Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Carl-Jüri Piht: Panama paberid on kasutu kaasavara

    Tallinna Sadamaga seotud Carl-Jüri Piht on üks ettevõtjaist, kes figureerib avalikustatud Panama paberite andmebaasis.Foto: Raul Mee

    Tallinna Sadamaga seotud Carl-Jüri Piht kinnitas, et sattus Panama paberite nimekirja kindlustuslepingu kaudu ning pole offshore-skeemist mingit kasu saanud.

    Järgneb intervjuu valdusfirma OÜ NT Shipping & Trading omaniku Carl-Jüri Pihtiga.
    Teie nimi jookseb Panama avalikustatud dokumentidest läbi.
    Ma ei tea, ma ei ole näinud veel seda nimekirja.
    Dokumentide kohaselt olete andmebaasis kirjas kui Briti Neitsisaartele registreeritud ettevõtte Trobalt Investment Ltd kasusaaja.
    See ei vasta tõele.
    Mis seal vale on?
    Firma kuulub Credit Suisse Life & Pensions kindlustusele.
    Teie nimi on andmebaasis ometi kirjas.
    Sest kindlustuspoliis kuulub mulle. Kui ma kindlustuslepingu umbes 15 aastat tagasi sõlmisin, siis sellel oli kaasas niisugune kaasavara. Aga sellel pole pangaarvetki, nii et kuidas ma saan kasusaaja olla.
    Miks te offshore'i võimalust omal ajal üldse kasutasite?
    Arvan, et ma ei olegi seda kasutanud. Küsimus on selles, et ma sõlmisin kindlustuslepingu ja see on legaalne. Kusjuures see on legaliseeritud ka Eesti välisministeeriumis.
    Miks teil seda kindlustuslepingut vaja oli?
    Oi, kes see täna oskab öelda, mis eesmärgid võisid olla. Neid pakkujaid oli ikka päris palju, kes kõik käisid rääkimas. Pangad pakkusid, päris tuntud nimed ka tänases Eesti finantsmaailmas. See oli tollal selline arusaam, et midagi peab olema. Et okei, kindlustuspoliis, see on hea asi.
    Nii et teie väitel on see poliis lihtsalt üks paber.
    Jah, see on paber ja see pole mingit kasu mulle toonud.
    Äkki toob see hoopis kahju, et figureerite sellises nimekirjas.
    Ma ei oska seda hinnata, mis kahju see toob. Tegu on sellise kasutu kaasavaraga. Ja kuna tal ka pangaarvet ei ole, siis ma ütlen, et so what.
    Tallinna Sadamaga seotud isikutest leiab andmebaasist ka Carl-Jüri Pihti, kes on andmebaasis kirjas kui Briti Neitsisaartele registreeritud ettevõtte Trobart Investment Ltd kasusaaja. 2013. aastal tuli välja, et Piht on Tallinna Sadama tütarfirma Green Marine üks omanik. Sinnamaani oli ettevõtte omanikering saladusloori all. Kui Äripäev hakkas uurima, kes on need ettevõtted või isikud, kes omavad osalust Tallinna Sadama tütarfirmas, polnud riigiettevõte, majandusministeerium ja Green Marine juht Carl-Jüri Piht esialgu nõus omanikke avaldama. Pärast Tallinna Sadama juhi Ain Kaljuranna ja Carl-Jüri Pihti omavahelist suhtlust teatas Piht, et tema on pangakonto taha peitunud investor.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.