Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Läti ettevõtjad kurdavad: riigil puudub marketing

    Ajal, kui Eesti Ettevõtluse Arendamise SA otsib meile tunnuslauset ja -märki, kurdavad Läti ettevõtjad, et nende koduriiki peaks rohkem reklaamima, kuna seda teavad väljaspool vähesed.

    „Tahaksin väga Lätisse sõita, kuna olen kuulnud, et see on väga roheline maa, seal on palju loodust. Tahaksin tulla ja ujuda Balti meres,“ rääkis 2012. aastal Läti ametnike ja ettevõtjate riigivisiidi ajal Araabia Ühendemiraatidesse Dubai kaubanduskoja juht Abdul Rahman Saif Al-Ghurair.
    Ettevõtjad ja eksperdid tunnistavad, et ärikontaktide loomisel on väga oluline Läti imago, vahendas lätlaste rahvusringhääling LTV. „Kuna Läti on väike ja vähetuntud riik, on oluline kogu regiooni bränd. Samas küsivad paljud ettevõtjad, et mis koht see Läti on, kust sa tuled. Tegelikult peame endale selgeks tegema, mille üle meil on uhkust tunda,“ rääkis ekspordi toetusühingu The Red Jackets rajaja Inese Andersone.
    Läti - Balti dünaamiline keskus
    Aastast 2004 on Lätil olemas ametlik sõnum, mille Läti valitsus koostas ja mille tahtis maailma viia. See ütleb, et Läti, see on Balti mere piirkonna dünaamiline ja kompetentne teadus-, kultuuri- ja ärikeskus. Lätit määratletakse kui maad, mis laulab, maad, kuhu tullakse tagasi, ning kui kultuurikeskust. Lätist kui ärikeskusest rääkides rõhutatakse riigi head geopoliitilist asukohta ja arenenud taristut.
    Kuid asjatundjad tunnistavad, et head reklaami, mis oleks suunatud just ettevõtjatele, Lätil ei ole. Eelmisel aastal tunnistas firma Aerodium omanik Ivars Beitans intervjuus LTV-le, et Läti kui riigi marketing on alarahastatud ja valesti ehitatud. „Kui ma räägin kliendiga, ütlen ma, et me oleme peaaegu Saksamaa, ainult odavam.“ Läti Instituudis tunnistatakse, et kampaaniatele pole tõesti raha, kuid kõik kättesaadavad kanalid on olulise info edastamiseks ära kasutatud.
    „Me võime rõõmustada, et Läti on ohutu keskkond ja siin pole konflikte. Teiseks on Lätis innovaatiline keskkond, on ajud, kes üllatavad oma loomingulise lähenemisega asjadele, mis on justkui üldteada. Ja kolmandaks töökäed - need on õmblusettevõtted ja muud firmad, kellel on vaja erioskustega tööjõudu,“ rääkis instituudi direktor Aiva Rozenberga.
    Vähenenud välisinvesteeringud
    Sajandivahetusel sai Läti Instituut lisaraha, et palgata välismaa ajakirjanikke. Lisaks on investeerimisagentuuri toetatud Läti päevad - riigi toetusega visiidid ettevõtjatele. Kuid uusi erikampaaniaid ei näe agentuuri juhtkond mõtet korraldada. Spontaanseid, ühekordseid aktsioone, mis kiirelt unustatakse, pole mõtet teha, leiab investeerimisagentuuri juht Andris Ozols. Ta rõhutab, et oluline roll riigi tutvustamisel on ettevõtjatel endil – nemad mõjutavad märksa rohkem riigi imagot kui poliitikud.
    Kuid äripartnerite ja investorite meelitamisest rääkivad eksperdid rõhutavad, et oluline on ikkagi riikliku poliitika küsimus, selleks et loodud kujutlus oleks ka tegelikkusega vastavuses.
    Selle aasta esimesel poolel kahanes märkimisväärselt Läti majanduse otseinvesteeringute osakaal: kuue kuuga paigutas Lätisse raha vaid 10 ettevõtjat, samas oli neid terve eelmise aasta peale kokku 31. Tänavuse esimese poolaastaga tuli Läti majandusse 11,52 miljonit eurot investeeringuid, kuid kogu eelmise aasta peale meelitati riiki 37,08 mln eurot.
    Majandusteadlane Arnis Sauka uuris koos välisinvestorite nõukojaga Läti investeerimiskliimat. Selgus, et probleemid on vanad ja ammu teada – tuleks vaid hakata tegutsema ja need lahendada. „Me räägime juba aastaid hariduse probleemidest ja lisandväärtusest, räägime demograafiast, määramatusest, räägime varimajandusest ja maksupoliitikast – sellest räägime viimasel ajal eriti palju. Räägime maksuseaduse küsimustest ja nii edasi ja nii edasi,“ loetles Sauka.
    Need teemad on ühtviisi olulised nii kohalikele kui välismaa ettevõtjatele. Majandusteadlane peab oluliseks ja soovitab terviklähenemist, intellektuaalide kaasamist ja analüüsikeskuse loomist.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.