Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallink hakkab gaasi ostma suuromanike firmalt
Täna allkirjastasid Eesti Gaas ja Tallink lepingu, mille järgi varustab Eesti Gaas jaanuarist Tallinn-Helsingi liinil sõitma hakkavat Megastar laeva veeldatud maagaasi ehk LNG-ga.
Nii Tallinki kui ka Eesti Gaasi suuromanik on Infortar, mis kuulub Ain Hanschmidtile, Enn Pandile ja Kalev Järvelillele.
“Tallink Megastari gaasiga varustamine on meie esimene suur LNG projekt meretranspordis,” sõnas Eesti Gaasi tegevjuht Ants Noot. „Mul on väga hea meel, et suutsime pakkuda parimat hinda ja tingimusi konkurentsis tõsiste rahvusvaheliste pakkujatega,“ lisas ta.
ASi Tallink Grupp tehnikadirektor, kapten Tarvi-Carlos Tuulik ütles, et eesmärk on keskkonnasõbraliku ja energiaefektiivse tehnoloogia ja kütuste kasutamine laevadel. “Kindlasti eelistame seejuures just kogemustega koostööpartnereid nagu Eesti Gaas,“ märkis Tuulik.
Soomes hakkab Megastari varustama veeldatud maagaasiga tegelev ettevõte Scangas, mis on Põhjamaade LNG-turu üks liidreid. Skangas on Soome loodusliku gaasi ekspertettevõtte Gasum Ltd. tütarfirma ning selle osanikeks on Gasum Ltd. 51% ja Norra Lyse Energi AS (49%).
Megastarist saab Tallinki suurim kiire reisilaev, olles 212 meetrit pikk ning mahutades korraga 2800 reisijat. Alus hakkab kasutama kütusena veeldatud maagaasi, kuid on võimeline sõitma ka tavakütusega. Kasutades veeldatud maagaasi, väheneb laeva ökoloogiline jalajälg võrreldes tavapäraste laevadega oluliselt, sest sõites ei erita laev heitgaasides enam vääveloksiide ega tahmaosakesi ning ka lämmastikoksiidide ning süsnikdioksiidi tase väheneb oluliselt. Olles loodud eksklusiivselt Tallinna-Helsingi liinile, järgib uus laev kõiki praeguseid ning tulevasi Heitgaaside Seireala nõudeid, mille alla kuulub ka Läänemere piirkond.
LNG ehk veeldatud maagaas on väga kõrge energiasisaldusega ja selle kasutamiseks ei ole vajalik maagasivõrgu olemasolu. LNG-d kasutatakse energiatootmises, maismaa- ja meretranspordis. Transpordikütusena on LNG Läänemere piirkonnas muutunud järjest aktuaalsemaks, kuna 2015. aastast ei tohi laevakütuse väävlisisaldus ületada 0,10 protsenti. Et nõuet täita, on reederitel võimalik kasutada madala väävlisisaldusega erikütust, paigaldada puhastusseadmeid või üle minna LNG-le. Veeldatud maagaas pakub kombinatsiooni ökoloogilistest ja majanduslikest kasudest, võimaldades kokku hoida kütusekuludelt ja vastata keskkonnakaitsenõuetele.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.