Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Olga Kay – ukrainlanna, kes tahab olla järgmine Walt Disney
Olga Kay enda disainitud põlvikutega.Foto: Olga Kay Facebook
Ukraina vaesest külast pärit Olga Kay teadis väiksest peale, et tahab inimeste meelt lahutada ja selle unistuse najal on temast saanud edukas ettevõtja, kes tahab olla järgmine Walt Disney.
Ukrainas Krimmis sündinud Olga Karavajeva elu oli algusest peale raske. Lapsena pidi ta taluma äärmist vaesust. Tema vanemad käisid küll tööl, ent neile ei makstud rahas, vaid töötunnid arvestati ümber toiduaineteks. Nii said nad palgapäeval mõne kilo suhkrut ning tangaineid. “Me tegime oliiviõlist küünlaid, meil ei olnud elektrit,” meenutab ta.
Noorena lõi ta pikka aega kaasa Vene tsirkuses. Kui ta sealt lahkus, lõi Karavajeva oma YouTube’i kanali ning hakkas suurelt unistama. YouTube’i periood sai ta elus aga mööda ning nüüd ehitab ta üles äriimpeeriumit.
“Ma tundsin alati, et olen sündinud ettevõtjaks,” ütles nüüd Olga Kay nime kandev naine CNBC-le antud intervjuus.
Olga eristus teistest oma ambitsioonikuse poolest. Ta polnud koolis eriti hea õpilane, ent talle meeldis inimeste meelt lahutada juba väiksest peale. Kord ütles ta ema talle, et kui ta tahab meelelahutustööstuses edukaks saada, tuleb töötada väga-väga palju. Ja Olga vastas: “Ma töötan palju!”
Selle asemel, et koolis käia, otsustas Olga õppetööle joone alla tõmmata ning otsis endale töö.
Esimene vaatus – Vene tsirkus
14aastaselt liitus Olga koos oma onu ja tädiga Vene tsirkusega. Ta tahtis saada õhuakrobaadiks, ent talle öeldi juba üsna varakult, et õhus kiikumine ja trikitamine päris tema jaoks siiski pole – tema kehaehitus pole selleks sobiv. Selle asemel anti talle kätte pallid ning öeldi, et hakaku žongleerimist õppima. Kuigi see Olgale ei meeldinud, hoidis ta oma unistusest teiste meelt lahutada siiski kinni ning õppis vastu tahtmist žongleerimise ära.
Mõni aasta hiljem liitus Olga Ameerika Ühendriikides tegutseva Ringing Brothers tsirkusetrupiga, ent õige pea mõistis ta, et tsirkus on venelaste ja ameeriklaste jaoks midagi täiesti erinevat. Seda prestiižikust, mida ta Venemaal olles koges, USAs ta ei tundnud.
19aastaselt läks ta koos oma noormehega Los Angelesse ning otsis võimalusi teha näitlejatööd.
Teine vaatus – YouTube
Olga avastas YouTube’i enda jaoks 2006. aastal. Ta meenutab, et see tundus talle toona suure võimalusena – teha videoid, mida inimesed vaatavad ning seeläbi oma fännibaasi kasvatada. Kuigi algus oli raske, videote monteerimine ning eetrikõlbulikuks saamine võttis väga kaua aega, jõudis ta õige pea nii kaugele, et postitas oma erinevatele YouTube’i kanalitele kuni 20 videot nädalas. Õige pea aktsepteeriti teda kui YouTube’i partnerit ning ta hakkas raha teenima. “Ma mäletan oma esimest tšekki. Sain 54 senti,” meenutas ta.
Olga kanalite tellijate arv kasvas 800 000 inimeseni ning kuigi ta ei saanud YouTube’is miljonäriks, teenis ta oma kanaliga piisavalt, enda sõnul umbes 100 000 dollarit.
Kolmas vaatus – sokibisness
Seejärel tundus Olgale aga, et YouTube hakkab end ammendama. Nii, nagu paljude teiste YouTube’i staaride puhul, sõlmisid erinevad ettevõtted temaga lepinguid, et ta nende tooteid promoks ja soovitaks. Seejärel hakkasid Olga kanali tellijad aga kritiseerima ja nurisema, et nad ostsid toote, mida naine soovitas, aga pettusid selles väga. Siis mõistis ta, et peab ise hakkama midagi tegema. Vähemasti on tal sel juhul kontroll oma toote kvaliteedi üle.
Ta mõtles pikalt, mida tootma hakata ning otsustas värviliste sokkide kasuks. Ta pani oma idee alla kogu oma raha ning hakkas tootma põlvikuid, millel loomade pildid. Igal sokipaaril on oma karakter ning lugu rääkida.
Olga Kay välja mõeldud loomasokidFoto: Olga Kay Facebook
Tema suureks tagasilöögiks polnud ükski edasimüüja aga neist huvitatud, kuna sokipaari hind tuli liiga kõrge. Seejärel ei jäänud tal muud üle, kui ise müüma hakata.
Olga meenutab, et ta kartis kogu aeg. Pikalt oli ta unistanud sellest, et näeb inimesi tema välja mõeldud sokke kandmas. Ja kuigi algus oli rabe, ei lasknud edu end väga kaua oodata.
Olga meenutab, et suurim õnnestumine oli tal räppariga Snoop Dogg, kellele ta ühel videovõttel oma sokipaari kinkis. Räpikuningas armastanud neid aga sedavõrd, et kogu tema meeskond saatis Olgale järgmisel päeval suure tellimuse.
Neljas vaatus – naised ettevõtlusesse
Praegu tegeleb Olga sellega, et ta saaks oma äri veelgi laiendada, näiteks hakata tootma lõbusaid patju, koomikseid ning miks mitte ka pehmeid mänguloomi. “Ma võrdlen ennast Disneyga. Nemad lõid karakterid ja minu sokid põhinevad karakteritel,” ütleb ta.
Praegu loodab naine siiski, et saab hakata tegelema ka sellega, et tuua teisi naisi ettevõtlusesse. “Ma loodan luua sellise süsteemi, et noored tüdrukud ei karda midagi suurt ette võtta,” unistab ta.