Britid blokeerisid Vene telekanali kontod

17. oktoober 2016, 14:29
Venemaa peaminister Dmitri Medvedev ja propagandakanali RT peatoimetaja Margarita Simonjan.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20161017/NEWS/161019739/AR/0/vene-telekanal.jpg

Suurbritannia blokeeris ilma hoiatamata kõik Vene telekanali Russia Today (RT) pangakontod, kuulutas täna oma Twitteri kontol kanali peatoimetaja Margarita Simonjan.

„Meil suleti kõik kontod Inglismaal. Kõik kontod. „Otsus ei kuulu uuesti ülevaatamisele.“ Ole tervitatud, sõnavabadus!“ säutsus Simonjan.

Majandusväljaandele RBK olukorda kommenteerides ei osanud ta nimetada kontode külmutamise põhjust, kuid ei välistanud, et see on seotud uute sanktsioonidega. Tema sõnul oli otsus talle väga ootamatu. „Meil pole ettekujutust, millega see seotud on, sest eile, üleeile, kuu aega tagasi pole meil midagi toimunud ja ühtegi hoiatust pole antud. Võimalik, et see on vaid meie hüpotees, aga peagi on oodata Suurbritannialt uusi sanktsioone Venemaa vastu. Võimalik, et see on sellega seotud, aga võib-olla ka mitte. Praegu tegelevad asjaga juristid,“ rääkis RT peatoimetaja.

Briti sõltumatul meediaregulaatoril Ofcom oli alles hiljuti RT vastu pretensioone. Septembri keskel kirjutas The Times, et Ofcom tuvastas kanali puhul 15 ringhäälingueeskirja rikkumist ning algatas uurimise. Varem, 2014. aastal, uuris regulaator RT rikkumisi Ukraina kriisist rääkivate saatelõikudega seoses.

Mullu augustis arestis Euroopa Pank RT reklaamiraha, põhjendades otsust sellega, et telekanal on seotud ELis sanktsioneeritud isiku, RT emafirma „Rossija segodnja“ peadirektori Dmitri Kisseljoviga. Kuu varem külmutas kõik „Rossija segodnja“ arved Briti pank Barclays, tuues samuti selgituseks Kisseljovi kontrolli selle raha üle. Juunis aga arestisid „Rossija segodnja“ arved Prantsusmaa ja Belgia – seal tehti seda Jukose aktsionäridega seotud kohtuasja raames.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
17. October 2016, 14:36
Otsi:

Ava täpsem otsing