Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elon Muski rakett ei saanud taas maandumisega hakkama

    SpaceXi Falcon 9 kanderakett, pardal sidesatelliit Jason-3 enne starti Californias Vandenbergi õhujõubaasis tänavu 16. jaanuaril. Kanderaketi ebaõnnestunud maandumisest pani Elon Musk üles video ka oma Instagrami.Foto: epa

    Elon Muski SpaceX viis öösel läbi raketikandja Falcon 9 eduka stardi koos Luksemburgi firma SES sidesputnikuga. Nagu teatasid ettevõtete esindajad, jõudis sputnik 40 000 km kõrgusel orbiidile.

    Start anti Eesti aja järgi täna öösel kell 1.35 USA Florida osariigi Canaverali neemelt. Varem oli seda starti neli korda edasi lükatud, küll kehvade ilmastikutingimuste, küll tehniliste vigade tõttu.
    See oli Falcon 9 kolmas edukas õhkutõus pärast eelmise aasta 28. juuni katastroofi, kui rahvusvahelise kosmosejaama poole teele saadetud kanderakett koos veolaevaga Dragon paar minutit pärast starti plahvatas. Dragoni pardal oli kaks tonni varustust, sealhulgas toiduained, seadmed ja teaduseksperimentide materjalid. Pärast katastroofi peatas SpaceX ajutiselt Falcon 9 lennud, püüdes välja selgitada avarii põhjused ning raketti täiustada.
    Kuigi öine start oli edukas, ei õnnestunud SpaceXil taas kanderaketi maandamine: maandumisel Atlandi ookeani ujuvplatvormile sai viga Falcon 9 esimene aste, mis on mõeldud korduvkasutuseks. Musk teatas, et kõva maandumise tõttu on selle edaspidine kasutamine võimatu.
    SpaceX on juba kaks korda üritanud maandada Falcon 9 ookeaniplatvormile, kuid mõlemad katsed on nurjunud. Korra oli laskumine samuti järsk ning põhjustas küttejääkide plahvatamise, teine kord segas torm platvormi jõudmist õigesse kohta, nii et kandja sattus vette.
    Mullu detsembris õnnestus Falcon 9 esimese astme maandamine maismaale. SpaceX loodab siiski, et neile on jõukohane ka edukas ujuvplatvormile maandumine.
    Falcon 9 esimese astme edukas maandamine on suur unistus – see muudab kanderaketi osaliselt taaskasutatavaks, mis on planeetidevaheliste kosmoselendude esmane eeldus. SpaceX ütleb oma kodulehel, et Falcon 9 kanderaketi hind on umbes sama mis reisilennukil, kuid erinevalt raketist teeb lennuk oma eluaja jooksul kümneid tuhandeid lende. Taaskasutatav kanderakett suudaks ka kosmoselendude hinnad sadu kordi odavamaks teha.
    Öösel orbiidile saadetud geostatsionaarne sidesputnik SES-9 on mõeldud Aasia riikide telekomiside tarbeks. Sputniku mass on 5,3 tonni ja selle ehitas Boeing. SES on ülemaailmne sputinikuside operaator, kelle peakorter asub Luksemburgis. Ettevõttel on 50 geostatsionaarset sputnikut, mis suudavad teenindada 99% Maa elanikkonnast.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.