Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aafrika noorim miljardär konkureerib Coca-Colaga

    Coca-Colaga püüavad rinda pista paljud ja nii ka Aafrika miljardärist ettevõtja.Foto: EPA

    Aafrika noorimal miljardäril on ambitsioonikas plaan võita suurtelt brändidelt turuosa endale, kirjutab CNN Money.

    Tema peamised sihtmärgid on Coca-Cola, Red Bull ja Fanta. „Me võtame Coca-Cola ette oma uue brändiga Mo Cola. Meil on Red Bulli vastu pandud Mo Energy Drink. Ja meil on üht-teist ka Fantaga konkureerimas,“ ütles MeTL Groupi tegevjuht Mohammed Dewji, kes on Aafrika noorim miljardär.
    Coca-Cola on olnud Aafrikas juba 88 aastat ja seda müüakse igas riigis. 40aastast Dewjit see aga ei morjenda. Tema ettevõtte bränd on võitnud Tansaanias (tema koduriigis) juba 3,5 protsenti turuosast. Mo Cola on turul olnud vaid 2 aastat. „Kui me jõuame 15 protsendini, siis teenime juba korralikku raha,“ ütles ta.
    Masstootmisega Coca-Cola vastu
    Dewji on varemgi võtnud ette suuri väljakutseid. Ta sai oma isalt päranduseks 30 miljoni dollari äri ning kasvatas selle terves Aafrikas tegutsevaks kontserniks, mille käive ulatub 1,5 miljardi dollarini.
    Ettevõte tegutseb nüüdseks 31 erinevas valdkonnas ning 11 riigis, näiteks tegeleb põllumajanduse, tööstuse, jaekaubanduse, finantside, mobiiltelefonide, kinnisvara, nafta ja logistikaga.
    Selleks, et konkureerida Coca-Cola või Pepsiga, peab tema ettevõte tegema masstootmist. See ei ole aga tema suurim väljakutse. Ta peab ka inimesi veenma, et Coca-Cola ja teised tuntud joogid ei ole nii head kui tema omad. See on juba raskem ülesanne. „Nad kasutavad suurepärast valemit,“ ütles Dewji.
    „Aga Mo Cola on veidi teistsugune. See on pisut suhkrusem. Ma arvan, et Aafrikas eelistavad inimesed juua suhkrusemaid jooke,“ ütles ta. Lisaks sellele on uued karastusjoogid suurte konkurentide omast 25 protsenti odavamad.
    Äride maht 3 protsenti Tansaania SKPst
    Dewji on Tansaanias ette võtnud ka teised rahvusvahelised gigandid nagu Nestle, Unilever ja Procter and Gamble. „Meil on toiduõli puhul umbes 60 protsendi suurune turuosa. Sama suur turuosa on meil ka seepide müügis,“ ütles üks Dewji äride juhtidest. „Kui vaadata Unileverit ja Procter and Gamble’it, siis nad on juba praegu meist maas.“
    Dewji on Aafrikas rikkuselt 31. kohal. Tema ärid moodustavad Tansaania SKPst lausa 3 protsenti ning ta pakub tööd 28 000 inimesele. See on peaaegu 5 protsenti kogu riigi tööjõust.
    Kui ta suudab oma eesmärgid täita, siis 2018. aastaks on tema äride käive 5 miljardit dollarit ning ettevõttes töötab üle Aafrika juba 100 000 inimest.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.