Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Portaalid kui rahaveskid

    Märtsis omanikku vahetanud Auto24 suurendab turuosa ja ostab portaalid Motors24 ja Autoinfo. Kuulutuseportaalid on muutunud kuumaks kaubaks, mille nimel käib turul kibe võitlus.

    Pisut üle kahe kuu tagasi ostis Balti riskikapitalifirma BaltCap autode kuulutusteportaali turuliidri Auto24. Tehingule ihus hammast ka Eesti Meedia, kelle juht Sven Nuutmann oli portaalist ilma jäädes üllatunud, et tehing üldse toimus – tema sõnul küsis Auto24 tollane omanik Sanoma Baltics portaali eest liiga kõrget hinda.
    Auto24 juhi Margus Tombergi sõnul paelus neid Motors24.ee portaali sisu, milleks on peamiselt proovisõitude videod. Plaan on kahe portaali sisu integreerida. „Oleme ammu vaadanud, et neil on hea ajakirjanduslik sisu. Aastaid oleme neid tähele pannud,“ ütles Tomberg. Kuigi tehingu hinda ta öelda ei saanud, ütles ta, et tegu oli pigem tagasihoidliku müügihinnaga.
    Auto24 omaniku Baltcapi partner Oliver Kullman lisas, et kuulutuseportaalidega on viimastel aastatel omajagu tehinguid tehtud. „Kui vaadata, et digitaalne meedia on kasvav trend, siis eks need pilgud sinnapoole ikka lähevad,“ ütles ta. Kuigi Kullmani sõnul ei ole Baltcapil lähiajal uusi oste välja kuulutada, hoiavad nad huviga turul toimuval silma peal.
    Kuum kaup
    Äripäeva peadirektor Igor Rõtov ütles, et kui investoril on võimalik osta kuulutuseportaalide turu liider, on talle head näitajad garanteeritud. Tema sõnul on kuulutuseportaalid midagi, mida paljud enda portfelli tahaksid, kaasa arvatud pensionifondid. Nimelt aitas Auto24 tehingut BaltCapil osaliselt finantseerida LHV pensionifondid.
    Kuulutuseportaalid on jagunenud kinnisvara-, auto- ja töökuulutuste portaalideks ja Rõtovi sõnul on need kõik hinnas. „Tehinguhinnad on reeglina suured,“ ütles ta. „Kui kümme aastat tagasi olid kinnisvarakuulutajad start-up'i mõõtu ettevõtted, siis nüüd on nad totaalsed rahamasinad,“ lisas ta.
    Rõtovi sõnul käis ka Äripäev umbes kümme aastat tagasi auto24.ee ostmiseks läbirääkimisi pidamas, kuid tehinguks ei läinud. „Praegu on sel turul nii palju tegijaid, et hinnad lähevad liiga kõrgeks,“ sõnas ta, lisades, et samuti pole kuulutuseportaalid otseselt Äripäeva huviorbiidis. „Kui aga tekib soodne idee, siis on mõistlik sellega tegeleda,“ nentis Rõtov.

    On nii, et üks tegija teenib turul kõik ja teine mitte midagi.

    Igor Rõtov,
    Äripäeva peadirektor
    Rõtovi sõnul tekib reeglina turule igast segmendist üks dominantne kuulutuseportaal, mida inimesed harjuvad kasutama. See on ka põhjus, miks on sellele turule väga raske juurde tulla. „Ei ole nii, et üks portaal teenib lõviosa kasumist ja teine umbes 20%. On nii, et üks tegija teenib kõik ja teine mitte midagi,“ kirjeldas ta. „See muudab suure turuosaga kuulutuseportaalide ostmise väga atraktiivseks.“
    Eesti turg on seega veidi teistsugune, kuna nii töökuulutuste kui ka kinnisvaraportaalide turul on võrdsed kaks tegijat: CV Keskus ja cv.ee ning city24.ee ja kv.ee.
    Hinnad tõusevad taevasse
    Eesti Meedia juht Sven Nuutmann, kes aasta alguses samuti auto24.ee'd osta tahtis, tõdes, et seekord nad motors24.ee portaali vastu huvi ei tundnud. „Tegu võis olla pigem marginaalse tehinguga. Motors24 on ammu oma olulisuse turul minetanud. Ma isegi ei tea, miks nad selle ostavad,“ ütles ta, spekuleerides, et ainuke põhjus ostuks saab olla auto24.ee soov oma tootesegmenti rikastada.

    Eks me hoia silma kõige peal, mis veel meie oma pole.

    Sven Nuutmann,
    Eesti Meedia juht
    Hoolimata seekordsest huvipuudusest tunnistas Nuutmann, et kuulutuseportaalid on kindlasti midagi, mille poole vaadata. Ainuke mure on, et Eesti turul pole eriti midagi, mida osta. „Ka CV Keskuse müügi juures olime ühed esimesed, kes seda vaatasid, kuid meie hinnangul läks portaali hind liiga kõrgeks,“ sõnas Nuutmann. Samal põhjusel jäi ostmata ka auto24.ee. „Hind oli kõrge ja pikaajalise tasumisega,“ ütles ta, lisades, et Sanomat võis auto24.ee Baltcapile maha müüa vähemalt 25 miljoni euro eest, teenides tehingult kasumit 10 miljonit eurot.
    Eesti Meedia hoiab silmad lahti
    Kuigi viimased huviobjektid on läinud Eesti Meedia jaoks liiga kalliks, võib Nuutmanni sõnul tulevikus siiski mõnda uut tehingut oodata. „Eks me hoia silma kõigel peal, mis veel meie oma pole. Eestis paar mõtet on küll, kuid neid ma veel ei kommenteeriks,“ ütles ta. Näiteks Leedus ei saa Eesti Meedia kontsern enam kuulutuseportaale juurde soetada, kuna nende käes on juba liiga suur turuosa ja konkurentsiamet ei annaks selleks enam luba, ütles Nuutmann.
    Nuutmann lisas, et kuulutuseportaalide äri on strateegiline valdkond, kus on raske – kui mitte isegi võimatu – uueks tegijaks tulla. „Korduvalt on proovitud teha uut auto24, kuid keegi pole suutnud läbi lüüa,“ sõnas ta.
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.