Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aktsiisitõus peletas veokid mujale tankima

    Est-Transi veokid tangivad pärast aktsiisitõusu Lätis. Foto: Raul Mee

    Transpordiettevõtjad on viinud pärast aktsiisitõusu tankimise Eestist väljapoole, sest ei näe konkurentsis püsimiseks teist võimalust.

    Tahaks ju olla Eesti riigile lojaalne, aga kui Eesti riik ettevõtjaid nii nöögib, siis kaob igasugune huvi ära. Kui see vahe oleks väike, siis ei ole mõtet, aga kui see vahe tehakse nii metsikuks, siis pole midagi teha,“ ütles Haugas Transpordi juht Veiko Haugas, kes oma veokeid Eestis enam ei tangi.
    TNS Emori uuringust selgus, et tankimise on mujale viinud ligi pooled siinsed transpordifirmad, kirjutas logistikauudised.ee.
    Enim kaotab riik
    Eesti on mootoribensiini aktsiisi 10 protsendiga ja diislikütuse 14 protsendiga kõige kiirem kütuseaktsiisi tõstja. Näiteks Rootsi tõstis 1. jaanuaril aktsiisi vastavalt 8 ja 10 protsenti ning Norra mõlemal juhul 2,5 protsenti. Leedu viimane aktsiisimuudatus jääb 2013. aastasse.
    Haugase sõnul on aktsiisitõusust tekkinud hinnaerinevus ääretult suur. „See pole sentides, see on tuhandetes eurodes kuus. See on ikka metsik summa ja see, millest riik ilma jääb, on ka metsik summa,“ sõnas Haugas.
    Emori uuringu tulemused näitasid, et ettevõtted eelistavad peamiselt tankida Lätis ja Poolas, vähem ka Leedus ja Venemaal. Est-Trans Kaubavedude juht Reio Engman ütles, et nemad viisid tankimise Lätti. Aktsiisitõusust tekkinud hinnaerinevus on Engmani sõnul piisavalt suur, et selline otsus vastu võtta. Lätis tankimine ei ole ettevõtete jaoks ka suur vaev, sest sealt sõidetakse niikuinii läbi. Nii ei teki ka lisakulusid. „Pigem hoiab raha kokku. Ma ei tee selle jaoks mingit ekstra sõitu,“ sõnas Engman.
    Veiko Haugas tõi välja, et Eesti transpordiettevõtted on võrreldes Läti ja Leedu firmadega niikuinii kehvemas seisus, sest lisaks teistes Balti riikides teemaksu tasumisele tuleb siinsetel ettevõtetel maksta raskeveokimaksu. „See on juba üks eelis, miks nad saavad paremat hinda teha, teiseks on neil veel kütus kõvasti odavam,“ rõhutas ta. Haugase hinnangul on alates veebruari lõpust ja märtsist enamik transpordiettevõtjaid kolinud oma tankimise mujale.
    Kallimad teenused ja väiksemad palgad
    Lähiturgudel konkurentsivõime kahanemise kõrval tõid uuringus osalenud juhid sellest veel suurema ohuna välja kaupade ja teenuste hinna tõusu. Lisaks kardetakse, et kulude kasvu ja kasumi vähenemisega jääb ettevõtetel vähem raha investeeringuteks ning ka palgatõus väheneb.
    Tippjuhtide hinnangul mõjub aktsiisitõus majandusele tervikuna halvasti. Ohuna nähakse majandusaktiivsuse vähenemist ja isegi seda, et osa ärisid kolib Eestist välja. Lisaks näevad juhid, et tööpuudus kasvab ning mõned ettevõtted ja tööstusharud võivad ka välja surra. Üle 60 protsendi juhtidest vastas uuringus, et on teinud aktsiisitõusu tõttu muutusi oma juhtimisotsustes.
    Aktsiisiraha kasutamine läbipaistvamaks
    Uuringust tuli välja ka see, et pea kõigi osalenud tippjuhtide hinnangul ei ole aktsiisiraha kasutamine Eestis läbipaistev. Ettevõtjate hinnangul võiks seda raha kasutada näiteks teede ehituseks ja korrashoiuks, samuti liiklusohutuse suurendamiseks, parklate ja puhkealade arendamiseks ning isegi väikeettevõtluse toetamiseks. Ühe kasutusvõimalusena nimetati ka ühistranspordi arendamist.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Prognoosid viitavad tänavusele maailmakaubanduse olulisele kasvule
Maailmakaubandus peaks sel aastal oluliselt kasvama, kuna inflatsioon aeglustub ja USA tugev majandus kogub hoogu. Seda näitavad nii OECD, IMFi ja Maailmapanga prognoosid, kirjutab Financial Times.
Maailmakaubandus peaks sel aastal oluliselt kasvama, kuna inflatsioon aeglustub ja USA tugev majandus kogub hoogu. Seda näitavad nii OECD, IMFi ja Maailmapanga prognoosid, kirjutab Financial Times.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Bentley Continental GTC roolis tundub elu kui lill
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.