Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    TS Laevade juht: raske on lahkuda

    „Parvlaevade projekt näitas seda, et kui riskid realiseeruvad, siis realiseeruvad nad kõik ja rohkemgi veel,“ kirjeldas tööd TS Laevade OÜs ettevõtte juhatuse esimees Kaido Padar, kes otsustas ametist lahkuda.

    Mandri ja suursaarte vahel opereeriva laevandusettevõtte TS Laevad OÜ juhatuse esimees Kaido Padar teatas täna, et lahkub senisest ametist ja liigub erasektorisse, juhtima Eesti kapitalil põhinevat valdusfirmat Eesti Talleks AS. Intervjuus Äripäevale rääkis ta otsuste tagamaadest.
    Miks lahkute TS Laevade juhi kohalt?
    TS Laevade fookus on olnud parvlaevadel ja mul on hea meel öelda, et meie tööd on märgatud. Selle märkamise kaudu on mulle tulnud mitu päris huvitavat pakkumist. Üks neist oli Eesti Talleks. Meil tekkis ettevõtte omanike ja nõukoguga hea klapp visiooni ja eesmärkide koha pealt, mis viiski selleni, et võtsin pakkumise vastu.
    Mul polnud tegelikult plaan lahkuda. Sellepärast tegimegi ülemineku aja nii pikaks – kolm kuud pole tavapärane lahkumise aeg. Siiski on suveperiood tulemas ja töömaht on suur.
    Ütlesite, et pakkumisi oli teisigi. Mille poolest Eesti Talleks just huvi pakkuma hakkas?
    Jah, pakkumisi tiksus umbes viimane kuu-poolteist. Eesti Talleksiga olime lihtsalt väga õigel lainel. Ma tunnen sealt nõukogu inimesi ja pakkumine tuli kuidagi jutu sees ning ühel hetkel olimegi laua taga.
    Võin öelda, et otsus ei olnud kerge. Oli raske anda selgitusi nõukogu ja töötajate ees – inimestega, kellega olime iga päev koostööd teinud ja hakkama saanud ühe väga emotsionaalse projektiga. See oli raske.
    Olin TS Laevade juhi kohal 2015. aasta detsembrist. Parvlaevad on kohale toodud ja nad sõidavad, partnerid on valitud, piletisüsteem toimib. Suuri murekohti enam ettevõttes pole, saab vaid paremaks minna. Kui saaks veel iseteeninduskassad ja teha ära ka teeninduskoolitused, oleks süda rahul.
    Kui meenutaksite viimase kahe aasta peale …
    Ei taha (naerab). Ei tahan ikka, räägi-räägi.
    … mingit sündmust tööl, mis enim meelde jäi, siis mis see oleks?
    Eks kõik on olnud palju emotsionaalsem, kui ma oskasin ette kujutada. Parvlaevade projekt näitas seda, et kui riskid realiseeruvad, siis realiseeruvad nad kõik ja rohkemgi veel. Kindlasti jäävad meelde positiivsed kokkulepped laevatehastega trahvide suurendamise teemal. Hiiumaa oli dokis, laevad polnud kohal... Oli väga raskeid hetki, kuid lõpp hea, kõik hea.
    Kas loodate, et uues töökohas enam nii pingeliseks ei lähe?
    Ma ei harjunud lõpuni ära avaliku tähelepanuga. Minu jaoks pole ma endiselt avaliku elu tegelane ja iga päev meediaväljaannetele kommentaare anda oli minu jaoks raske. Kuid meil oli kindel kokkulepe, et oleme avatud ja läbipaistev ettevõte. Loodan, et muus osas hea pinge on edasiviiv jõud, kuid loodan, et meedia tähelepanu jääb vähemaks.
    Olete öelnud, et teie suur unistus on töötada erasektoris. Miks?
    Ma olen 11 aastat töötanud riigiettevõttes. Kuigi mu hea ülemus Valdo Kalm ütles, et era- ja avaliku sektori vahel pole erinevust, siis inimesed tahavad oma naha peal ikka ära proovida. See oligi peamine põhjus miks otsustasin lõpuks TS Laevadest ära minna. Kas ka tegelikult on mingeid erinevusi, seda oskan kindlasti öelda oktoobris.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.