Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volohhonski loobus isa pärandist

    Firmat DBT juhtinud Aleksandr Volohhonski on nüüd keskendunud nelja aasta eest rajatud idufirma vedamisele.Foto: Raul Mee

    Vene kontsernile Acron kuuluva transiidifirma DBT juht Aleksandr Volohhonski loobus oma isa loodud ettevõtte juhtimisest, tema asemele tuli Venemaalt Acroni siseringist pärit Jevgeni Maškov.

    „Olen kohtunud Acroni presidentidega, kes väljendasid kahetsust, et nii on läinud, aga nad on teinud parima, et tuua asendus süsteemi seest,“ kommenteeris Eesti Raudtee nõukogu liige Raivo Vare.
    Volohhonski võttis ASi DBT Muuga väetiseterminali vedamise enda kanda kolm aastat tagasi pärast seda, kui suri tema isa Vladimir Volohhonski, kes DBT omal ajal püsti pani ja keda on nimetatud Eesti transiidiäri loojaks.
    „Aleksandril on uued väljakutsed, nagu öeldakse. Eesti mastaabis on üles ehitatud suur masinavärk, samas mängureeglid kogu aeg üha rohkem formaliseeruvad. Aleksandri kadunud isa oli läbi kiviseina mineja tüüpi, ehitas selle firma algselt üles, aga Aleksandr on saanud ju välishariduse muul teemal,“ rääkis Vare, kellele näib, et DBT juhtimine polnud noorele Volohhonskile enam piisavalt huvitav.
    Newcastle’i ja Bostoni ülikooli haridusega Volohhonski on Varele jätnud intelligentse, laia silmaringi ja makromajandusega väga hästi kursis ettevõtja mulje. „Selge, et tal on teistsugused ambitsioonid. Mõistan teda, sest ka mulle ei paku pinget rutiinse asja jooksutamine. Igale inimesele see ei sobi. Arvan, et ka Aleksandrile mitte.“
    Äripäeva andmetel on Volohhonski pühendunud 2012. aastal asutatud idufirmale ChecktoCashUp, mis pakub klientidele nende kaupade ja teenuste kaitseks võltsingute vältimise teenust. Start-up tegutseb Euroopas, Ameerikas, Kanadas, Venemaal, Hiinas ja mujal.
    2014. aastal ettevõte edukusega silma ei paistnud: käive oli 37 000 eurot ja kasum 8700 eurot, aasta varem ulatusid mõlemad majandustulemused 17 000 euroni. Viimati selgitati majandusaasta aruandes kehva käivet ja kasumit Venemaa-vastaste sanktsioonide mõjuga.
    Äri ajab Volohhonski kaasomaniku Dmitri Marinkiniga, kes kommentaare jagada ei soovinud. „Mulle ei meeldi ajakirjanikud,“ põhjendas ta, selgitamata, miks. „Lihtsalt ei meeldi.“ Otse Volohhonskiga ei õnnestunud Äripäeval suhelda.
    Asendus süsteemist
    Tühjaks DBT juhi koht ei jäänud. Noore Volohhonski asemele tuli DBTsse selle aasta jaanuarist Jevgeni Maškov, kes, nagu selgub, on juba aastaid töötanud DBT emafirmas Acron, juhtides kontsernile kuuluvat kuivlasti terminali Kaliningradi sadamas. „Miks ta määrati meie ettevõtte juhiks, tuleb küsida Moskvas asuvalt nõukogult,“ ütles DBT avalike suhete juht Ago Tiiman. „Jevgeni tuli siia juba eelmise aasta sügisel, tutvus olukorraga, uuris asja ja võttis sujuvalt juhtimise üle Aleksandr Volohhonskilt.“
    Raivo Vare on Maškoviga kohtunud, viimane näis talle sümpaatne ja oma ala professionaal. Uus juht DBTs elu peapeale ei pööra. „Kõik jätkub endistviisi. Märke sellest, et mingi uus luud kusagil vehiks, ei ole,“ kinnitas Ago Tiiman.
    Üks suurem muudatus on siiski toimunud, sest märtsist liideti DBTga tütarfirma AS BCT, Sillamäe väetiseterminal, mida Volohhonski juhtis pea 10 aastat. Ühinemisleping sõlmiti juba novembris.
    BCT ja DBT ühinemise kohta märkis Tiiman, et liitmine oli mõttekas, kuna mõlemad ettevõtted kuulusid samale kapitalile ehk ettevõttele Acron. Peale selle oli oluline argument, et mõlema firma tegevus oli juba varem tihedalt põimunud. Ühinemisega loodetakse kulusid koomale tõmmata ja efektiivsust tõsta. „Eks vaatame järgmisel aastal samal ajal,“ pakkus Tiiman, millal on näha kahe firma ühendamisest kerkivat kasu. „Nii BCT kui ka DBT on siiani olnud kasumlikud ettevõtted, kontserni raames oleme ühed parimad rentaabluse poolest.“
    Turuseis rahuldav
    Väetiste hinnad ei ole maailmaturul oluliselt ei tõusnud ega langenud, samuti jagub tellimusi. DBT avalike suhete juht Ago Tiiman tõdes, et turuseis võiks olla parem, kuid samas on olukord normaalne.
    „Huvitav on aga küll, et rohkem tuntakse huvi kompleksväetiste vastu, mis annab meile võimaluse tegeleda uue asjaga - väetiste segamisega,“ rääkis Tiiman, et DBT ei piirdu enam vaid väetiste komponentide edasisaatmisega, vaid saadab tellijale valmistoodangu.
    Selleks aastaks on firma majandusprognoose teinud, kuid täpseid numbreid Tiiman esile ei toonud, öeldes ainult, et miinust kasumireal selle aasta lõpus näha ei ole. „Kasumisse jääme igal juhul,“ ütles Tiiman ja märkis mulluste tulemuste kohta, et ka nendele ei ole otseselt midagi ette heita. „Normaalsed tulemused olid. Ei olnud kõige hullemad, ei olnud kõige paremad. Kuigi kunagi rekordaastal 2012 töötlesime Muugal üle 2,2 miljoni tonni kaupa, siis eelmisel aastal oli see number 1,7 ja 1,8 miljoni tonni vahel, mis on ka normaalne tulemus.“
    Vare märkis, et väetiseturul on näha mõnes kaubagrupis hinnalangust, samal ajal tiheneb konkurents ja kukub kasumlikkus. „On natuke sarnane mehhanism naftaturuga.“
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.