Cherry.ee lõpetab tegevuse

26. mai 2016, 19:00
Cherry Media juhatuse liige Andres Susi ütles, et ärile andsid suure tagasilöögi sügisel Türgis toimunud terrorirünnakud - siis kadusid 50% Türgi ja Küprose reisidest.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160526/NEWS/160529756/AR/0/Cherry-Media-juhatuse-liige-Andres-Susi.jpg

Cherry Media lõpetab homsest tegevuse Eesti ja Läti turul, kuna ettevõttel ei ole raha, et koostööpartneritele maksta.

Eestis ollakse võlgu 600 ettevõttele, Lätis 500-le, võlasumma ulatub kokku 1,2 miljoni euroni, millest 20 400 ollakse võlgu maksu- ja tolliametile.

Cherry Media juhatuse liige Andres Susi rääkis teemaveebile kaubandus.ee, et viimase aasta kokkuhoid aitas ettevõttel olla detsembris, jaanuaris ja veebruaris jooksvas kasumis. Tema sõnul ei kata aga praegused rahavood vanu võlgu, mille juured on juba 2012. aastas. 

Susi kinnitusel on nad proovinud teha koostööpartneritega ka maksegraafikuid ja taastada nende usaldust. Samuti püüti läbi rääkida investoritega, et leida mingeid lahendusi, kuidas olukorrast välja tulla. "Kuid kaupmeeste usaldus oli kadunud, nad ei olnud nõus uusi kampaaniaid peale ostma. Siis ei ole ka tooteid, mida tarbijatele müüja ning siis ei tule ka tarbijad saidile. Kui meile ei tule uut müüki peale, siis ei saa ka vanu võlgu ära maksta," ütles Susi. 

Ta leidis, et tarbijad peaksid teenused kätte saama vaatamata sellele, et kaupmehed ei ole Cherrylt raha kätte saanud. "Kliendil on leping kaupmehega ning meie oleme seisukohal, et klient peaks saama ostetud teenuse, ning usume, et ka tarbijakaitseamet võtab sama seisukoha," ütles Susi. Kõikidele klientidele ja koostööpartneritele on saadetud juhend, mida teha ja kuidas edasi tegutseda, kui Cherry Media on tegevuse lõpetanud. 

Cherrysse investeerinud Allan Martinson ütles, et suures osas on kupongide ärimudel igal pool maailmas allapoole käinud ning paljud ettevõtted on turult lahkunud. "Ilmselt on inimeste ostukäitumine aja jooksul muutunud," sõnas ta. Martinson panustas ettevõttesse kuuekohalise summa.

Loe detailsemalt kaubandus.ee teemaveebist.

Tarbijakaitse annab täpsed juhised homme

Tarbijakaitseamet teatas, mida peavad tegema inimesed, kes on Cherry portaali kaudu ostnud kas reisi või muid teenuseid.

Cherry Media OÜ esitas täna tarbijakaitseametile reisiettevõtjana avalduse maksejõuetuse kohta ja taotluse tagatisraha arvel tarbijate nõuete rahuldamiseks. Amet rõhutas teates, et Cherry Media seatud tagatist kasutatakse ainult ärajäävate pakettreiside reisitasu hüvitamiseks. Üksikud reisiteenused (lennupiletid, spaapaketid, majutus jm) ei kuulu tagatisrahast hüvitamisele.

Tarbijakaitseamet palub tarbijatel võtta esmalt ühendust reise vahendanud Cherry Media OÜga. Selle info saamiseks pöörduge e-kirjaga aadressile info@cherry.ee, kuid arvestada tuleb viivitusega vastuse saamisel.

Tagatisrahast reisitasude hüvitamisel lähtub tarbijakaitseamet kinnitusest, kas pakettreis toimub või mitte. Täpsed juhised, kuidas avaldusi esitada ja millise aja jooksul amet nõudeid kogub, annab amet teada reedel.

Tarbijatel, kes maksid reisi eest Cherry Mediale krediitkaardiga, soovitab amet makse tagasikutsumiseks pöörduda panga poole. Kui reisiostja jõudis sõlmida ka reisitõrkekindlustuse, võiks pöörduda kindlustusfirma poole ja küsida üle, kas reisifirma maksejõuetus on kindlustusega kaetud või mitte.

Mis puudutab muid Cherry Media vahendatud vautšereid, siis tarbijakaitseametile edastatud esialgsetel andmetel on Cherry ja tegelike teenusepakkujate vahel sõlmitud lepingutes õiguste ja kohustuste tasakaal sätestatud selliselt, et tarbijate ees võetud kohustuste täitmine tuleb tagada konkreetsel teenusepakkujal. Seega palub amet vautšeri omanikul pöörduda esmalt vautšeril märgitud teenusepakkuja poole.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
26. May 2016, 19:05
Otsi:

Ava täpsem otsing