Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ferrari sõit läheb üle kivide ja kändude

    Ferrari vormel-1 tiim on väga olulisel kohal firma tegemistes ja ajaloos.Foto: EPA

    Ferrari lootus võistelda luksusbrändidega pole hästi välja tulnud.

    „Ferraril on identiteedikriis,“ ütles investeerimisfirma ADW Capital Partnersi asutaja Adam Wyden. „Nad teatasid maailmale, et on luksusfirma. Seega nad peaksid hakkama käituma nagu Hermes või Loro Piana. Nad ei peaks tegelema mütside või T-särkide müügiga vormelifännidele.“
    Ferrari aktsiaemissioonist on möödas kuus kuud, aga brändi laiendamine ei ole hästi õnnestunud, kirjutab Bloomberg. See survestab ettevõtte juhtkonda ning investorid ootavad, et Ferrari oma strateegiat muudaks.
    Investorid on olnud autotootja tuleviku suhtes skeptilised ja aktsia on alates oktoobrist – mil toimus ka aktsiaemissioon – langenud üle 20 protsendi. Ettevõtte juhtkonnal on mitmeid väljakutseid. Näiteks on autotootja jaoks väga kulukas vormel-1 sarjas osalemine. Lisaks loodetakse Ferrari bränd muuta veelgi eksklusiivsemaks, mis ei ole veel õnnestunud. Mütside ja T-särkide müümine ei aita luksusliku brändi kujundamisele kaasa.
    Ferrari peaks käituma nagu luksusfirma
    Ferrari probleemid tekkisid luksustoodete turu raskete aegade tulekuga. Pariisi ja Brüsseli terrorirünnakud peletasid Aasia ja Lähis-Ida rahakad turistid Euroopast eemale. Sellele lisandus ka Hiina nõudluse jahenemine. Kõik see survestab LVMH-d, Burberry Groupi ja Pradat - viimase aktsia on aastaga langenud lausa 42 protsenti.
    Ferrari tahab oma brändi muuta luksuslikumaks. „Paljud riideesemed, mida me oma poodides müüme, ei ole luksusbrändile kohased,“ tunnistas Fiat Chrysleri (Ferrari emafirma) tegevjuht Sergio Marchionne reedel. Tema roll Ferraris tõenäoliselt kasvab, sest Ferrari tegevjuht Amedeo Felisa läheb peagi erru.
    Lisatoodete müük on kesine
    Ferrari luksusbrändi laiendamine oli üks nurgakivisid, millega autotootja lootis pärast Fiat Chryslerist eraldumist võita investorite poolehoidu.
    Ferrari püüd siseneda luksusmoe- ja aksessuaaride turule on saanud juba tagasilööke. „Ferrari jaemüügiks mõeldud esemed on väga kaugel sellest, mida pakuvad LVMH, Hermes ja Richemont,“ ütles investeerimisfirma Kepler Cheuvreux’ analüütik Thomas Besson. „Me ei näe praegu teisi viise, kuidas Ferrari võiks oma käivet litsentside ja brändiga seotud tegevustega suurendada. Kõik need tegevused tuleks üle vaadata.“
    Marchionne on lubanud, et Ferrarist saab „täielik luksusbränd,“ aga püüdlused pole vilja kandnud. Aksessuaaride ja teiste toodete müügikäive ulatus 2014. aastal vaid 21 miljoni euroni. See on alla protsendi terve ettevõtte käibest. Ferrari pole veel detailselt avalikustanud, kuidas neil eelmisel aastal läks.
    Ferrari lõbustuspargid on populaarsed
    Ühes valdkonnas on Ferrari oma brändi siiski edukalt litsentseerinud – lõbustuspargid. Näiteks Abu Dhabi Ferrari World, kus saab meelt lahutada erinevatel temaatilistel atraktsioonidel. Peagi luuakse Barcelona lähedale Ferrari Land. Teemaparke arendatakse ka Hiinas ja Põhja-Ameerikas.
    „Ferrari on paradoks,“ ütles Milano tehnikaülikooli turundusprofessor Giuliano Noci. „Bränd on ikooniline, aga see on niivõrd autodega seotud, et seda on raske laiendada teistesse valdkondadesse.“
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.