Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

India majanduskasvu ähvardab suur oht

09. aprill 2016, 14:00
Koolitund Indias.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160409/NEWS/160409691/AR/0/AR-160409691.jpg

India vajab majanduskasvu edasiseks toetamiseks miljoneid oskustöölisi ning hariduse reformi, kirjutab CNN Money.

India demograafia on peadpööritav – juba 2020. aastaks on riigis 900 miljonit tööealist elanikku. Kodanike keskmine vanus langeb aga 29 eluaastani. Kaks aastat pärast seda möödub India Hiinast ja riigist saab suurima rahvaarvuga riik.

See töötajate armee – kuhu lisandub igal aastal kümneid miljoneid noori inimesi – võib olla võti India potentsiaali ärakasutamisel. Hea töö leidmisel võivad vaesusest välja tulla miljonid inimesed.

Kõige olulisem on töötajaid kiiresti välja õpetada. Praegu on korralikult väljaõpetatud vaid 2 protsenti India tööjõust, selgub Ernst & Youngi andmetest. Näiteks Suurbritannias on koolitatud 68 protsenti töötajatest. Saksamaal ja Lõuna-Koreas on see näitaja vastavalt 75 protsenti ja 96 protsenti.

See on probleem, mis on levinud peaaegu kõigis sektorites. 2010. aastal hindas spetsialiste esindab organisatsioon Royal Institution of Chartered Surveyors (RICS), et India majandus vajas nelja miljonit ehitusinseneri. Õiged oskused seda tööd teha olid vaid aga 509 000 inimesel. 2020. aastaks on Indial vaja 4,6 miljonit inseneri, aga kvalifitseeritud tööjõudu on vaid 778 000 inimest.

Sarnased käärid on ka arhitektide puhul. Indial on 2020. aastaks vaja 427 000 arhitekti. Sellest numbrist täidavad professionaalid ära aga vaid 17 protsenti.

Milles seisneb probleem? RICS leidis, et India haridussüsteem ja töötajate treenimise süsteem ei ole majanduskasvuga suutnud sammu pidada ning „vajab hädasti reformimist.“

Sama lugu on ka teiste tööstuste puhul. Töötajate ettevalmistuse taset jälgiv Aspiring Mindsi tehtud küsitlusest selgus, et 80 protsenti inseneriteaduse lõpetanud inimestest pole töö tegemiseks piisavalt kompetentsed.

„Ülikoolide pakutav haridus ei ole vastavuses tööstuste kõrgete nõuetega,“ ütles Institute for Human Developmenti ökonomist Preet Rustagi. „Ei ole regulatoorsed organisatsiooni, mis hoiaks hariduse kvaliteedil silma peal.“

Kriitikud ütlevad, et India ülikoolid keskenduvad liiga palju pähetuupimisele ja mehaanilisele kordamisele. Sellega ei arendata õpilaste kriitilist mõtlemist, mida on vaja probleemide lahendamiseks. Õpetajatele makstakse madalaid palku, mis tekitab olukorra, kus nad ei ole piisavalt motiveeritud õpilasi hästi juhendama. Kui õpilased mõjukatesse riigikoolidesse ei saa, pöörduvad nad leebematesse erakoolidesse.

„Kui Indias toimus paar aastat tagasi infotehnoloogia buum, siis tekkis juurde palju erakoole, mis täitsid tööstuse vajadusi,“ ütles Institute of Human Developmenti direktor Alakh N. Sharma.

Peaminister Narendra Modi proovib läbi viia reforme, mis aitavad töötajaid õpetada. Tema valitsus palkab koolitusi läbi viivaid spetsialiste. Lisaks sellele proovitakse vanu koole moderniseerida. Sellele protsessile aitavad kaasa ka erafirmad.

Kõige tähtsam võib olla aga hoopis algharidus. India õpilastelt oodatakse, et nad oskavad seitsme aastaselt juba kahekohalisi arve liita ja lahutada. Vaid 50 protsenti oskavad aga lugeda 100-ni. Vaid 30 protsenti neist suudavad 5-aastastele lastele mõeldud tekste lugeda, selgub hariduse sihtasutuse Pathram andmetest.

 

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
09. April 2016, 14:05
Otsi:

Ava täpsem otsing