Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Türklastele oli Eesti laevade ehitus liiga keeruline
Türgis valmistatud parlvaev Leiger.Foto: TS Laevad
Tallinna Sadam tellis Türgist kaks parvlaeva, millest esimene, Leiger, on praegu teel Eestisse. Vaatamata sellele, et laev on valmis, on selle puhul üleval 21 põhimõttelist viga, kirjutab Eesti Päevaleht.
Ilmneb, et evakuatsioonikoridorid on normist mitukümmend sentimeetrit kitsamad, pardakaamerad kipuvad streikima, sonar ei tööta kindlal kiirusel ja kiiruselogi valetab kümnest sõlmest suuremal kiirusel, kirjutas Eesti Päevaleht.
Türgi laevatehase jaoks olid kokkulepitud tähtajad ebarealistlikult optimistlikud ning projekt nende jaoks üle ootuste keeruline, selgitas Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad laevandusvaldkonna juht Mart Loik Eesti Päevalehele.
Loik ütles, et Leigeri puhul võib lõpptulemusega siiski rahule jääda: "Saime tehaselt kätte trahvid kogu viivitatud aja eest, lisaks märkimisväärse rahalise kompensatsiooni väiksemate mittevastavuste eest ja meil on tehasepoolne finantstagatis garantiitöödele,“ rääkis Loik ja lisas, et korralik külm talv tuleks praegu kasuks, sest see tooks probleemid esile ja võimaldaks need tehasel garantiiaja jooksul kõrvaldada.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.