Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Puuhobuse transport pani aluse pööraselt kasvavale idufirmale

    Aleksandr Gansen.Foto: Erakogu

    Kuidas hankida poole aastaga idufirmasse 176 000 eurot, räägib firma Shipitwise looja ja juht Aleksandr Gansen, kes kaasas investoritelt just sellise summa vaid poole aastaga.

    Äripäeva venekeelse väljaande Delovõje Vedomostiga vestelnud Gansen tunnistab, et idufirma loomise idee sündis tema sünnipäeval Londonis kaks aastat tagasi. „Mu naine on sisekujundaja, ta tahtis mulle kingiks osta suurt puust hobust – eks tal oli meie kodus juba koht välja vaadatud, kuhu see hobune pidi minema. Uurisime siis müüjalt, kas nad toimetavad kauba meile koju. Tema küsis vastu, et millisesse Londoni piirkonda,“ muigab Gansen ja jätkab: „Meie talle, et Eestisse.“
    Siis ilmneski probleem, et enamik kauplusi ei paku kauba mõistliku hinnaga üle maailma kohaletoimetamise võimalust ja suurfirmad saadavad kaupa vaid suurtes kogustes. „Aga mida teha väikestel?“ küsib Gansen. „Nad ei saa sellist tegevust ette kavandada, sest täna palutakse kaup saata Hiinasse, homme kuskile Eestisse. Keegi ei paku sellistele kauplejatele head teenust, ammugi veel vastuvõetava hinnaga.“
    Haistis head ärivõimalust
    Maailmas on küll juba olemas sadu tuhandeid transpordi-logistikafirmasid, kuid Gansenit see ei heidutanud. Ta on olnud tegev mööbliäris 20 aastat ja pakkunud sisekujundusteenust. „Kui näiteks osta erikujundusega kamin Ameerika internetipoest, siis on suur peavalu leida hea hinnaga kohaletooja. Transpordi-logistikafirmad küsivad eraklientidelt ikka maksimaalselt kõrget hinda,“ räägib ta. „Kokkuvõttes me mõistsime, et siin on äri loomise võimalus.“

    Suurbritannias idufirmade konverents Demo Days, mille organiseeris Wise Guys.

    Austrias Viinis idufirmade festival, kust saadi tohutu hulk kontakte.

    Eestis Latitude59

    Leedus LOGIN

    Soomes Helsingis Arctic 16, kus ilmus neist artikkel Soome idufirmade ajalehes Arctic Startup.

    Kui te vaatate meie maanteid, siis sõidab seal suur hulk veokeid tühjalt või pooltühjalt, jätkab Gansen. Selles seisnebki tema äriidee – Shipitwise aitab koormaid täita. „Mõte oli luua IT-meestest ja logistikaspetsidest tiim ja ühendada meiega väikeäride tellimused. Me lihtsalt käisime neid ärisid läbi ja pakkusime välja, et tahame nende kaubavedu vahendada. Ja kiitlesime, et kogused on meil suured.“ Gansen täpsustab, et eks alguses oli suurte koguste jutt bluff, kuid seda taipasid ka nende partnerid. „Nad uskusid meisse ja mõistsid, et me ka jõuame suurte kogusteni.“
    Shipitwise kogub tellimused kokku, nii et suured transpordifirmad ei pea ise väikeäridega tegelema, vaid jätavad vahendamise idufirmale, kes kogub tellimused ja jagab need transpordifirmadele.
    Idufirma saab elu sisse
    Rahastajate leidmisel tuli mängu Aleksandri poeg Sander, kes on majandushariduse saanud USAs. Koos osalesid nad eelmisel sügisel ideedeinkubaatoris Garage48, kus nad lõid prototüübi ja said oma esimese kliendi, kellele tuli toimetada mootorratas.
    „Lõime veebilehe, liitsime selle Pipedrive’iga, lõime tarkvara, tänu millele saime hakata klientide tellimusi menetlema. See kõik hakkas juhtuma selle aasta jaanuaris. Siis otsustasime lülituda ärikiirendisse Wise Guys. Meid võeti vastu ja 18. jaanuarist hakkasime nendega tööle,“ loetleb Gansen. Wise Guys investeeris isa ja poja idusse 30 000 eurot – see oli esimene raha, mille nad said kulutada firma peale ja millega pidid hakkama saama jaanuarist juunini. „Me ei maksnud palka, kõik peale meie kaasasutaja Anna tegid tööd tasuta,“ räägib Aleksandr. „Põhiline kulu läks reisimisele ja mõnedele teenustele.“
    Reisimine tähendas idufirmade konverentsidel käimist. Ja suhete loomist. „Aprillis läksime raha kaasama Funderbeami platvormile – see firma alustas tegevust aprillis ja me olime nende esimene suurklient. Nende kaudu hakkasime investoreid meelitama.“ Funderbeamini aga jõudsid nad Wise Guysi kaudu, rõhutab Gansen.

    Firmas töötab 3 IT-inimest, 3 tegeleb logistikaga, 4 müüb, 1 disainer, 1 turundaja, 1 tegevjuht ja 1 peadirektor.

    Plaan on 2018. aastaks palgata vähemalt 100 töötajat.

    Kuidas õnnestus raha kaasata?
    Siis järgnes teadlik meediakampaania ja pandi käima blogi, saadeti välja 2000 „pimedat“ e-kirja neile, kel võiks teoreetiliselt raha olla. „Tulemuseks oli see, et meie firmasse pani raha 135 inimest,“ ütleb Gansen. Suurima summa, 25 000 eurot, pani nende alla üks hambaarst Belgiast.
    Kokku õnnestus Shipitwise’il koguda 176 000 eurot. „Vastutasuks andsime ära 6,5% osaluse firmas. Investorid ei oma seda otse, vaid firma kaudu, milles nad kõik on osanikud,“ selgitab Gansen.
    „Lähiajal on plaan jõuda 100 000eurose käibeni, mis tooks 25 000 eurot kasumit – see tähendab, et tuleb teha 300 tarnet 25eurose kasumimarginaaliga,“ tutvustab Gansen järgmisi eesmärke. „Kui selle saavutame, siis oleme tasuvuspunkti jõudmise poolel teel.“
    Eduka idufirma ülesehitamise võti on see, et enne tuleb paar idukest põhja lasta, ütleb Gansen. „See on hädavajalik kogemus ja meie meeskonnas on see olemas.“
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.