Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elektriautode populariseerimise uus viis: ehitada elektriteed

    TEV-projekti ideeFoto: TEVproject.com, Bloomberg

    Elektriautode kriitikud väidavad, et sellise autoga pole mugav sõita, kuna enne laadimispunkti jõudmist võib aku tühjaks saada, kuid nüüd on Šotimaa väikeettevõttel sellele lahendus: ehitada sõiduteele metallriba, mille kohal sõites saab elektriauto end laadida.

    Tegu pole üksnes ideega, taristuarendajad ArcelorMittal, OHL Group ning Heintzmann GmbH on plaanist suisa vaimustuses. Šotimaal arendatud TEV-projekt (Tracked Electric Vehicle) on populaarsust kogumas.
    TEV-projekti arendaja Will Jones on öelnud, et projekt, mille elluviimise tulemusena ehitataks sõiduteedele metallriba, kus elektriauto saab end laadida, toob kaasa selle, et elektriautodega sõitjad ei pea muretsema, kas nad jõuavad õigel ajal laadimispunkti. Esimene proovitee plaanitakse ehitada juba järgmisel aastal ning üks kilomeeter sellist teed maksab 750 000 kuni 1,13 miljonit dollarit (673 000-1 013 000 eurot). Taristuekspertide hinnangul on TEV-projekt võrreldes tavalise kiirtee ehitamisega palju odavam.
    Statistika kohaselt vurab maailmas praegu kokku miljard autot, neist vaid imepisikese osa moodustavad elektriautod. Bloomberg New Energy Finance’i andmeil kasvas möödunud aastal elektriautode müük 60 protsendi võrra ning tänavu peaks kasv jääma 46 protsendi juurde.
    Elektriteede puudused
    Siiski pole TEV-projekt ilma puudusteta. Kriitikud heidavad ideele ette, et elektriautode tootjad ei pruugi projektiga kaasa tulla. Nii Tesla kui ka General Motors panustavad praegu palju aega ja raha sellesse, et ehitada valmis võimsama akuga autosid, mis kestaksid sõites kauem.
    Samuti ei saa unustada ka seda, et elektriautot tuleb laadida ka juhul, kui sel on väga võimas aku. „Laadimisjaamade infrastruktuur on elektriautode turu kasvu üks suuremaid takistusi,“ lausus BNEFi transpordianalüütik Colin McKerracher ja lisas, et samuti on elektriautode puhul probleeme jätkuvalt sellega, et nad on väga kallid.
    TEV-projekt tahab oma kontseptsiooni edasi arendada Newcastle’i ülikooli juures Põhja-Inglismaal, kus endiselt peetakse kõnelusi, kas projekti järgmise kahe aasta jooksul rahastada. Rahastust finantseerib Suurbritannia valitsuse loodud agentuur Innovative UK.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.