sylvester

Paberlehe PDF

Täname
Täname, et teatasite sobimatust kommentaarist.

Sulge
Saada vihje
Äripäev ootab lugejatelt vihjeid huvitavate ja põnevate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Äripäevas. Vihje saatja võib jääda anonüümseks.