Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rostovi lennukatastroofi põhjustas pilootide tüli

    Doni-äärse Rostovi lennukatastroofis hukkus 55 reisijat ja 7 meeskonnaliiget.Foto: epa

    Pärast Doni-äärses Rostovis allakukkunud Boeing 737-800 musta kasti salvestuste läbikuulamist on ekspertidel teada, et katastroofi põhjustas pilootide viga.

    Lennu viimastel minutitel puhkes pilootide vahel konflikt, sest nad ei jõudnud kokkuleppele, kuidas lennukit keerulisest olukorrast välja tuua, kirjutab Vene majandusleht Kommersant.
    Piloodid olid üritanud lennukit maandada juba kaks korda, kuid meeskond oli raskete ilmastikuolude tõttu sunnitud sellest loobuma. Mõlemad maandumiskatsed tehti automaatrežiimil ja kummalgi korral segas tugev tuul, mis pidevalt suunda muutis. Tuule tõttu ei suutnud automaatika hoida lennukit etteantud trajektooril.
    Siis otsustati maandada lennuk käsirežiimil. 270 meetri kõrgusel ja 6 km kaugusel maandumisraja algusest aga vajutas üks lenduritest ootamatult nuppu TOGA – Take off. Go around, andes seega meeskonnale käsu minna uuele ringile ning võttes juhtimise enda kätte.
    Ekspertide hinnangul oli see liigutus saatuslik: piloot ei arvestanud Boeing 737 eripäraga üleminekul maandumisrežiimilt kõrguse võtmise režiimile - sellistes tingimustes automaatikalt käsijuhtimisele, kui lendur tõmbab juhtkangi enda poole, hakkab lennuk järsult üles sööstma.
    Lennuki selline kontrollimatu manööver tuli pilootidele ilmselt üllatusena – kas väsimuse või vähese kogemuse tõttu, kirjutab väljaanne. Siis puhkeski piloodikabiinis konflikt. Juhtimise üle võtnud piloot, jätkates tõusu, üritas koguda kiirust, suurendades mootorite töörežiimi. Tema paarimees leidis, et ennekõike tuleb saada lennuki nina horisontaali ja karjus kolleegile: „Pea! Kuhu? Seis! Seis!“, püüdes samal ajal peatada kõrgusevõtmist, tõugates juhtkangi endast eemale.
    Vastakate juhtimissignaalide tõttu sööstis lennuk 45kraadise nurga all kiirusega 325 km tunnis vastu maapinda. Viimased sekundid enne kokkupõrget mõlemad piloodid lihtsalt röökisid õudusest ja meeleheitest, vahendas Kommersant.
    Kuna pilootide hääled on musta kasti salvestusel väga sarnased, siis pole eksperdid veel tuvastanud, kumb piloot saatusliku vea tegi.
    Dubaist lennanud Boeing 737-800 kukkus 19. märtsi öösel Doni-äärse Rostovi rahvusvahelises lennujaamas maandumiskatsel alla. Esialgsetel teadetel ei suutnud lennuk esimesel korral maanduda ning läks teisele ringile, seejärel kolmandale. Umbes 900 meetri kõrgusel kiirusel üle 400 km tunnis vajus lennuk kreeni ja sööstis peaaegu vertikaalselt lennuraja kõrvale vastu maad.
    Katastroofis hukkus 62 inimest, kellest 45 olid venemaalased.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.