Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennufirmad krigistavad Hiina konkurentide peale hambaid

    Hiinlased lendavad üha enamFoto: epa

    Hiina lennufirmad on välja tulnud odavate pikamaalendudega, mis teeb murelikuks tuntud suured lennundusettevõtted, kirjutab Bloomberg.

    Hiina lennufirmad ei paku üksnes odavaid siseriiklikke lende, vaid välja on kujunenud omapärane süsteem, kus ettevõtted lendavad väikestest ja sageli tundmatutest Hiina lennujaamadest suurtesse linnadesse üle kogu maailma.
    “Hiina lennufirmad on oma potentsiaali avastamise alguses ning kui teised ei suuda sellega sammu pidada, siis paistab nende tulevik üsna tume,” ütles CAPA analüütik Will Horton.
    Suured lennufirmad on asja kohta juba ka arvamust avaldanud. Tuntud lennufirma Delta Airlines president Glen Hauenstein ütles analüütikutele, et Hiina konkurentide tegemisi kindlasti jälgitakse. American Airlinesi president Robert D. Isom märkis, et viimasel ajal jääb lennukites kohti üle: marsruudil Los Angeles-Hong Kong näib inimestel olevat väiksem huvi reisida. Ilmselt on selle põhjuseks Hiina lennufirmade soodsad pakkumised - Bloombergi andmeil on Hiina lennukompaniide hinnad võrreldes USA lennufirmade omadega mõnikord isegi kolmandiku võrra madalamad.
    Demograafiline eelis
    Hiina lennufirmade tulevikule mõeldes tuleb eeskätt tähele panna demograafiat. Hiinlased muutuvad ajapikku üha rikkamaks ning kui kunagi võis lendamine tunduda luksus, mida saavad endale lubada vaid rikkad, on lennureisid muutumas kättesaadavamaks üha suuremale hulgale inimestele. Seda suurendab eriti asjaolu, et Hiina lennukompaniid lendavad väikestest lennujaamadest, mis asuvad miljonilinnade läheduses. Kui lendamine on tehtud nii lihtsaks ning ka soodsaks, pole põhjust, miks inimesed ei peaks tahtma reisima minna.
    Shanghai Chongyang Investment Managementi analüütik Chen Suming lausus, et kui varem domineerisid Hiina turul just USA lennufirmad, siis nüüd hakkavad hiinlased asja üle võtma. Lennureisijate arv kasvab peamiselt hiinlaste arvelt, kusjuures suurenemas on just esimest korda lendajate arv. 
    Hiina lennufirmade agressiivsest sekkumisest globaalsele lennuturule annab märku ka lennukitootja Boeing. Ettevõtte andmeil vajavad Hiina lennufirmad järgneva kahe kümnendi jooksul enam kui 6800 uut teraslindu koguväärtuses triljon dollarit, et suuta nõudlusega sammu pidada.
    Nafta hinna mõju
    Siiski ei räägi kõik aspektid Hiina firmade poolt ja teiste vastu. Analüütikud on märkinud, et nafta hind mängib kindlasti rolli selles, kui jõuliselt saavad firmad laieneda. Kui nafta hind ning seega ka lennukikütus on kallid, annab see kindlasti suurtele lennufirmadele rohkem hingamisruumi.
    Lisaks soodustab viimast ka tõsiasi, et hind pole ainus, mida reisijad vaatavad. Näiteks Cathay Airlines on hinnatud viietärnilennufirmaks, võrdluseks, Hiina riiklikul lennukompaniil Air China on üksnes kolm tärni.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Tarmo Virki: õpetajad, palun streikige varsti jälle
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Pessimism USA intressimäärade langetamise osas mõjus turgudele pärssivalt
Föderaalreservi esimees Jerome Powell ütles teisipäeval, et inflatsiooni surumine keskpanga poolt seatud 2% tasemeni võtab oodatust kauem aega, mistõttu pole selge, millal intressimäärasid ikkagi langetatakse. Wall Street võttis uudise tõrksalt vastu: ehkki Dow 30 lõpetas napilt rohelises +0,17%, siis Nasdaq taandus -0,12% ning S&P 500 kukkus -0,21%.
Föderaalreservi esimees Jerome Powell ütles teisipäeval, et inflatsiooni surumine keskpanga poolt seatud 2% tasemeni võtab oodatust kauem aega, mistõttu pole selge, millal intressimäärasid ikkagi langetatakse. Wall Street võttis uudise tõrksalt vastu: ehkki Dow 30 lõpetas napilt rohelises +0,17%, siis Nasdaq taandus -0,12% ning S&P 500 kukkus -0,21%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
FT: Venemaal miljardeid teeniv Austria pank reklaamis laienemisplaane
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raadiohommikus: 5MIINUSE börsirämmarist ja kinnisvarast nii meil kui Hispaanias Uus võimalus: jäta küsimusi hommikuprogrammi külalistele
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.