Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Meelis Milder: Marks & Spenceri Eestist lahkumisest on kahju
Meelis MilderFoto: Raul Mee
Marks & Spenceri sulgemise otsus näitab, et isegi nii suurtel ja pika ajalooga kaubamajadel pole lihtne välisturgudel hakkama saada, märkis Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder ja lisas, et Baltikumi turu mitmekesisuse mõttes on nende lahkumisest kahju.
Marks & Spencer on Briti turul endiselt väga edukas ettevõte ning nende äri kõrvalliinid, nagu toidukaupade müük, on kasvamas, rõivaste müügi trend näitab viimase kümne aasta jooksul paraku langust, märkis Milder.
"Ilmselt samal põhjusel sai sel kevadel määratud uus tegevjuht Steve Row ülesande midagi radikaalset ette võtta," jätkas Milder. Tema sõnul suletakse Suurbritannias kohe 30 kaubamaja ja veel 30 järgmise viie aasta jooksul, samal ajal avatakse üle 200 toidupoe „Simply Food“, mis näitab toidumüügi edukust. "Ülemereärid on käinud üles-alla. Ka siin on Row otsustanud sulgeda nende kahjumis poed kümne riigis ning jätkata üksnes frantsiisipartneritega," rääkis Milder.
Mis puudutab Marks & Spenceri lõplikku lahkumist Baltikumist, siin on Milderi hinnangul üks põhjus kindlasti konkurents. "Sarnane väljakutse on Baltikumis kõikidel n-ö keskklassile sihitud brändidel ja jaekaupmeestel, sest turule on jõuliselt sisenenud oluliselt kiiremad ja täpsemad tegijad," selgitas ta. "Sisuliselt võib see juhtuda igaühega, sest kaubandusettevõtteid tegutseb siin palju, rõivabrändide valik on väga lai ja klient on tõepoolest kuningas."
Milderi sõnul on Baltikumi jaekaubanduses kindlustunne oluliselt paranenud – selle aasta üheksa kuuga kasvas rõiva- ja jalatsikaubanduse mahuindeks ca 6% võrra. Teise olulise mõjurina muudab olukorra rõivakaupmeestele põnevaks e-kaubanduse võidukäik – piire enam ei ole, sest kõike saab tellida e-poe kaudu. "Näiteks Baltika moebrändide kollektsioone pakkuv Andmorefashion.com-i müük on kasvanud võrreldes eelmise aasta üheksa kuuga 10%," tõi Milder välja. "See teeb kliendi jaoks ostmise ja valiku mitmekesisemaks, rõivakaupmeeste jaoks aga seab väljakutseid veelgi suuremaks."
Moedisainiettevõttele Baltika Grupp kuulub viis moebrändi – Monton, Mosaic, Baltman, Bastion ja Ivo Nikkolo. Baltika jaekaubandusvõrk hõlmab 94 brändipoodi Eestis, Lätis ja Leedus, lisaks e-pood Andmorefashon.com, mis tarnib kaupa maailma 44 riiki. Grupis töötab Balti riikides kokku üle 1000 töötaja. Grupi aktsiad on noteeritud Tallinna börsil, mis kuulub NASDAQ OMXi gruppi.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.