Raamideta tegutsev raamija

03. mai 2017, 07:30
OÜ Ramiro Art tegevjuht Marko Liba.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20170503/NEWS/170429743/AR/0/AR-170429743.jpg

Mida suurem on raamide valik, seda enam saab kombineerida ja seda lihtsam on tööd teha, leiab Tallinnas raamimisteenust osutava OÜ Ramino Art tegevjuht Marko Liba.

„Kliendid on öelnud, et erinevaid raame näidates ajan ma neil pea sassi,“ muigab Liba. „Vanasti oli vaid kolme värvi raame – kuldne, hõbedane ja must. Kui pildil oli natukenegi sooje toone, kasutati kuldset raami.“

Liba teab hästi, kuidas vanasti oli, sest tema isa ja ema alustasid Tartus 1994. aastal piltide raamimisega oma korteri köögis ja mõni aeg hiljem juba töökojas. Kui ema ja poeg Marko kolisid perekondlikel põhjustel Tartust Tallinna, hakkas kunstnikust ema raamimisteenust pakkuma pealinnas. Esmalt FIEna ja 2009. aasta novembris asutasid ema ja poeg firma Ramino Art.

Kogu kasum raamide all

Ettevõte tegutseb praegu kolmes poes ja ühes töökojas, kokku on müügipinda 600 ruutmeetrit. Eriti jõudsalt on Ramino Art edenenud viimastel aastatel ja tänu sellele jõudis ka Gaselli TOPi (488. koht).

Tegu on pereettevõttega – seitsmest töötajast viis on lähikondsed: ema Jelena Liba, pojad Marko ja Viktor ning nende naised. „Minu vanem vend elas aastaid välismaal ja tuli tagasi Eestisse 2014. aastal. Vend aitab firmat edendada,“ märgib Marko Liba. Poiste pensionärist isa tegeleb aga jätkuvalt piltide raamimisega Tartus. See on põhjus, miks Ramino Art ei ole laienenud poiste sünnilinna – et mitte isaga konkureerima hakata.

Ramino Arti 2015. aasta käive oli 160 474 eurot ja kasum 1428 eurot. 2016. aasta majandustulemused jäid samasse suurusjärku. „Et suurendada müüki, tuleb investeerida tehnikasse ja pildiraamide valikusse,“ põhjendab Liba väikest kasuminumbrit. „Meil on kolm kauplust, seega kujutage ette, kui palju peab näidiseid väljas olema ja milline laoseis meil on. Põhimõtteliselt kogu kasum on raamide all.“

Liba toob taas võrdluseks omaaegse olukorra, kui sisse sai osta vaid kolme värvi raame. „Sul ei jäänud raamijääke alles, said kaod sisuliselt nulli viia,“ seletab ta. „Mida suurem on aga pildiraamide valik, seda rohkem tekib jääke. Me ostame raamid sisse kolmemeetriste lattidena. Kui töö raamimiseks kulub 3,04 meetrit, pean ma ikkagi sisse ostma 6 meetrit ehk kaks latti. Kui tegu on väga erilise raamiga, siis võimalik, et kasutusse läheb see vaid üks kord.“

Usaldussuhe kliendiga

Ramino Arti töökojas Tartu maanteel Fahle majas on nüüdisaegne robotseade, mis pressib eelnevalt mõõtu lõigatud raamid kokku, lisab ettenähtud kohtadesse liimi ja naelutab. Ajakirjanikule tööprotsessi selgitav Liba peab tegema väikese katkestuse, sest sisse astub samas majas asuva Vaal galerii töötaja, näpus väike graafiline leht. Naisel piisab vaid öelda, kelle palvel ta kunstiteose raamimisse toob, kui Marko teab täpselt, millist raami ja paspartuud kasutada võiks.

Liba sõnul on tal üksjagu kauaaegseid kliente, kes kunstiteost raamima tuues ütlevad, et usaldavad täielikult tema raamivalikut. „Üldjuhul tuleb aga kliendiga isiklikult suhelda, nii saavutad temaga hea kontakti ja suudad pakkuda parima lahenduse,“ räägib Liba ja lisab, et vajadusel on ta käinud kliendi kodus vaatamas, kuhu raamitav teos kavatsetakse üles riputada.

Peamiselt tuuakse raamimiseks kunstiteoseid – akvarelle, õlimaale, guaššmaale, pastelle, graafikateoseid, joonistusi -, aga ka kõikvõimalikke esemeid, alates lusikatest ja lõpetades tavaliste merest leitud kivikestega. Kõige imelikumaks asjaks, mida Liba raaminud on, peab ta kilekotti.

„Klient tuli sisse, koukis taskust välja kilekoti ja pani selle laua peale,“ meenutab Liba. „Võtsin kilekoti lahti, et vaadata, mis seal sees on, aga seal polnudki midagi sees. Mida te sooviksite raamida, küsisin. Tuli välja, et kilekotti ennast. Mäletan, et kilekotil oli mingi Inglismaa poe logo peal.“

Taaskohtumised eluaegse garantii tõttu

Ramino Art raamib ka peegleid ja televiisoreid, nii taustvalgustuse kui raamisisese valgustusega. Uudistootena pakutakse teleri ette klaasi, mis teleri väljalülitamisel toimib peeglina ja sisse lülitamisel läbipaistva klaasina. Klaaspaketi sees on silmale nähtamatu kile ja kui kilele valgus ei paista, tekib peegelefekt.

Ettevõtte koduküljel olev tunnuslause kutsub looma emotsioone nii äriruumidesse kui koduseinte vahele. Omal ajal oli aga koduleheküljel vägagi pretensioonikas lause – eluaegne garantii.

„Mulle on toodud töid, mida ma olen viisteist aastat tagasi meie esimeses töökojas bussijaama lähedal raaminud,“ räägib Liba. „Tunnen need tööd ära, sest iga raami sisse löödud detail, iga konks, iga liimitud riba jätab märgi maha. Raamid on ajale jalgu jäänud või kulunud ja neid tahetakse uuendada. Kuna omal ajal sai kliendile lubatud eluaegset garantiid, siis olen need parandustööd teinud suurima allahindlusega või suisa tasuta.“

OÜ Ramino Art tegevjuht unistab

Meie unistus hakkab tasapisi realiseeruma. Järgmisel aastal avatakse lõpuks Tallinnas Ülemiste keskuse kõrval uus kaubanduskeskus T1, kus meie avame Kunst & Hobi Galerii. Kui kõik plaanipäraselt läheb, hakkame galeriis ostjate vahel loosima pileteid, millega saab teha tiiru kaubakeskuse katusele püstitava vaaterattaga. Unistuseks on muidugi ka see, et me igal aastal saaksime gasellide pingereas kõrgema koha.

Pildiraamija kolm soovitust

1. Naudi oma tööd. Valdkond, millega tegeled, peab sulle huvi pakkuma ja meeldima. Olen raamimisäris päris kaua olnud ja ütlen ausalt, et naudin seda jätkuvalt. Kui sa naudid oma tööd, siis tuleb ka edu ja sind premeeritakse millegagi. Näiteks sellega, et meid on märgatud.

2. Ole õnnelik väikeste asjade üle. Iga ettevõtja peaks suutma tunda rahulolu ka igapäevastest väikestest saavutustest. Väike edusamm on osa suuremast edust. Ma ei ole kunagi jooksnud raha järele. Ma teen oma tööd kvaliteetselt ja kliendi positiivne tagasiside on minu jaoks kõige olulisem.

3. Üks heategu päevas. Olen püüdnud heategu teha iga päev ja ma teen seda südamest. Heategu aitab tekitada positiivset ellusuhtumist, mis äris tuleb ainult kasuks, eriti kliendiga suhtlemisel. Heateoks võib olla näiteks tasuta töö või tasuta transport. Tuleb õrnuke naisterahvas suuremaformaadilisele peeglile järele – no kuidas ma annan talle selle peegli kaasa - ikka viin selle talle koju.

Äripäeva gaselli rubriik, kus kirjutame kiiresti arenevatest väikefirmadest ja nende omanikest, ilmub kaks korda kuus.

Äripäeva Gaselli TOPi lähteandmeteks on ettevõtte müügitulu ja ärikasum enne makse aastatel 2013, 2014 ja 2015. 2013. aasta müügitulu peab ulatuma 100 000 euroni ja aastatel 2013-2015 kasvama käive ja ärikasum vähemalt 50%.

TOPi jõudis tänavu 875 ettevõtet.

Gaselliliikumist toetavad LHV ja Markit.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
26. April 2017, 14:07
Otsi:

Ava täpsem otsing