Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas vallutada üheksa kuuga üheksa turgu?
Kofeiiniga vett tootva Belief Wateri juhatuse liikmed Raido Kereme (mikrofoniga) ja Gert-Kristjan Rungi ütlevad, et kui alguses ei tahtnud keegi väikese idufirmaga koostööd teha, siis nüüd on teisiti.Foto: Andres Teiss
Eestis välja mõeldud energiavesi on jõudnud üheksa kuuga üheksale turule. Ettevõtte asutajatel on suured ambitsioonid oma tootega kaugele jõuda. Lähiajal on kavas minna Austraalia ja Lõuna-Aafrika turule.
Belief Water OÜ juhatuse liikmed Raido Kereme ja Gert-Kristjan Rungi lasid eelmise suve lõpus turule Euroopa esimese energiavee. Statistika oli neile näidanud, et kümne aasta jooksul on kasvanud kõige enam energiajookide ja funktsionaalse vee müük ning nii tekkis mõte hakata tootma energiavett.
Hiljuti otsis ettevõte ühisrahastusplatvormi Fundwise kaudu rahastust. Gert-Kristjan Rungi sõnul neil otseselt lisakapitali vaja ei olnud, kuid kuna tahetakse teha rahvuslikku brändi Eesti joogitööstuses, siis oleks tore, kui kampa tuleksid kontaktide ja teadmistega teised ettevõtted ja investorid. Näiteks leidsid nad nii kontakti ühe võimaliku koostööpartneriga Valgevenes.
Kokku kaasati 153 investorit, kes panustasid 123 923 eurot. “Eriti tore on see, et kõik need inimesed on ka meie toote püsitarbijad ja aitavad sõna levitada oma tutvusringkonnas,” märkis Raido Kereme.
Belief Water hoiab kõiki osanikke oma tegemistega kursis ja kaasab neid ka otsustesse. Investoritele saadetakse regulaarseid uudiskirju. “Teeme maksimumi, et kõik oleksid rahul info liikumise ja tulemustega,” ütles Kereme.
Eesti brändina soovivad nad panustada kohalikku kultuuriellu ja seetõttu otsustasid suurtoetajana kampa lüüa XII noorte laulu- ja tantsupeoga “Mina jään” koos Premia ja Põltsamaa Felixiga. “Meil on eksklusiivsed õigused seal väljas olla. Lisaks tuleme välja ka teemakohase pudeliga,” rääkis Rungi.
Eesmärk kasutada igas riigis edasimüüjad
Praeguseks on üheksa kuud tegutsenud ettevõte jõudnud üheksale turule. Alles alustati Leedus, Poolas ja Prantsusmaal ning kohe alustatakse tarneid Austraaliasse, Taani ja Hollandi.
“Hollandis on käimas British Petroleumi müügi katsetus,” ütles Rungi. Kereme sõnul on British Petroleumil Euroopas väga palju tanklaid ning seetõttu nähakse sellest koostööst suurt võimalust. Kereme sõnul on nende strateegia kasutada igas riigis edasimüüjaid. Edukalt välisturul tegutsemiseks on tarvis kohalikke kontakte ning teha pidevalt turundustegevusi. See on ainus viis, kuidas välisturul tegutseda, lisas ta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.