Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Üle 100 asja ja ameti, mida isesõitev auto ära kaotab

    Auto juhtimine muutub tulevikus priviligeeritute võimaluseks.Foto: Raul Mee

    Joobes juhtimine, kiirusepiirangud ja taksojuhid on vaid mõned nähtustest, mida uued autojuhita sõidukid ära kaotavad. Tööst jäävad ilma ka tuhanded inimesed.

    Autojuhtimine on enamikule nii ohtlik tegevus, et see on mõistlikum masinale üle anda, on öelnud visionäärist ettevõtja Elon Musk. Ajal, kui mitmed ettevõtted eesotsas tehnikahiiuga Google arendavad autosid, mis ei vaja sõitmiseks autojuhte, loetles futurist Thomas Frey üles nähtused ja ametid, mis inimestelt juhtimise äravõtmine kaotab.
    Sõitmisega seotud töökohad, mis kaovad:
    Taksojuhid
    Uberi, Taxify jt ametid
    Kullerid
    Jaotusvedude juhid
    Bussijuhid
    Veokijuhid
    Limusiinijuhid
    Lisaks autodele on transpordisektoril veel hulk tugitegevusi, mis kaovad samuti:
    Tee-ehituse töötajad
    Autokoolide sõiduõpetajad
    Liiklustöötajad
    Autode rendifirmad ja teenused
    Erisõidukid – iga sõiduk, mida täna juhib inimene, saab tulevikus autonoomse juhtimise.
    Tõstukite juhid
    Muruniitjad
    Lumekoristajad
    Tuletõrjeautode juhid
    Veetaksojuhid
    Kiirabijuhid
    Prügiautojuhid
    Puutumata ei jää ka põllumajandus, kus kaovad mitmed ametid.
    Traktorijuhid
    Kombainijuhid
    Mitmesuguste põllutöömasinate juhid
    Ehituse ja remondiga seonduvate veoteenuste ametid on samuti ohus.
    Kraanajuhid
    Seguveokite juhid
    Kallurite juhid
    Ehitusmaterjalide transportijad
    Automüük ja sellega seonduv saab samuti raputatud.
    Kindlustusagendid
    Finantseerimisega seonduvad töökohad
    Automüüjad ja kliendihaldurid
    Automüügis klienditeenindusega seotud ametid
    Muud transpordiga seotud ametid.
    Fooride paigaldajad
    Juhtide joovet kontrollivad politseinikud
    Teede remondibrigaadid
    Autotööstuse lobistid
    Reostuse mõõtjad
    Teemärgituste paigaldajad, teede joonijad
    Nähtused, mis kaovad juhi kadumise tõttu autodest.
    Rool
    Gaasipedaal
    Juhtpaneel juhile
    Odomeeter
    Turvavöö
    Mõjutatud saab ka autode tugiteenuste sektor ja kaovad järgmised asutused-tööd.
    Lukksepad
    Varuosade kauplused
    Remonditöökojad
    Tanklad
    Autopesulad
    Õlivahetus
    Rehvikauplused
    Kaovad ka mitmed nähtused, mis seotud juhi kui inimesega.
    Teeraev
    Autode vargused
    Teelt eksimine
    Auto parklasse ära „kaotamine“
    Sõidutestid
    Juhilubade saamiseks vajalikud tegevused
    Parkimisega seotud tegevused – keskmiselt kasutatakse autot 4% jooksul päevast, mistõttu tuleb sõidukite majutamiseks rajada hulga parkimismaju, parklaid jne. Autode jagamise ja muu säärase tõttu see muutub ning kaovad ära järgmised nähtused.
    Parklad
    Parkimismajad
    Parkimistrahvid
    Invaparklad
    Lisaks hääbuvad ka mitmed tööd seadusandja poolel.
    Liikluspolitseinikud
    Patrullautod
    Reidid joobes juhtide tabamiseks
    Muutuvad ka kiirteed ning kaovad:
    Liiklusummikud
    Liiklusmärgid
    Sõidurajad
    Kiirusepiirangud
    Kilomeetripostid
    Teepiirded
    Muutuvad ka sõitmise reeglid ning nende vastu eksimise karistamine.
    Kiiruse ületamine
    Punase tule eiramine
    Joobes juhtimine
    Hooletu juhtimine
    Vales suunas sõitmine
    Ohtlik möödasõit
    Ehkki suur osa tänasest kaob, loovad uued seadmed ja tavad ka uusi ameteid. Näiteks:
    Liikluskoormuse analüütikud
    Autodesse näiteks kiirtoitu tarnivate droonide juhid
    Liiklussüsteemi planeerijad, jälgijad ja kujundajad
    Automatiseeritud liikluse arhitektid ja insenerid
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.