Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autoturul käivitus osturalli

    Kogu aasta kestnud autode müügikasv jõudis augustis tippu, kui ettevõtjad ostsid aasta varasemaga võrreldes juba pea poole rohkem tarbesõidukeid.

    Kui uute sõiduautode turg kasvas augustis 20%, siis tarbesõidukite turg koguni üle 40% võrra. Kaheksa kuu kokkuvõttes on müügikasv olnud vastavalt 12 ja 14 protsenti.
    Enim müüdud tarbesõidukid olid Peugeot, Citroen ja Renault. Sama kolm marki moodustavad edetabeli esikolmiku ka kaheksa kuu kokkuvõttes, andis teada automüüjate esindusorganisatsioon AMTEL.
    Amserv Grupi juht Raivo Kütt märkis eelmise kuu hüppelise kasvu kohta, et nii suuri hankeid ei olnud, mis oleks tulemust tugevalt mõjutanud nagu Lätis paar kuud tagasi, kui politsei ostis 500 autot. „Seda ei saa öelda, et oleks tulnud keegi suur ja võtnud ühekorraga ning mõjutanud pilti. See jagunes laiali paljude klientide vahel,“ lausus Kütt. Selliseid asju Eestis polegi olnud, tavapäraselt ostetakse 10–20 autot korraga, lisas ta. 
    Samas jäi Kütt tuleviku hindamisel vaoshoituks. „Ühest kuust ei tasu sattuda eufooriasse, et automüük on tohutus tõusus ja kohe-kohe läheme lendama,“ märkis ta. „See on ikka nii, et Piibeleht all ja Vestmann peal ja vastupidi."
    Teiste seas Toyotasid ja Peugeot’sid müüva Küti sõnul ei tohiks statistilisi numbreid üle tähtsustada. „Eks majanduslik situatsioon on hetkel helgem. Kas ta nüüd niimoodi jätkub. Praegu neljandasse kvartalisse sellist optimismi ei jagu, aga kolmas kvartal on tõesti kena,“ lausus Kütt. Amserv Grupi osatähtsus Eesti turul oli viimases kuus lausa üle 16%.

    Ühest kuust ei tasu sattuda eufooriasse, et automüük on tohutus tõusus ja kohe-kohe läheme lendama.

    Raivo Kütt,
    Amserv Grupi juht
    Mis on edu saladus, et Toyota ja Peugeot on järjepanu eri autoliikide müüdiedetabelite esiotsas? Kütt rääkis, et Peugeot on tugev tarbesõidukite klassis ja ka hangetel on hästi läinud. Toyotal on aga pikk ajalugu diileritega ning auto ise töökindel.
    „Toyota ei ole mingi üllatus, vaid pigem on ta turule tulekust saadik sisuliselt kogu aeg olnud liider, mõned aastad välja arvatud,“ rääkis Kütt. „Toyota edu saladus on ikkagi suur tooteliin. Paljudel markidel seda võimalust ei ole. Toyota nõrkus on jällegi tarbesõiduki pool,“ lisas ta.
    Silmatorkavad tarbesõidukid
    Augustis müüdi 13 Toyota Land Cruiserit tarbesõidukina ja need soetas endale Küti sõnul NATO Eestis. Statistikas torkas silma, et augustis müüdi Jõhvis 20 Peugeot’d, mis ei ole Mariine Auto Jõhvi esinduse müügijuhi Marek Pahhomovi sõnul väga ebatavaline. „Suure osa sellest moodustas Peugeot 2008 (nn linnamaastur – toim) uuenenud mudel,“ märkis Pahhomov. Sellele mudelile on praegu ka mitme tuhande eurone soodushind, nagu näitab koduleht. Tegemist ei olnud Pahhomovi sõnul ühe suure hankega, vaid soetati üksikuid autosid, millest kolm läks Narva.
    Tavapäraselt müüakse Mariine Auto Jõhvi esinduses 10–15 autot ühes kuus, ütles Pahhomov. 
    Kütt: riigil tuleb oma autopark üle vaadata
    Amserv Grupi juhi Raivo Küti sõnul tuleb riigil lahendada kaks olulist autoturgu puudutavat küsimust: esiteks automaks ja teiseks riiklikud sõidukihanked.
    Automaksu puhul tuleb otsustada, mida maksustada. "Kas maks saab olema kilovattide pealt või selle pealt, mis saastab rohkem õhku, nagu teeb kogu maailm, aga Eesti tahaks võtta maksu kilovati pealt," lausus ta. "Ehk elektriautod, mis võiksid olla kõige rohelisemad, hakkavad kõige rohkem maksma, sest elektrimootorid on lihtsalt tugevad."
    Teine küsimus on Küti sõnul, kuidas riik hakkab korraldama suuri soodsaid autoostusid. "Koondada kõikide riigiasutuste ostud kokku, teha mingeid suuri hankeid. See on neil täielikult läbi mõtlemata, mis see endaga kaasa toob. See on kindlasti hästi suur korruptsiooni allikas. Võimalus mõjutada hankeid," uskus ta.
    Küti sõnul puudub praegu mehhanism, kuidas lõpetada liisinguperiood siis, kui korraga ostetakse 500, 700 või 1000 autot. "Kui hange jaguneb paari diileri vahel, siis mitte keegi ei ole võimeline võtma sellist kogust endale tagasi. See ajaks diilerid hauda," toonitas ta. Lahendus võiks olla tema sõnul see, et riik liisib autosid kapitalirendiga ehk ostab autod välja.
    Kütt soovitas riigil vaadata kogu oma autopark üle. Küsimus on tema sõnul eelkõige selles, kui palju neid ikkagi vaja on. "Täna on see väga erinev ministeeriumide ja asutuste lõikes. On neid, kus on üks auto, ja on neid, kus on 100 autot. Kas see on põhjendatud?" küsis ta. 
    Üks küsimus
    Kui palju suurenes augustis teie autopark?
    Raigo Neudorf, Telia meediasuhete juht
    Telia autopark suurenes augustis 25 uue sõiduki võrra. Tegu on tavaprase rotatsiooniga – nimelt said vanemate sõidukite liisingud augustis läbi, mistõttu sõlmiti uute sõidukite kasutamiseks uued lepingud. Kokku kuulub Telia autoparki suurusjärgus 250 sõidukit, ehk siis uuenduskuuri tegi läbi 10% ettevõtte autopargist.
    Mattias Kaiv, Omniva kommunikatsioonispetsialist
    Augustikuus soetasime 9 sõidukit – 6 nn väikekaubikut (Peugeot Partner) ja 3 kaubikut (Peugeot Boxer). Sõidukid osteti saadetiste veoks. Meil on sellel aastal igal kuul laekunud 7–10 uut sõidukit. Meie autopargis on hetkel 563 sõidukit. Autopark kasvab ning uueneb vastavalt ärivajadustele.
    Kaarel Kuusk, Eesti Energia meediasuhete juht
    Kontsern ostis augustis 7 uut sõidukit: 5 Nissan maasturit Elektrilevile operatiivvalve sõidukiteks; 2 Mitsubishi maasturit Enefit Kaevandused ASi logistikaettevõttele, millest üks läheb ettevõtte üldautoks ja teine side- ja turvangujaoskonnale. Kõikide sõidukite ostuks olid hanked korraldatud juba varem ja vastavalt tarnegraafikule oli sõidukite saabumine kokku lepitud augustikuusse. Nimetatud sõidukite ost moodustas 1,3% kontserni kogu autopargist.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.