Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ekspertiis ajas tornirajajad tülli

    Mullu oktoobrikuuks Rõugesse Ööbikuorgu kerkinud vaatetorni „Pesapuu“ avamise järel omavahel raksu läinud pea- ja alltöövõtja on pärast mitu kuud väldanud vaidlust leidmas ühist keelt.

     Kui kõik puudused on tuvastatud ja kulud selgunud, tasume raha 100%.

    Kevin Vikat,
    Via Betooni esindaja
    Erimeelsused peatöövõtja Via Betoon Eesti OÜ ja alltöövõtja Roadservice OÜ vahel said alguse, kui Roadservice esitas tänavu 2. jaanuaril Via Betoonile teostatud tööde akti, millele viimane aga keeldus alla kirjutamast. Via Betooni esindaja Kevin Vikati sõnutsi suuresti seetõttu, et päev enne jõule oli valminud valla poolt tellitud TTÜ ehitusekspertiis, mis järgi olid vaatetorni vundamendis olulised puudused.
    Siis jõutigi ristteele. Rõuge vald oli juba torni oktoobrikuise avamise järel Via Betoonile töö eest kogu lepingujärgse summa, 182 000 eurot, ära tasunud. Kuna Roadservice ei olnud selle hetkeni veel tehtud töö eest ühtegi makset saanud, soovisid ettevõtte ühe omaniku Timo Varese sõnul ka nemad, et nad saaksid tolleks hetkeks tehtud töö n-ö üle anda ja osa kokku lepitud (130 000 eurot pluss käibemaks – toim) torniehitustasust kätte.
    Segane suhtlus
    „Uuel aastal ei saanud neid enam kätte,“ sõnas Roadservice-i juhatuse liige Timo Vares, kirjeldades Via Betooni tahtmatust tööde aktile alla kirjutada venitamisena – tema sõnutsi ei vastatud Via Betoonist tema kõnedele nädalate kaupa. Vikati sõnul võis mõni telefonikõne vastuseta jätta, kuid suhtlemisest kuidagi hoidutud pole – tema väitel on kahte ettevõtet esindavate advokaatide vahel toimunud iganädalane meilivahetus. „Mitte kordagi pole ühelegi kirjale vastamata jäetud,“ kinnitas ta.
    Just ebakindlus, kas nad saavad senini tehtud töö eest üldse peatöövõtjalt raha, saigi Varese sõnul põhjuseks, miks Roadservice ei ole tänini asunud vaatetorni ümber ka pooleli jäänud vaegtöid tegema ning torni vundamenti parandama. „Me ei läinud tegema, kuna me nägime, et sealtpoolt ei paistnud soovi maksta,“ tõdes ta.

    Mullu tegevust alustanud Via Betoon Eesti OÜ suutis esimesel tegutsemisaastal 2,65 miljoni eurose käibe juures näidata üle 700 tuhande eurost kasumit.

    Vikat aga kinnitas, et Via Betoon on valmis 100% alltöövõtjale raha ära maksma. Seda pole Vikati sõnutsi senini tehtud just seetõttu, et Roadservice ei olnud esitanud mingisugust nägemust sellest, kuidas nad ekspertiisis tuvastatud puudusi vundamendis ja elektritöödes lahendada plaanivad. „Nii projektis kui ehituses on vead sees. Hetkel on vaja kokku leppida, kes neist tekkinud kulud katab,“ viitas Vikat sellele, et vastutama ei peaks ainult peatöövõtja.
    Samuti polnud Roadservice suutnud tema sõnul esitada teostusdokumentatsiooni, korrektset õiendit ja pangagarantiid. „Raha saab maksta arve alusel ja selleks, et arvet väljastada, on vaja õiend esitada,“ sõnas Vikat.
    Timo Varese sõnul on nende varasemalt Via Betoonile pakutud kompromisslahendused liiva jooksnud. „Oleme neile teinud ettepaneku, et kui teie kardate, et me ei tee ja meie kardame, et te ei maksa, siis paneme raha läbi juristide deposiithoiusele - kui meie ei tee, me raha ei saa. Kui teeme, siis teame, et saame,“ tõi Vares näiteks. Sobivat kompromissi on Vikati kinnitusel otsinud terve aeg ka Via Betoon. Sellisega, mis neile ka sobib, tuli Vikati sõnul Roadservice lagedale alles viimastel päevadel. „Oleme neile neli kuud pakkunud välja, et leppige viis, kuidas te vajalikud tööd ära teete, vallaga kokku. Siis me aktsepteerime ka õiendid. Esitagu arve ja me maksame vastavalt lepingu maksetähtajale,“ viitas Vikat läbirääkimistele.
    Vikat kinnitas, et alltöövõtjale tasumisest kõrvale hoiduda pole Via Betoonis kunagi plaanis olnud. „Kui kõik puudused on tuvastatud ja kulud selgunud, tasume raha 100%,“ sõnas ta.
    Lahendus paistab
    Tänaseks on ettevõtted juristide abiga suusõnaliselt kompromissini jõudnud. Lähipäevadel allkirjastatakse kokkulepe, mille järgi tasub Via Betoon viie tööpäeva jooksul Roadservice-ile 18 tuhat eurot, mille järel lasub Roadservice-il kohustus vaatetorn 30 päeva jooksul lõplikult valmis teha. Planeeritult lähipäevil allkirjastamisele mineva kokkuleppe järgi tasub Via Betoon 60 päeva jooksul alltöövõtjale ka ülejäänud summa. Viiendik sellest aga pärast kõigi tööde valmimist. „Kõigi huvi on, et see saaga lõppeks. Hea tahe on meie poolt olemas ja selle taha asi kindlasti ei jää,“ kinnitas Via Betooni juht ja omanik Priit Lai.
     

    Vaata tausta Infopangast:

    Via Betoon Eesti OÜ

    Roadservice OÜ

    Vallavanem: tööd venisid
    Rõuge vallavanema Tiit Tootsi sõnul pidi torn algselt valmima juba juuni lõpuks. Ehitustööd aga venisid. „Ma ei olegi aru saanud, kas see oli pea- või alltöövõtja möödapanek,“ tõdes Toots, lisades, et uppi läinud tähtaja tõttu tegi vald ka Via Betoonile leppetrahvi. „See oli meile suureks probleemiks – kaotasime selle tõttu turismihooaja,“ põhjendas ta, miks otsustati trahv määrata.
    Toots peab kummaliseks, et peatöövõtja pole raha alltöövõtjale edasi maksnud. „Järelejäänud tööd ei hõlma kogu torni maksumust,“ sõnas ta, lisades, et kuigi nad ületasid tähtaja, on tal Roadservice-ist kahju. „Nemad on oma töö ära teinud ja mul ei ole kahtlustki, et nad ka teised tööd ära teeksid, kui nad raha kätte saavad,“ sõnas ta.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.