Nordic Houses viib turunduse virtuaalilma

11. oktoober 2016, 20:46
Argo Saul, Tea Varrak, Kristjan Tõlk
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20161011/NEWS/161019921/AR/0/AR-161019921.jpg

Viisteist aastat peamiselt ekspordiks puitkarkassmaju valmistanud OÜ Nordic Houses on koostöös noore firmaga Downtown Visuals valmis saanud lahenduse, mis võimaldab kliendil nagu arvutimängus oma majas ringi jalutada veel enne, kui ehitus käima on läinud.

Ja mitte ainult jalutada, vaid proovida erinevaid sise- ja välisviimistluse lahendusi, saades üsna päriselu laadse tunnetuse, kuidas üks või teine seinakate, parkett või laudisetoon sobida võiks.

„Loodame, et see aitab toote kiiremini turule,“ ütles OÜ Nordic Houses juhatuse liige Argo Saul. „Tahame luua efektiivsema kommunikatsiooni, klient saab, mida tahab.“ Üksi paberil või ekraanil on tihti raske mõtet edasi anda. 

Teisipäeval allkirjastasid OÜ Nordic Houses, Downtown Visuals ja TTÜ innovatsioonikeskus Mektory raamlepingu, et järgmiste projektidega koostööd jätkata.

„Jah, see on meie esimene projekt ettevõttega,“ ütles TTÜ Innovatsiooni ja ettevõtlussuhete prorektor ning Mektory direktor Tea Varrak, lisades juurde, et tegelikult pole Mektory virtuaaltehnoloogia labor veel õieti avatudki.

Majaehitajale on virtuaalne majatuur jätk õnnestunud koostööst arhitektuuribürooga Trilog Studio OÜ, mis tõi 2015. a OÜ-le Nordic Houses aasta tehasemaja tiitli. Arhitekt Kristjan Tõlk oli paralleelselt arendamas innovaatilist arhitektuuri visualiseerimise firmat Downtown Visuals.

Firma on alles poolteist aastat vana ja teinud peamiselt projekte arhitektuuribüroodele väljaspool Eestit, Ameerikas. Esimene läks New Yorgi viiendale avenüüle, rääkis firma üks osanikke Anti Rannus. Eesti turul on OÜ Nordic Houses projekt ettevõttetele esimene ja n.ö liivakast, kus oma uusi ideid ja erinevaid funktsionaalsusi katsetada. Mis taoline töö maksab, Rannus öelda ei soovinud.

Varraku sõnul on ülikoolil koostööst kahtmoodi kasu. Ülikool saab projekti tuua teaduslikku poolt, teha erinevaid mõõtmisi, pakkuda näiteks targa maja või energiasäästuga seotud lahendusi. Nii saab kaasata tudengeid ja õppejõude reaalsete ülesannete lahendamisse, tuua teadust ja ettevõtteid teineteisele lähemale. Teisalt pole saladus, et eraettevõtted liiguvad selles arengus kiiremini – ülikoolil endal on ettevõtete kogemustest õppida. 

Saul plaanib virtuaaltuuriga minna tuleva aasta algul Saksamaale BAU messile Münchenis, et eristuda ja potentsiaalseid kliente leida. Juba visandatakse, kuidas samal moel saaks veel enne ehituse algust kliendi jaoks visualiseerida Eestisse plaanitavat era- ja paarismajadega uusarendust. See võimaldaks ettekujutust kogu rajoonist, mitte üksi oma elamust. Kui juures on kalkulaator, on kohe võimalik näha ka erinevate lahenduste mõju ehituse maksumusele. Vaikselt mõlgutatakse juba ka tootmise laiendamise plaane.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. October 2016, 20:46
Otsi:

Ava täpsem otsing