Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vene rikkur kipub Muski ja Bezose eeskujul kosmosesse

    S7 Groupi juht Vladislav Filjov (vasakul) ja RSC Energia direktor Vladimir SolntsevFoto: epa

    Vene lennundusärimees Vladislav Filjov tahab tuntud ärimeeste Elon Muski ja Jeff Bezose eeskujul hakata inimesi kosmosesse lennutama.

    Filjov on Venemaa lennukompanii S7 omanik ning on otsustanud osta investoritelt Sea Launchi ujuvplatvormi, et kosmoseunelmat ellu viima hakata. Nimelt on Sea Launchi kosmoseprojekt erinevate probleemide tõttu viimased kaks aastat seisnud. Filjovi sõnul tähistab tehingu õnnestumine “vastuvõtupiletit” kosmoseärisse.
    Sea Launchi tehing ei pruugi kulgeda aga probleemideta. Sea Launchi ujuvplatvormi autoreiks on Boeing ning Norra, Ukraina ja Venemaa ettevõtted. Platvorm loodi juba aastal 1995, aga selle tegevus jäi seisma 2014. aastal, mil algasid Ukraina sündmused. Ukraina tarnis projekti jaoks Zenithi rakette.
    Pealegi on kosmosebisnis jätkuvalt pigem negatiivse varjundiga, pidades silmas Space Xi raketi plahvatust.
    Hädas pankrotiga
    Projekti vedas samanimeline ettevõte Sea Launch Co, kes taotles 2009. aastal kohtult pankrotikaitset. Aastal 2007 plahvatas üks Sea Launci rakettidest ning pärast seda hakkasid ettevõtte jaoks asjad allamäge veerema. 2010. aastal kanti ettevõtte varad RSC Energiale kuuluvate ettevõtete hingekirja. RSC Energia näol on tegu kosmosetööstusettevõttega, mille peamine omanik on Venemaa valitsus.
    Boengul enam Sea Launchis osalust ei ole, küll aga on ta esitanud RSC Energiale ja tolle Ukraina partnerile nõude, mille alusel tahab saada 356 miljonit dollarit.
    Filjov pole teada andnud, missuguse summa eest ta Sea Launchi brändi ning varad RSC Energia käest välja osta tahab. Anonüümseks jääda soovinud isikud on siiski välja käinud summa 100 miljonit dollarit. Lisaks tuleb Filjovil ja tema ettevõttel teha ilmselt platvormi üsnagi põhjalikke investeeringuid, vajalikuks võib osutuda ka uue raketi ehitamine. Seda juhul, kui Ukraina loobub oma rakettide tarnest.
    S7 on olnud edukas ettevõte: Filjovile ja ta perele kuuluval lennufirmal võlgu pole ja möödunud aastal oli firma käive enam kui 1,3 miljardit dollarit. Lennufirmale kuulub kokku 66 Boeingu ja Airbusi lennukit ning see teenindab 145 lennuliini 27 riigis.
    Filjov on lennundustööstuses olnud juba kaks kümnendit ning unistab olla üks neist suurettevõtjatest, kes juurutavad kosmoseturismi.
    Venemaa sanktsioonid
    Filjovi sõnul võivad Venemaale kehtestatud majandussanktsioonid, mis on rublat nõrgestanud, tegelikult hoopis kasulikuks osutuda. “Ma usun, et me oleme väga konkurentsivõimelised, 80% meie kulutustest on ju rublas,” märkis Filjov intervjuus Bloombergile.
    Vene uudisteagentuur TASS kirjutas selle nädala alguses, et RSC Energia juhi Vladimir Solntsevi sõnul kavatseb S7 investeerida projekti 150 miljonit dollarit ning on kindel, et investeering kujuneb edukaks.
    Sea Launchi projekt ootab heakskiitu USA välisministeeriumilt, kuna selle tegevust juhitakse Los Angeleses asuvast komandopunktist. Filjovi hinnangul võib selleks kuluda kuus kuni üheksa kuud. Pärast seda võib S7-l kuluda veel omakorda 18 kuud, et kosmoserakette saaks hakata lennutama. Samas võib see aeg pikemaks venida, kui S7 peab ise uue kosmoseraketi ehitama.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.