Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Michal kutsus Heina Saaremaa silla töögruppi

    Raivo Hein tahab Saaremale silda rajadaFoto: Andres Haabu

    Ettevõtja ja investor Raivo Hein rääkis intervjuus Äripäevale, et minister Kristen Michal kutsus ta Saaremaa silda plaanivasse töögruppi.

    Augusti alguses kirjutas Hein oma Äripäevas ilmunud arvamusloos, et riik võtaks ennast lõpuks ometi kokku ja ehitaks valmis Saaremaa silla. „80 km Helsingi-Tallinna tunneliprojekt on tõsiselt laual kahekümne miljardi suuruse hinnasildiga. Umbes 400 miljonit maksvast ja 5-6 km pikkusest Suure Väina sillast ei räägi enam keegi. Tehniliselt ei midagi märkimisväärset, projekt üle kolmekümne aasta TTÜ sillameeste tehtud, teostatav suhteliselt lühikese aja jooksul, ilmselt suuresti euroliidu rahaga,“ kirjutas Hein. Tema hinnangul võidaks sillast kõik.
    Natuke vähem kui kaks kuud hiljem trehvasid majandusminister Kristen Michal ja Raivo Hein Eesti suurimal majanduskonverentsil Äriplaan 2017 ning esimene kutsus teise Saaremaa silda kavandavasse töögruppi. "Lähen ja kuulan," lubas Hein.

    Kui mul on valida, kas investeerin korralikku börsifirmasse, mis maksab dividende või idufirmadesse, kus täpselt ei teata, mida tegema hakatakse, aga täpselt teatakse, et nende idee on väärt miljoneid, siis ma pigem valin esimese variandi.

    Aastate jooksul olen teinud mõningaid valikuid, praegu on põhivaldkonnad energeetika, pangandus, rahaturufondid, aktsiad börsil, kinnisvara. Laiapõhjalised valdkonnad, kus ma üritan riske maandada ja loomulikult üritan mitte püüda suuri kasumeid. Mida kõrgem on võimalus võita suurt raha, seda kõrgem võimalus on seda kaotada.

    Kristen Michal rääkis konverentsil Äriplaan, et riik ja ettevõtjad peaksid tegema rohkem koostööd, see on teema, mis iga aastal käib läbi. Kas midagi on muutunud ka? Kaua me sellest räägime, aeg on tegutseda?
    Jah, aga me näeme vastupidist tegevust, kus riik võtab üle ettevõtjate tegevused. Ettevõtlusminister tahab hakata ehitama üürimaju. Kujutate te ette? Selline teema, mis absoluutselt ei tohiks riiki puudutada, vaid on puhtalt äriinimeste teema. Või tahetakse näiteks luua riiklik pank, ning me näeme, kuidas eraettevõttelt võetakse ära konkurentsi pidurdamise vabandusena praamiliiklus, mida hakkab pidama riik, sõltumata sellest, et riik on kõige halvem äritegija, kes peaks looma hoopis äritingimusi. Usun, et sama juttu räägitakse järgmised kümme aastat veel.
    Kristen Michal rääkis ka, et tuleks investeerida arenevatesse valdkondadesse, mis on kasvavad. Nimetas IT valdkonda ja mainis seda, et peaks koolidesse rohkem panustama. Teie olete tuntud kui IT-ärimees, kas täna tasub investeerida sinna valdkonda?
    Ma ei ole mingi IT-ärimees, täna tegutsen ikka klassikalises teemas ärivaldkondades. Aga IT on samasugune haru nagu teed. Riik peaks looma tingimused, et ärimehed saaksid nendes valdkondades edukalt toimida. Mulle jäi kõrva see teema, kui räägiti teedeehitusest. Kuidas Mäo tee Tartusse muudetakse neljarealiseks. Ministrile meeldib väga ka Helsingi tunneli idee, aga ma ei näinud mitte kuskil infrainvesteeringut Saaremaa silda. Kui praamid ei jõua kohalegi, siis miks me ei tee silda?
    Helisingi tunnel on rohkem ikka soomlaste mure. Meile tuleb Rail Baltica, seega teekond Euroopasse on olemas. Soomlastel seda ei ole, seega neil on tunnelit rohkem vaja kui meil. Miks on Saarema või Hiiumaa inimesed viletsemas olukorras kui Tartu poolt liikujad Tallinnasse. Riik peaks andma võrdsed võimalused ja looma võrdsed võimalused. Kui ta ise ei suuda neid teha, siis andku need valdkonnad ärimeeste kätte, nad teevad ära.
    Kas olete potentsiaalne ärimees, kes hakkab ehitama silda mandri ja Saaremaa vahel?
    Loomulikult. Näiteks riigi seisukohalt, mis oleks parim variant, kui riik ehitaks silla valmis ning raha tuleks enamuses Euroopa struktuurifondidest? Omavahendeid on meil küll ja küll. Me näeme, kuidas katsetatakse Estonian Airi ja veel kümneid asju, kuidas läheb kümneid miljoneid eurosid sinna, kuhu nad ei peaks minema. Paneme selle sillafirma börsile, nii et kogu rahvas sellest kasu saaks. Miks me ei tee seda, ma ei saa aru? Miks me peame jantima sidrunitega ja praamidega, see teeb tuju pahaks.
    Härra minister (majandusminister Kristen Michal – toim), kutsus mind pärast oma esinemest Äriplaanil töögrupi istungile, mis peaks Saaremaa sillaga tegelema. Lähen ja kuulan.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.