Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kapo survel lõpetati riigiametnike autoäri

    Keskkonnaametile kuulunud Toyota Hilux pandi Auto24 müüki üle kahe korra kõrgema hinnaga.Foto: Auto24

    Keskkonnaministeeriumi kantsler Andres Talijärv rääkis riigikogu korruptsioonivastase erikomisjoni ees, et Äripäevas kajastatud keskkonnaameti töötajate privileeg osta liisinguautosid välja turuhinnast kõvasti odavamalt lõpetati pärast kaitsepolitseiameti sekkumist.

    Talijärv märkis komisjonis, et uued sellised juhtumid on välistatud, kuna keskkonnaamet lõpetas ostueesõigusest loobumise teadete saatmise liisingufirmadele. Teadete saatmine lõpetati aga peale keskkonnaameti juhi kohtumist kaitsepolitseiameti töötajatega.
    Erikomisjoni juhi Artur Talvik küsis seepeale, kas keskkonnaametis võttis keegi ka vastutuse selle juhtumi eest. Talijärve sõnul keegi vastutust võtnud ei ole, sest igasuguste sanktsioonide rakendamisel tuleb viidata, millist reeglit on rikutud. Keskkonnaministeeriumis otsest vastuolu korruptsioonivastase seadusega ei tuvastatud.
    Talijärve sõnul pöördusid nad ka kaitsepolitseisse palvega selgitada välja, milliste korruptsioonivastase seaduse sätete vastu eksiti, kuid ta ei osanud öelda, kas kapo teemaga veel tegeleb või mitte.
    Talvik soovis teada ka, miks oli kõikidele keskkonnaameti poolt liisingufirmale saadetud ostueesõigusest loobumise teadetele seatud dokumendiregistris 75 aastaks juurdepääsupiirang. Kantsler Talijärve selgitusel oli selle põhjus salajased isikuandmed, kuid ta lisas, et piirangud seadnud keskkonnaametit on nüüd ka teavitatud, et nii ei tohi teha.
    Kopsakas palgalisa 
    Äripäev kirjutas veebruaris, et erinevalt teistest riigiasutustest said keskkonnaameti töötajad siiamaani ülisoodsalt välja osta ameti liisingufirmale tagastatud sõidukid ning Äripäevale antud vihje järgi teenisid keskkonnaameti töötajad autosid edasi müües kopsakat palgalisa.
    Kes ei sooviks osta 4000 euroga viis aastat vana Toyota RAV4, mis on läbi sõitnud 64 000 kilomeetrit, või siis sama vana maastikuautot Toyota Hilux, mille saab kätte 7500 euroga? Need hinnad jäid turuhinnale lausa mitu korda alla.
    Keskmiselt oli keskkonnaameti tagastatud sõidukite läbisõit alla 100 000 kilomeetri. Kõige vähem oli ühe autoga sõidetud viie aastaga veidi üle 52 000 kilomeetri ning kõige rohkem 140 000 kilomeetrit.
    Näiteks tagastati tänavu jaanuaris liisingufirmale 63 000 kilomeetrit läbinud Toyota Hilux, mille jääkmaksumus koos käibemaksuga oli 7330 eurot. Automüügiportaalis Auto24 pandi sõiduk seejärel müüki 16 500 euroga, hiljem alandati hinda 14 500 eurole.
    Keskkonnaameti arvates oli kõik korras
    Keskkonnaameti peadirektori asetäitja Erik Kosenkranius ei nõustunud veebruaris, et autost huvitatud töötajast teavitamine oleks liisingufirmale siduv kohustus, kuna amet ei ole ostueesõigust loovutanud ja liisingufirma on ise võtnud endale sellise kohustuse.
    Kosenkraniuse selgitusel ei ole nende töötajatele autodega seoses loodud eritingimusi ega motivatsioonipaketti. „Meie anname auto tagasi ja meil ei ole liisingufirmaga mingit kokkulepet. Anname neile lihtsalt teada, et meil on autodele sellised ja sellised huvilised. Kas liisingufirma võtab selle info teadmiseks ning missuguse hinnaga sõiduk müüakse, see on juba nende otsus,“ märkis ta.
    Sellise teavitamise põhjus ulatub Kosenkraniuse sõnul tagasi 2009. aastasse, kui majandus oli languses ning liisingufirmadel parklad tagastatud autosid täis. Siis tahtsid liisingufirmad tema sõnul saada iga kriimu eest täiendavat kompensatsiooni. „Arvestage, et meil on autod, mis sõidavad maastikul ja metsas ning paratamatult neid kriime tuleb. Ütlesime liisingufirmale, et kui teil on probleeme selle baashinnaga müümisel ja te hakkate nõudma praktiliselt samas summas või rohkemgi remonditöid, siis on lihtsam, et meie anname teile teada, kui meie inimestest on keegi autost huvitatud. Siis ei ole teil põhjust meilt täiendavaid kulutusi nõuda. Minu teada läks see asi tegelikult hästi käima,“ meenutas Kosenkranius.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.