Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Aafrika noorim miljardär konkureerib Coca-Colaga

26. märts 2016, 10:15
Coca-Colaga püüavad rinda pista paljud ja nii ka Aafrika miljardärist ettevõtja.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160326/NEWS/160329810/AR/0/Coca-Cola.jpg

Aafrika noorimal miljardäril on ambitsioonikas plaan võita suurtelt brändidelt turuosa endale, kirjutab CNN Money.

Tema peamised sihtmärgid on Coca-Cola, Red Bull ja Fanta. „Me võtame Coca-Cola ette oma uue brändiga Mo Cola. Meil on Red Bulli vastu pandud Mo Energy Drink. Ja meil on üht-teist ka Fantaga konkureerimas,“ ütles MeTL Groupi tegevjuht Mohammed Dewji, kes on Aafrika noorim miljardär.

Coca-Cola on olnud Aafrikas juba 88 aastat ja seda müüakse igas riigis. 40aastast Dewjit see aga ei morjenda. Tema ettevõtte bränd on võitnud Tansaanias (tema koduriigis) juba 3,5 protsenti turuosast. Mo Cola on turul olnud vaid 2 aastat. „Kui me jõuame 15 protsendini, siis teenime juba korralikku raha,“ ütles ta.

Masstootmisega Coca-Cola vastu

Dewji on varemgi võtnud ette suuri väljakutseid. Ta sai oma isalt päranduseks 30 miljoni dollari äri ning kasvatas selle terves Aafrikas tegutsevaks kontserniks, mille käive ulatub 1,5 miljardi dollarini.

Ettevõte tegutseb nüüdseks 31 erinevas valdkonnas ning 11 riigis, näiteks tegeleb põllumajanduse, tööstuse, jaekaubanduse, finantside, mobiiltelefonide, kinnisvara, nafta ja logistikaga.

Selleks, et konkureerida Coca-Cola või Pepsiga, peab tema ettevõte tegema masstootmist. See ei ole aga tema suurim väljakutse. Ta peab ka inimesi veenma, et Coca-Cola ja teised tuntud joogid ei ole nii head kui tema omad. See on juba raskem ülesanne. „Nad kasutavad suurepärast valemit,“ ütles Dewji.

„Aga Mo Cola on veidi teistsugune. See on pisut suhkrusem. Ma arvan, et Aafrikas eelistavad inimesed juua suhkrusemaid jooke,“ ütles ta. Lisaks sellele on uued karastusjoogid suurte konkurentide omast 25 protsenti odavamad.

Äride maht 3 protsenti Tansaania SKPst

Dewji on Tansaanias ette võtnud ka teised rahvusvahelised gigandid nagu Nestle, Unilever ja Procter and Gamble. „Meil on toiduõli puhul umbes 60 protsendi suurune turuosa. Sama suur turuosa on meil ka seepide müügis,“ ütles üks Dewji äride juhtidest. „Kui vaadata Unileverit ja Procter and Gamble’it, siis nad on juba praegu meist maas.“

Dewji on Aafrikas rikkuselt 31. kohal. Tema ärid moodustavad Tansaania SKPst lausa 3 protsenti ning ta pakub tööd 28 000 inimesele. See on peaaegu 5 protsenti kogu riigi tööjõust.

Kui ta suudab oma eesmärgid täita, siis 2018. aastaks on tema äride käive 5 miljardit dollarit ning ettevõttes töötab üle Aafrika juba 100 000 inimest.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
26. March 2016, 10:21
Otsi:

Ava täpsem otsing