• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 21.09.16, 15:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Puuhobuse transport pani aluse pööraselt kasvavale idufirmale

Kuidas hankida poole aastaga idufirmasse 176 000 eurot, räägib firma Shipitwise looja ja juht Aleksandr Gansen, kes kaasas investoritelt just sellise summa vaid poole aastaga.
Aleksandr Gansen.
  • Aleksandr Gansen.
  • Foto: Erakogu
Äripäeva venekeelse väljaande Delovõje Vedomostiga vestelnud Gansen tunnistab, et idufirma loomise idee sündis tema sünnipäeval Londonis kaks aastat tagasi. „Mu naine on sisekujundaja, ta tahtis mulle kingiks osta suurt puust hobust – eks tal oli meie kodus juba koht välja vaadatud, kuhu see hobune pidi minema. Uurisime siis müüjalt, kas nad toimetavad kauba meile koju. Tema küsis vastu, et millisesse Londoni piirkonda,“ muigab Gansen ja jätkab: „Meie talle, et Eestisse.“
Siis ilmneski probleem, et enamik kauplusi ei paku kauba mõistliku hinnaga üle maailma kohaletoimetamise võimalust ja suurfirmad saadavad kaupa vaid suurtes kogustes. „Aga mida teha väikestel?“ küsib Gansen. „Nad ei saa sellist tegevust ette kavandada, sest täna palutakse kaup saata Hiinasse, homme kuskile Eestisse. Keegi ei paku sellistele kauplejatele head teenust, ammugi veel vastuvõetava hinnaga.“
Haistis head ärivõimalust
Maailmas on küll juba olemas sadu tuhandeid transpordi-logistikafirmasid, kuid Gansenit see ei heidutanud. Ta on olnud tegev mööbliäris 20 aastat ja pakkunud sisekujundusteenust. „Kui näiteks osta erikujundusega kamin Ameerika internetipoest, siis on suur peavalu leida hea hinnaga kohaletooja. Transpordi-logistikafirmad küsivad eraklientidelt ikka maksimaalselt kõrget hinda,“ räägib ta. „Kokkuvõttes me mõistsime, et siin on äri loomise võimalus.“
Idufirmade üritused, kus Shipitwise osales
Suurbritannias idufirmade konverents Demo Days, mille organiseeris Wise Guys.
Austrias Viinis idufirmade festival, kust saadi tohutu hulk kontakte.
Eestis Latitude59
Leedus LOGIN
Soomes Helsingis Arctic 16, kus ilmus neist artikkel Soome idufirmade ajalehes Arctic Startup.
Kui te vaatate meie maanteid, siis sõidab seal suur hulk veokeid tühjalt või pooltühjalt, jätkab Gansen. Selles seisnebki tema äriidee – Shipitwise aitab koormaid täita. „Mõte oli luua IT-meestest ja logistikaspetsidest tiim ja ühendada meiega väikeäride tellimused. Me lihtsalt käisime neid ärisid läbi ja pakkusime välja, et tahame nende kaubavedu vahendada. Ja kiitlesime, et kogused on meil suured.“ Gansen täpsustab, et eks alguses oli suurte koguste jutt bluff, kuid seda taipasid ka nende partnerid. „Nad uskusid meisse ja mõistsid, et me ka jõuame suurte kogusteni.“
Shipitwise kogub tellimused kokku, nii et suured transpordifirmad ei pea ise väikeäridega tegelema, vaid jätavad vahendamise idufirmale, kes kogub tellimused ja jagab need transpordifirmadele.
Idufirma saab elu sisse
Rahastajate leidmisel tuli mängu Aleksandri poeg Sander, kes on majandushariduse saanud USAs. Koos osalesid nad eelmisel sügisel ideedeinkubaatoris Garage48, kus nad lõid prototüübi ja said oma esimese kliendi, kellele tuli toimetada mootorratas.
„Lõime veebilehe, liitsime selle Pipedrive’iga, lõime tarkvara, tänu millele saime hakata klientide tellimusi menetlema. See kõik hakkas juhtuma selle aasta jaanuaris. Siis otsustasime lülituda ärikiirendisse Wise Guys. Meid võeti vastu ja 18. jaanuarist hakkasime nendega tööle,“ loetleb Gansen. Wise Guys investeeris isa ja poja idusse 30 000 eurot – see oli esimene raha, mille nad said kulutada firma peale ja millega pidid hakkama saama jaanuarist juunini. „Me ei maksnud palka, kõik peale meie kaasasutaja Anna tegid tööd tasuta,“ räägib Aleksandr. „Põhiline kulu läks reisimisele ja mõnedele teenustele.“
Reisimine tähendas idufirmade konverentsidel käimist. Ja suhete loomist. „Aprillis läksime raha kaasama Funderbeami platvormile – see firma alustas tegevust aprillis ja me olime nende esimene suurklient. Nende kaudu hakkasime investoreid meelitama.“ Funderbeamini aga jõudsid nad Wise Guysi kaudu, rõhutab Gansen.
Palju on inimesi palgal?
Firmas töötab 3 IT-inimest, 3 tegeleb logistikaga, 4 müüb, 1 disainer, 1 turundaja, 1 tegevjuht ja 1 peadirektor.
Plaan on 2018. aastaks palgata vähemalt 100 töötajat.
Kuidas õnnestus raha kaasata?
Siis järgnes teadlik meediakampaania ja pandi käima blogi, saadeti välja 2000 „pimedat“ e-kirja neile, kel võiks teoreetiliselt raha olla. „Tulemuseks oli see, et meie firmasse pani raha 135 inimest,“ ütleb Gansen. Suurima summa, 25 000 eurot, pani nende alla üks hambaarst Belgiast.
Kokku õnnestus Shipitwise’il koguda 176 000 eurot. „Vastutasuks andsime ära 6,5% osaluse firmas. Investorid ei oma seda otse, vaid firma kaudu, milles nad kõik on osanikud,“ selgitab Gansen.
„Lähiajal on plaan jõuda 100 000eurose käibeni, mis tooks 25 000 eurot kasumit – see tähendab, et tuleb teha 300 tarnet 25eurose kasumimarginaaliga,“ tutvustab Gansen järgmisi eesmärke. „Kui selle saavutame, siis oleme tasuvuspunkti jõudmise poolel teel.“
Eduka idufirma ülesehitamise võti on see, et enne tuleb paar idukest põhja lasta, ütleb Gansen. „See on hädavajalik kogemus ja meie meeskonnas on see olemas.“

Seotud lood

Hetkel kuum

JMV Motorsi kontor. Ohtralt Tšehhi numbrimärkidega autosid Eestisse toonud JMV Motors vaidleb tuliselt maksuametiga, kes arestis ettevõtte kontolt hiiglasliku summa.
Uudised
  • 23.05.25, 06:00
Maksuameti haardes kõmulise automüüja Tšehhi äri vajus varjusurma
Pankrotihalduri Oliver Ennoki sõnul oli Madis Müüril (pildil) kohustus ilmuda neljapäeval toimunud kohtuistungile, kuid ta ei teinud seda.
Börsiuudised
  • 23.05.25, 15:00
Madis Müür peidab end kohtukulli eest
Pankrotihaldur pole kolm kuud Madis Müüri kätte saanud
Cresco Väärtpaberite võlausaldajate koosolekul käis läinud aastal ka muidu avalikkuses madalat profiili hoidev Olev Schults.
Uudised
  • 22.05.25, 17:03
Rikaste raha kaotanud ärimees varises isiklikku pankrotti
Võlad ulatuvad miljoniteni
Viis aastat tagasi sai Janek Pohla presidendilt teenetemärgi, kuid nüüd vingerdab pankrotihaldurite nõuete eest.
Uudised
  • 22.05.25, 13:33
Endine suurärimees rappis enne pankrotti ettevõtet õhemaks
Haldur: juht hävitas ka Prantsusmaa ühingu
Toftani tööstus Osulas. Kui konkurentsiamet tehingu heaks kiidab, saab selle omanikuks Combiwood Grupp
Uudised
  • 22.05.25, 20:23
Combiwood ostis Toftani saeveskid
Panamiri juhid ja omanikud on Aleksandr Viiner (vasakul) ja Kirill Gorlatš.
Majandustulemused
  • 23.05.25, 13:12
Keila kakaoäri kasvatas Venemaa abil meeletult käivet ja pistis taskusse suure kasumi
“Teeme tööd ja näeme vaeva”
Suurettevõtja Margus Linnamäe kontserni MM Grupp ainuomand plaanitakse viia Liechtensteini registreeritud fondi.
Saated
  • 22.05.25, 14:54
Luubi all: Eesti üks esirikkur valmistab vürstiriigis oma pärandit ette
Eesti Energia kontor
  • ST
Sisuturundus
  • 22.05.25, 16:11
Eesti Energia pakub stabiilset tootlust võlakirjadega
5% aastaintress ja kord kvartalis intressimakse: võlakirju saab märkida kuni 30. maini

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele