Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "Pange ettevõtjad riiki reformima!"

    Tulumaksuvaba miinimumi tõstmise plaan on õige samm, kiidavad suurettevõtjad Heiti Hääl ja Oleg Ossinovski, kellest viimane leiab, et riigipalgalised pole õiged inimesed reforme tegema.

    Tänasel Delovõje Vedomosti konverentsil Edu Võti arutati vestlusringis, kas uus maksupakett on ettevõtlusele hea ning kelle elu see paremaks teeb.
    Alexela Grupi omanik Heiti Hääl leidis, et tulumaksuvaba miinimumi tõstmine on õige samm ning tema on uue kavandatava maksupaketiga rahul.
    Häält toetas ka Skinest Grupi juhatuse liige Oleg Ossinovski, kes tunnustas riigi püüdlust rohkem toetada vähemkindlustatuid. "Kui me aitame ühiskonda ja toetame vaesemaid, siis see on positiivne," lausus Ossinovski. "Kui uus maksupakett kinnitati, siis ma andsin sellele nime "Arstid aitavad medõdesid" - see seadus muudab nad lähedasemaks." Ossinovski leiab, et mida väiksemad käärid kõrge- ja madalpalgaliste vahel, seda positiivsem riigile ja majandusele. 
    Ossinovski juhtis tähelepanu ka sellele, et maksupoliitika ei pea juhinduma vaid fiskaaleesmärgist, see peaks tagama ka ettevõtjatele võrdse konkurentsi tingimused. „Võtame raudtee- ja autotranspordi,“ alustas Ossinovski. „Kui autojuht ei maksa teemaksu, aga see, kes raudteel sõidab, maksab, siis tekib illusioon, et autotransport on odavam. Nii ei peaks olema. Sellega sa ju moonutad konkurentsi.“
    Pakett sai ka kriitikat
    Vestlusringis osalenud rahandusministeeriumi asekantsler Dmitri Jegorov lisas, et äri mõttes on oluline, et süsteem on stabiilne. "Võrreldes teiste riikidega sekkub meil valitsus ärisse vähe. Olen nõus, et poliitika peab olema pikaajaline," lausus Jegorov. 
    Advokaadibüroo Glikman Alvin partner Leon Glikman märkis, et uus maksupakett on tema hinnangul siiski natuke vasakule kaldu. "Ma ei näe selles majanduse jaoks mingisugust võitu, mind isiklikult näiteks häirib auto registreerimise maks," lausus Glikman. 
    Ka Hääl tõdes, et uues maksupaketis ei ole kõik positiivne. "Näiteks gaasiaktsiisi tõus 25%. Sellest on kahju, sest energeetika hind on tööjõu järel teine oluline faktor, miks Eestisse investeeringud tulevad," lausus Hääl, lisades, et sellega tuleb võidelda, et riik ja valitsus näeksid kaugemat eesmärki. Hääl meenutas, et kui Eestis hakati kütuseaktsiisi koguma, oli see mõeldud vaid teederemondiks. „Aga täna on aktsiisid põhiravim, millega täita koalitsioonileppe auke.“
    „Rahvast on meil vähe, aga territoorium on suhteliselt suur – gaasi- ja elektrienergia ülekandeala on suhtelises mõttes Euroopa kõige suurem. Ja ka kulud on sellele vastavad. Ka sellega tuleks tegeleda,“ rääkis Alexela juht.
    Ärme võta teistelt eeskuju
    Riik ei peaks endale seadma eesmärgiks teenida tulu ettevõtlusest, rääkis Ossinovski. „Riik on seda püüdnud teha, aga midagi head pole välja tulnud. Üritati teenida Eesti Energiaga,“ tõi ta näite. „Või veel parem „arukas otsus“ on Estonian Air… Kuidas selle nimi oligi? Aa, jah, Nordica. Ja kuidas sellel ettevõttel täna siis läheb?“ viskas ta retoorilise küsimuse õhku ja jätkas: „Asekantsler ütles konverentsil: „Aga Soome teeb nii…“. See on ju kohutav! See tähendab, et me jälle kopeerime kedagi. Mina tahaksin, et meie valitsus ütleks selle asemel: „Meie tegime nii, aga Soome pole veel sinnamaani jõudnud.““
    Asekantsler Jegorov Ossinovskiga ei nõustunud, tema sõnul on meil piisavalt seadustemuudatusi, milles oleme esimesed. "Ja vahel on ka hea võtta eeskuju teistelt riikidelt, kus on positiivne tulemus saavutatud," põhjendas ta. 
    Glikmani hinnangul on meie nõrkus hoopis see, et seame eeskujuks Skandinaaviat, selle asemel et malli võtta Singapurilt, mis on samuti väike riik, kus on madalad maksud ja vähem ametnikke.
    Ossinovski aga ütles oma jutu lõpetuseks, et tema meelest ei peaks Eestis reforme tegema riigipalgalised, eriti sellised, kes on kaua ametnikud olnud. "Mina panen ette koguda 15-20 ettevõtjat, kes võiksid välja töötada oma programmi," võttis ta asja konstruktiivsel noodil kokku.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.