Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kuidas oma tööpäeva mitte alustada?

02. juuli 2016, 10:00
Kontor
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160702/NEWS/160709970/AR/0/Kontor.jpg

Uuringutest selgub, et tööpäeva algus võib otsustada kogu järgneva kaheksa tunni edukuse ja produktiivsuse.

Väljaanne The Independent tõi välja kümme viisi, kuidas oma tööpäeva mõistlik alustada ei ole.

Sa hilined tööle. Tööpäeva alguse mahamagamine ning tööle hiljem jõudmine on üks esimesi viise, kuidas järgnevad kaheksa tundi nii enda kui suure tõenäosusega ka töökaaslaste jaoks ära rikkuda. Hiljuti tehtud uuringust selgub, et tööandjad näevad töötajat, kes hilineb, vähem kohusetundlikuna ning annavad seega ka nende tööle madalama hinnangu. Samast uuringust selgus ka asjaolu, et oma hilinemise kompenseerimiseks tööpäeva pikendamine kuigi suurt kasu bossi silmis ei too.

Sa ei tervita kolleege. Üheks viletsamaks viisiks oma tööpäeva alustada peetakse mühaklikku käitumist ning oma kolleegidele “Tere!” ütlemata jätmist. Kaastöötajate tervitamine aitab luua kogu päevaks hea fooni.

Kui sa oled aga ülemus ning ei tervita oma alluvaid, võib see uuringute põhjal sinu rolli ja väärtust töötajate silmis vähendada. Samuti ei pruugi sa kolleegide silmis tunduda piisavalt pädev oma ülesandeid täitma. Tervitamata jätmine võib kaasa tuua, et kaastöötajad ei soovi sulle läheneda ning sinuga juttu ajada, kuna tunnevad, et nad võivad sind segada.

Sa asud kohe kohvijoomise kallale. Kuigi paljude inimeste jaoks on kohv igapäevane jook ning sageli armastatakse seda manustada just kontorilaua taga tööasju tehes, selgub, et oma tööpäeva kohviga alustada pole siiski mõistlik. Uuringute põhjal pole enne kella 9.30 hommikul kohvi mõtet juua, kuna stressihormoon kortisool jõuab kehas kõrgeima tasemeni just hommikul kella 8-9 ajal. Kui sa jood sel ajal aga kohvi, langeb kehas kortisooli tase ning keha hakkab üha enam kofeiinist sõltuma. Kella 9.30 paiku on stressihormooni tase hakanud langema ning siis on mõistlik tass head kohvi juua.

Sa vastad igale e-kirjale. Üldjuhul kipuvad inimesed kohe pärast töölaua taha istumist avama oma meilikasti ning saabunud kirjadele-küsimustele vastama. Ettevõtjate nõustaja Michael Kerr on aga öelnud, et tööpäeva esimesed 10 minutit peaksid kuluma hoopis sellele, et töötaja viskab saabunud meilidele pilgu peale ning seab need tähtsuse järjekorda. Nii võid kindel olla, et need kirjad, mis vajavad kiiret vastust, saavad läbi vaadatud kähku.

Kerr märkis väljaandele Business Insider, et nimetatud viisil talitades saab töötaja muu hulgas end tunda oma aja peremehena ning teha valikuid. See aga tähendab oma aja mõistlikumat kasutamist.

Sul pole plaani. Tööle saabudes võiks igal töötajal olla vähemalt mingi ülevaade, missugused ülesanded teda ees ootavad ning mida ta päeva jooksul saavutada tahaks. Näiteks võiks töötaja kasutada tegemist vajavate ülesannete listi, kuhu tasuks kindlasti ära märkida, missugused ülesanded on tähtsamad ning missugused vähemtähtsad.

Sa teed lihtsaid asju kõigepealt. Inimestele meeldib end petta. Nii täidavadki paljud töötajad sageli kõige kiiremad ja lihtsamad ülesanded esimesena, et tunda ennast produktiivsena ning veenda end, et tööpäev on igati asja ette läinud. Uuringud on aga näidanud, et töötundide edenedes muutub inimene vähem produktiivseks ning tema tahtejõud midagi ette võtta langeb. Seega tasub alustada alati raskematest asjadest.

Sa teed mitut asja korraga. Kuna inimesed on hommikul energilised, võivad nad tunda, et võiksid mitme asjaga korraga tegeleda. Uuringutest selgub aga, et see pole siiski õige lähenemine. Katsed on tõestanud, et inimese energia ning produktiivsus tegelemaks esmatähtsa ülesandega langevad, kui nad tegelevad kõrvaliste asjadega. Seega oleks mõistlik tegutseda tööpäeva alguses ühe kindla objekti kallal ning multitaskingust loobuda.

Mõtled negatiivseid mõtteid. Tööelu ning eraelu ei tohiks segamini ajada ning eraelu probleeme pole mõistlik tööle kaasa võtta. Töökohaekspert Lynn Taylor ütles, et muredega võiks käituda justkui asjadega: aseta mure mõttelisse karpi ning pane karp kuhugi eemale. See aitab sul tööülesannetele keskenduda.  

Alustad hommikut koosolekuga. Kuna inimene on hommikuti kõige aktiivsem, peaks selle energia suunama kõige keerukamate tööülesannete täitmisse. Koosolekute pidamine võiks jääda ajale, mil inimeste energiatase ning seega ka produktiivsus on pigem madalad. Seega soovitatakse koosolekuid pidada näiteks pärastlõunal.

Sa ei usu rutiini. Kuigi rutiin võib olla tüütu ning ei seostu enamiku jaoks millegi positiivsega, on tegu millegagi, mis tegelikult annab inimesele vabaduse suunata oma vaimujõud sinna, kuhu tegelikult tarvis. Toogem näide. Sa vaed mitu minutit, kas minna ja keeta kohvi või ei. Niimoodi suunad sa palju ressurssi millessegi, kuhu ei peaks. Seega oleks mõistlik enda jaoks paika panna kellaajad, millal sa kohvi jood ning neist ka kinni pidada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. July 2016, 10:03
Otsi:

Ava täpsem otsing