Reede 2. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

19 nippi, kuidas luua parimat bürood

23. aprill 2016, 09:15
Kiirelt kasvav Bigbank võttis töökoha uuendamise ette, sest meeldejääv, huvitav ning ka meelt lahutav kontor annab tagasi ka äris. Kasvõi seeläbi, et meelitab talendid enda juurde.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160423/NEWS/160429927/AR/0/AR-160429927.jpg

Büroo värskendus ei pruugi olla ettevõttele vaid sisekujunduse, vaid ka ellujäämise küsimus.

Kihvt kontor pole enam eripära, vaid nii-öelda hügieenifaktor, mida andekad ning eriti noore põlvkonna töötajad otsivad. Seda koges näiteks Bigbank, mis tunamullu pikalt plaanitud kontoriuuenduse ette võttis. “Aktiivse hoo sai kõik sisse siis, kui meile tuli tööle Skype’i taustaga tehnoloogiajuht. Ruumi nähes ütles ta, et tema meeskond küll siin tööle ei hakka,” kommenteeris Bigbanki juhatuse esimees Kaido Saar Sisustajale mullu. Et praegused IT-firmade kontorid ei ole enam ammu ainult laudade ja arvutitega sisustatud ilmetud ruumid, vaid pakatavad mängulisusest ja nutikatest lahendustest, siis seadis firma ka endale eesmärgiks luua moodne ja konkurentsivõimeline kontoripind.

Äripäeva ajakirja Sisustaja aprilli number (tellijatele alla laetav siit) võttis kokku ligi 20 aegumatut nõuannet, mida ettevõtte sisekujundust värskendada plaanides arvesse võtta.

1. Tunne, kas aitab müüa või peletab
Sellest, kuidas ruum õigel kasutamisel ärile kaasa aitab, on hea näide fotograaf Mait Jüriadol. Ta lõi Tallinnas vanasse korstnasse oma ruumid, aga mitte ainult. Lisaks kinnisvarale panustavad õhkkonda muusika, ilus valgus, hea vaade ja pakutav kohv ehk klienditeeninduses olulised nüansid. Need on Jüriado sõnul olulised, sest fotograafia pole letikaup, mida igaüks saab poest osta. Pulmafotograafia puhul on pigem tegemist kõrgfotograafiaga, nõudliku kliendi jaoks on teeninduse kvaliteet ja vastastikuse usalduse tekkimine väga oluline. "Pildistamine on väga intiimne tegevus. Kui kliendid on näinud mu pilte ja neil on tunne, et nad soovivad minu juurde tulla, siis siia stuudiosse tulles peaks see tunne süvenema," räägib Jüriado.

Nordecon Betoon muutis ettevõtte tegevusala firma visiitkaardiks. Kärt Tähema värskendatud büroos sai sekretäri vastuvõtulaud betoonist.

2. Remont või töötajaist ilma
Kiirelt arenev finantsäri Bigbank hakkas tunamullu kontorit värskendama, sest firma pandi valiku ette. “Aktiivse hoo sai kõik sisse siis, kui meile tuli tööle Skype’i taustaga tehnoloogiajuht. Ruumi nähes ütles ta, et tema meeskond küll siin tööle ei hakka. Kui varem mõlgutasime ainult mõtet, siis nüüd oli selge, et see tuleb ära teha,” täpsustas Bigbanki juhatuse esimees Kaido Saar.

Et praeguste töötajaid liimina tõmbavate firmade kontorid ei ole enam ammu ainult laudade ja arvutitega sisustatud ilmetud ruumid, vaid pakatavad mängulisusest ja nutikatest lahendustest, siis seadis firma endale eesmärgiks luua moodne ja konkurentsivõimeline kontoripind.

3. Äri mööblisse ja kujundusse
Sisearhitekt Kärt Tähema abiga sai mullu valmis Nordeconi Tallinna kontori värskenduskuur. See oli hea proovikivi, et vaadata, kas üldse on võimalik klassikalises kontoris suurt remonti läbimata teha totaalne muutumine.

Kärdi sõnul algas uuendus eelarvekatsetusest ühe kabineti ja nõupidamisteruumiga. Üsna pea lisandus värskema ilme saajate hulka ka kööginurk, fuajee ja sekretärilaud. “Kuna tegu on betooniettevõttega, siis mõtlesin, et seal võiks olla midagi betoonist. Siis saigi see sekretärilaud tehtud, see on ju nagu firma visiitkaart,” viitas Kärt loogelise joonega vastuvõtulauale. Betoonist valati kohapeal ka nõupidamisteruumi seinakapile ümbris.

Pipedrive’i nimest lähtuvalt (pipe - eesti k. toru) valiti sisearhitekti nõuandel ruumi organiseerimiseks silindrikujulised vormid, et vaimne ja füüsiline ressurss saaksid takistuseta voolata. Need vormid peidavad kõikvõimalikke tööks vajalikke tugifunktsioone – nõupidamisruumid, kõnekabiinid, magamistuba ja duširuum.

4. Suhtlemine annab ideid
Turundusfirmade katusühenduse Creative Unioni personalijuhi Annika Räime sõnul on mõjutanud uus inspireeriv töökeskkond oluliselt töist atmosfääri. “Meil käib väga palju külalisi – kunstikoolide õpilasi, ülikoolide tudengeid ja õppejõude ning lihtsalt disainihuvilisi,” toonitas ta ja lisas rõõmsal häälel: “See on ju jube vahva, kui sulle tahetakse kogu aeg külla tulla. Kui uksi lahti hoida, siis tullakse ka.” Teine oluline aspekt on Räime sõnul see, et firmade omavaheline suhtlemise võimalus keskkonnas, mis on loov ja inspireeriv, tekitab uusi ideid ja klientidele põnevaid lahendusi.

Müügijuhtimistarkvara arendav firma Pipedrive kasutab ettevõtte nime – pipe ehk toru – ka firma sisekujunduses. Tarmo Piirimetsa loodud lahendus paneb inimesed suhtlema ja ideed levima.

5. Vähenda laudade arvu
Igas töökohas on inimesi, kes on avatud uutele ideedele ja on nõus oma kindlast töökohast loobuma. Muuda need kohad vabaks kasutamiseks kõigile soovijaile.

6. Loo vaikne ruum
Paiguta jagatud töökohad vaiksesse ümbrusesse. Lepi kokku, et see ala jääbki vaikseks keskendumiseks. Igaüks, kes neis kohtades töötab, peab sellest reeglist kinni pidama.

7. Kõrged lauad koosolekuks
Too kõrged lauad kohvimasina lähedusse või mõne muu tiheda liiklusega koha juurde. Koosolekud on lühemad, kui osalised seisavad püsti. Samal ajal saavad teised segamatult edasi töötada, kui kiireid koosolekuid kindlas kohas peetakse.

8. Investeeri telefoniputkasse
Helikindlad ja miks mitte liigutatavad telefoniputkad ja koosolekumoodulid tulevad kärmes kontoris kasuks. Seal saab teha kõnesid või ajada neljasilmajuttu.

9. Varusta Kõrvaklappidega
Hea muusika blokeerib kõrvalised segajad, lisaks aitab õigesti valitud muusika töötajail keerulistele ülesannetele paremini keskenduda.

10. Mõtle targalt
Jälgi, kuidas töötajad töötavad, milliseid ruume kõige enam kasutavad ja milliseid tegevusi päeva jooksul teevad.

Kui büroo on selline, kus on mõnus ka tööväliselt aega veeta, siis tehaksegi seda meeleldi. Fotol IT-firma Proekspert raamatukogu.

11. Et töö muutuks teiseks koduks
Tekita töötajatele mõtete kogumiseks mugavaid nurgakesi. Hea töökeskkond tõstab ka tööviljakust.

12. Heli – järjest suurem probleem
Avatud kontori puhul konsulteerige akustikuga – kõigil suurem rahulolu.

13. Koos saab paremini
Hea kontakt tellija ja sisearhitekti(de) vahel. Hea tulemus sünnib läbi hea koostöö.

14. Kaasa inimesi
Ükskõik, mis suuremahulisi remonditöid sa kontoris ei tee, see segab inimesi ja tööelu. Kui remont on läbi, siis on oluline, et inimesed oleksid selles uues ruumis õnnelikud. Kui inimesi ei ole kaasatud, võib juhtuda, et remondiperioodil on nad närvilised ja pärast selle lõppemist pole uue kontori ilme ja lahendustega rahul. Kui inimesed on kaasatud, siis nad teavad, mis muutused remondi järel kontoris ootavad ja on nõus ajutiselt kehvemates oludes töötama.

15. Usalda, aga kontrolli
Kontrolli partnerite tausta. Jälgi, et nad oleksid usaldusväärsed ja suudaksid pakkuda häid lahendusi.

Turundusfirmasid ühendava Creative Unioni büroo sai rajajate sõnul hullumeelne. Näiteks kasutati sisekujunduses ebakorrapärase kujuga auto esiklaasist tehtud aknaid. Omapärasus aga meelitab külla.

16. Pilk peale
Tööde käigus jälgi pidevalt protsessi kulgu. Kontrolli, kas kõik sai nii, nagu soovisid. Pisidetaile, kui palju inimesi ja kuidas ruumis istub, kuidas paiknevad nende lauad või kuhu peaks pistikud paigaldama, tead ainult sina. Järelevalve on oluline.

17. Mitu kokka ei keeda head suppi
Leia kontaktisik maja seest, kes on projekti detailidega kursis ja oskab partneritele vajalikku infot anda.

18. Silma ja mälu ei maksa usaldada
Pildista võimalusel remondieelne olukord üles. Hiljem ei ole detailid enam meeles. Inimesele on aga oluline tulla ja jätkata tööga sealt, kus see pooleli jäi. See tekitab täiendavat stressi, kui kõik on täiesti teistmoodi.

19. Reeglid on murdmiseks
Mõtle out-of-box-lahenduste peale. Igas kontoris on võimalik luua nutikaid lahendusi, mis ei pruugi olla kallid. Näiteks golfiraja loomine kontorisse tähendas tegelikult aukude põrandasse puurimist, sisuliselt annab see aga kontori olustikule väga palju juurde.

Allikas: Riin Kärema, Kärt Tähema, Tarmo Piirimets, Bigbank, Pipedrive, Creative Union

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
23. April 2016, 09:22
Otsi:

Ava täpsem otsing