Lamborghini andis kiusatusele järele

19. märts 2017, 10:00
Lamborghini Uruse kontseptsioon antid välja juba viie aasta eest
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20170319/NEWS/170319690/AR/0/AR-170319690.jpg

Lamborgini ei suutnud vastu panna linnamaasturimaaniale ning tuli välja Lamborghini Urusega.

Tõsi, Genfi autonäitusel avaldas autotootja 470kilovatise võimsusega Huracan Performante. Auto kiirendab nullist sajani vähem kui kolme sekundiga ning auto tippkiiruseks on märgitud 320 kilomeetrit tunnis. Sarnaselt teiste Lamborghinidega on ka sel neljarattalisel kaks istet ning salongis nõnda vähe ruumi, et sinna mahuks parima tahtmise korral vaid üks väike poekott.

See-eest õige pea tootmisse minev Lamborghini Urus mahutab väikse poekoti ja veel enamgi. Uruse kontseptsioon avaldati tegelikult juba viie aasta eest, ent toona jäi asi seisma ning nüüd, mil inimesi on tabanud linnamaasturite hullustus, pole paremat aega ettevõttel vanalt ideelt tolm maha pühkida. Tegu on CNNi andmeil kõige praktilisema Lamborghiniga, mis eales välja antud, samuti on tegu hübriidautoga, mis on teiste Lamborghinidega võrreldes taas uudne.

Urus pole Lamborghini jaoks siiski esimene SUV. 1980. aastate lõpus tuli autotootja välja millegi sarnasega, ent toona oli neljarattaline mõeldud pigem militaarkasutuseks ega osutunud lõppkokkuvõttes kuigi populaarseks. Toodeti vaid 330 isendit.

Lamborghini juht Stefano Domenicali ütles CNNile Genfi autonäitusel antud intervjuus, et kuna linnamaasturid on nõnda populaarsed, tahab oma sõna sinna sekka öelda ka Lamborghini.

Teised teevad ka

Luksuslikud linnamaasturid pole teab, mis uudis. Mercedes on lubanud näiteks välja tulla maailma kõige kallima ja edevama linnamaasturiga, mille hind jääb poole miljoni dollari juurde. Nagu ka Lamborghini, kuulub Volkswagen Groupile ka Bentley, mille toodetud Bentayga on juba ülimalt peen auto. See-eest Lamborghini põline konkurent Ferrari on suisa vandunud, et nemad SUViga välja ei tule.

Lamborghini on oma SUVile pannud suured ootused. Ettevõte ennustab, et Urus müüb üle nii Aventadori kui Huracani. Selleks, et võimsaks tellimuste arvuks ette valmistada, laseb ettevõte oma Itaalia tehast koguni laiendada.

Kõige selle juures tasub siiski arvestada, et Lamborghini jaoks on edukad müüginumbrid veidi teised kui näiteks Volkswageni brändi jaoks. Lamborghini läbi aegade võimsaim müüginumber ühes aastas on 3500 sõidukit. See on vaid 0,03% kõigist autodest, mida Volkswagen Group tol aastal müüs. Urusega loodab ettevõte mõistagi seda numbrit ületada ning prognoosib, et 2019. aastal jõuavad aastased müüginumbrid 7000 autoni.

Kõige selle juures märkis Domenicali, et tähtis on, et Lamborghini jääks oma liistude juurde. See tähendab, et tegu on siiski kalleid ja võimsaid sportautosid tootva ettevõttega. See, et ettevõte SUViga välja tuleb, ei muuda ettevõtte strateegiat ega olemust kuidagi.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
19. March 2017, 10:41
Otsi:

Ava täpsem otsing