Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Prügisõda Tallinnas: Ragn-Sells annab Sarapuule vastulöögi

    PrügikastFoto: Andras Kralla

    Tallinna Jäätmekeskus Arvo Sarapuu eestvedamisel väidab, et pealinna jäätmeturul põhjustab märkimisväärseid muudatusi Ragn-Sellsi esitatud ja linna tagasi lükatud hinnatõusutaotlus.

    „Minu hinnangul on Ragn-Sellsi taotlus pigem mugav ettekääne, et õigustada Tallinnas monopoolse jäämtekäitlusettevõtte loomist ja ka meedias kajastust leidnud Sarapuu võimalikke isiklikke ärihuvisid,“ leiab Ragn-Sellsi juhatuse esimees Rain Vääna.
    Mida Ragn-Sellsi taotles?
    Kui Tallinnas maksab 240liitrise konteineri tühjendamine 2,15 eurot, siis Ragn-Sells esitas linnale taotluse tõsta ühe tühjenduse hinda 35 eurosendi võrra. Uueks hinnaks tarbijale oleks kujunenud 2,50 eurot selgitas Vääna. „Toon teisegi näite - pealinna korteriühistute seas on kõige populaarsem konteiner 800liitrine, mille ühe tühjenduse hinnaks on 4,50 eurot. Ragn-Sellsi hinnataotlus nägi ette 40 eurosendi suurust tõusu ehk lõpphind tarnijale oleks kujunenud 4,90 eurot ühe tühjenduse eest,“ rääkis Vääna. „Vastupidi Tallinna linnajuhtide väidetele räägime sentidest, mitte kahekordsest hinnatõusust. Tahan välja tuua fakti, et tegelikkuses on Tallinna linn läbi Jäätmekeskuse võtmas nii suurt vahendustasu, et tarbijale ei olekski üldse vaja hinda tõsta.“
    Tühjenduse hinnatõusu tarbijatele saaks vältida
    Tallinna jäätmekäitlushanke eripära on Vääna sõnul selles, et riigihankes selgunud jäätmeveo hinnad ei kehti mitte lõpptarbijale, vaid linnale kuuluvale Jäätmekeskusele, mis otsustuskorras määrab hankes saadud odavaimale hinnale juurde oma kasumi ja alles seejärel esitatakse arve elanikule.
    Ta toob näite, kus 240-liitrise konteiteri tühjendus- ja käitluskulud moodustavad kokku 1,26 eurot, samas küsib Tallinna Jäätmekeskus tarbijatelt 2,15 eurot. Vääna loetleb, mida ühe tühjenduse eest küsitav 1,26 eurot sisaldab: autode ostmise kulu, kütusekulu, autojuhtide palgad, jäätmete käitlemine jm tegevuskulud, mis on vajalikud klientide teenindamiseks. „Tallinn lisab omalt poolt sellele hinnale 71% ja esitab arve tarbijale,“ jätkas Vääna. „Tallinn selgitab nii suure juurdehindluse vajadust oma administratiivkulude katmise vajadusega. Kui mingis ulatuses on administratiivkulud on selgitatavad, siis tahaksin ikkagi teada, millist teenust saab tarbija linnalt selle summa eest. Tavapäraselt loetakse ettevõtluses normaalseks tasemeks kogu administratiivkulude katmiseks 15% hinnalisa.“
    Vääna sõnul on Tallinn juba riigihanke järel lisanud iga konteineri hinnale nii suure omapoolse kasumi, et ka Ragn-Sellsi hinnataotluse rahuldamise järel ei oleks olnud mingit vajadust lõpptarbijale hinda tõsta.
    Tegelikud põhjused mujal
    Hinnatõusu taotluse tagasilükkamise põhjusi on enam kui üks, kuid Vääna sõnul erinevad need tegelikult sellest, mida Arvo Sarapuu on välja öelnud. „Esiteks oleme viimastel nädalatel meediast teada saanud abilinnapea Arvo Sarapuu isiklikest ambitsioonidest Tallinna jäätmekäitluses. Täna on Tallinnas jäätmeveoga kaetud 9 piirkonnast 4 võitnud just Sarapuuga seostatud prügifirma Baltic Waste Management (BWM),“ avaldab Vääna. „Teiseks on Tallinna linn välja öelnud, et neil omakorda on plaan luua linnale kuuluv ja pealinna jäätmekäitlusturul täiuslikku monopoli tekitav ettevõte. Siit alates ei ole tarbijal mingisugust valikuvabadust teenusepakkuja leidmisel ega ka kaitset halva teenuse vastu võitlemisel, sest turul tegutseb monopol. Usun, et Ragn-Sells oli selle plaani teostumisel takistuseks ja meie hinnataotluse rahuldamata jätmise tagamaad on peidus just siin,“ avaldab Vääna ja lisab, et oma kliente jääb Ragn-Sells ka edaspidi teenindama.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.