Rain Rannu lõikab kasu seadusemuudatusest

21. juuni 2016, 07:45
IT-ärimees Rain Rannu näeb, et Veriff on ettevõtetele õige vahend, et veenduda kliendi puhtas taustas.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160621/NEWS/160629966/AR/0/Rain-Rannu.jpg

IT-ärimees Rain Rannu panustas uudsesse lahendusse, mis aitab luua pangakontot panka kohale minemata.

Mobiilimakseid pakkuvate Fortumo ning Mobi asutaja ja juht Rain Rannu näeb, et virtuaalselt saab isikut tuvastada turvalisemalt kui lihtsalt näost näkku kohtudes. Äsja avalikustas ta investeeringu teenusesse Veriff, mis teeb vahet ka kaksikutel ning tuvastab kriminaalkaristused ja võlad. Ilma vähem kui nädal aega tagasi vastu võetud seadusemuudatuseta ei oleks tohtinud sellist lahendust Eestis kasutada.

Järgneb intervjuu Rain Rannuga:

Millist tulevikku te näete mobiilimaksetel?

Mobiilimaksetel on väga tugev tulevik. Näiteks kui me praegu vaatame globaalselt, siis maailmas on umbes poolteist miljardit krediitkaardi omanikku, aga üle 5 miljardi mobiiliomaniku. Nii et kolmel ja poolel miljardil inimesel, kes omavad mobiili ja tahavad tarbida teenuseid mobiilis, ei ole võimalik selle eest maksta, sest neil ei ole pangakontot ja pangakaarti. Fortumos me oma lahendustega oleme üks paljudest firmadest, kes üritab seda lahendada. Ja me kindlasti näeme, et mobiilimaksetel ja mobiilil on praegu ja ka tulevikus kasvav roll selles.

Miks investeerisite Veriffisse?

Kui me uusi investeeringuid teeme, on meile hästi oluline valdkond ja ka meeskond. Me näeme, et kõnealusel juhul on mõlemad väga tugevad. Valdkond on kiiresti arenev ja väga-väga vajalik. Lahendus on väga vajalik, meie meeskond on väga tugev ja me näeme, et sellel tiimil on võimekus see lahendus ka teistesse riikidesse peale Eesti viia.

Kas te näete neid konkurentide või koostööpartneritena?

Kindlasti meie ettevõtted Mobi ja Fortum tegelevad hoopis teiste valdkondadega. Me tegeleme maksevaldkonnaga ja mobiiliteenustega. Veriffi teenus on neile väga tugevalt täiendav, sest igasuguste finantsteenuste juures on kliendi tundmine äärmiselt oluline ja mitte ainult isikusamasus, vaid ka selle kliendi taust, et ega tal ei ole juhtumisi kriminaalkaristusi ja ega tal ei ole mingeid suuremaid võlgu ja nii edasi. Veriff on igatepidi lahendamas neid kliendi tundmisega seonduvaid küsimusi.

Kuidas hakkab teie koostöö välja nägema?

Me kindlasti teeme koostööd erinevate lahenduste raames. Kui me uusi teenuseid disainime, siis me arvestame ja teame, et meil on sellised võimalused olemas. Veriffi puhul on veel oluline, et nad jõuaks ka teistesse riikidesse, sest meie ettevõtted on väga rahvusvahelised. Fortumo puhul näiteks me pakume mobiilimakseid 95 riigis.

Kuidas on selliste uute teenuste turvalisusega, sest nii võib pangakonto avada ka tankist?

Seetõttu see Veriffi teenus on väga suurepärane näide, kuidas digitaalselt on tegelikult võimalik isikut tuvastada oluliselt turvalisemalt kui seda on sageli näost näkku. Digitaalsel poolel jääb see näost näkku vestlus videokanali kaudu alles, aga lisaks tuvastavad arvuti algoritmid ka veel oluliselt täiendavaid nüansse, mida inimene alati ei suuda tuvastada. Nii et tehnoloogia kombineerituna inimesega on oluliselt parem tuvastamise viis.

Kuidas see välisriikides võiks toimida ja mis võiksid olla need riigid, kuhu see jõuab?

Veriffi teenuse puhul näeme eelkõige, et väga suur ära kasutamata turg on arengumaad, kus alles nüüd muutuvad digitaalsed teenused kättesaadavaks muutuvad. Ja samas ei ole need isiku tuvastamise teenused veel sel kujul järele tulnud. Kui Veriff saab Eestis hästi hakkama ja suudab edukalt minna välisturgudele, on ta üks firmadest, kellel on võimalus see probleem arengumaade jaoks ära lahendada. 

Millised on olnud Mobi ja Fortumo arengud?

Me oleme arenenud oma põhitoodetega edasi ja loonud ka uusi tooteid ja teenuseid. Mobi grupis on lisaks Fortumole ka sõnumi- ja autentimisteenuseid pakkuv ettevõtte Messente, arendustööriist Greenhouse ja oleme teinud investeeringuid paljudesse kasvavatesse Eesti firmadesse, nagu Pipedrive, Taxify, Click and Grow, Digital Sputnik ja paljud teised. Meie poolt vaadates on hästi positiivne, et järjest rohkem Eesti firmasid on võtnud ette välismaal oma toodete müümise ja teevad seda ka edukalt. Meil on väga hea meel olla osaline sellistes ettevõtetes ja nende edule kaasa aidata. Me kasvame ja oleme kasumlikud.

 

Seadusemuudatusel ilmnes esimene kasusaaja

Riigikogus möödunud nädalal vastu võetud seadusemuudatused lihtsustavad e-residendiks saamist ja pakuvad nii e-residentidele kui ka Eesti elanikele võimaluse avada pangakonto kontorisse tulemata. Seda võimalust kasutab ära uus teenus Veriff, mis võimaldab isikut internetis veebikaamera kaudu turvaliselt tuvastada.

Loodud tarkvaralahendus suudab lugeda isikut tõendavalt dokumendilt kõiki andmeid ning neid automaatselt riiklike registrite andmetega võrrelda. Isiku tuvastamine Veriffi abil võtab keskmiselt viis minutit.

„Kui meil üldse tuli idee identimislahendusi luua, siis loomulikult sai seda võimalikult paljudele huvigruppidele räägitud. Me oleme selles protsessis olnud tehnilise selgitaja rollis. See seadusemuudatus on hea näide sellest, kuidas kõik osapooled tegid omavahel koostööd,“ rääkis Veriffi tegevjuht Kaarel Kotkas, kuidas nad tulid lahendusega välja vahetult pärast seadusemuudatuse vastuvõtmist. Kotkase sõnul on nende konkurentsieelis kiire reageerimine ja turvalisem lahendus, kui seadus seda ette näeb.

Veriffi investorid on Mobi Solutions eesotsas Rain Rannu ja Linnar Viigiga ning Inbanki tütarettevõte Inbank Technologies. Inbankist saab ka Veriffi esimene pangast klient. Inbanki tegevjuht Jan Andresoo näeb seda võimalusena tuua panga teenused kõigi Eesti inimesteni.

„Me nägime ka seda, et see võiks olla omamoodi infrastruktuuri ehitamise teema, mida saaksid, võiksid ja peaksid kasutama ka teised turuosalised. Inbankina mul ei oleks suur huvi, et mu konkurent võtaks selle kasutusele, aga investorina mul on väga suur huvi, et selline teenus saaks laiemat kandepinda, sest see aitab kaasa kogu finantsturu arengule.“

Veriff on sõlminud koostöölepingu ka Uberiga, et pakkuda vahendit juhtide tausta paremaks kontrollimiseks. Koostööd teeb Veriff ka internetikaubamajaga Hansapost ja peab läbirääkimisi Omnivaga, et kasutajal oleks soovi korral võimalus minna pangakontot avama ka postkontorisse.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
21. June 2016, 07:46
Otsi:

Ava täpsem otsing