Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Olümpiamängud kaotasid ajaloolise sponsori
Sportlased Rio de Janeiro olümpiakülas asuvas McDonald'sis järjekorras.Foto: Reuters/Scanpix
McDonald’s otsustas lõpetada oma 41 aastat kestnud sponsorluslepingu olümpiamängudega kolm aastat enne tähtaega, teatas Rahvusvaheline Olümpiakomitee (ROK).
Otsus näitab, et USA kiirtoidukett keskendub rohkem oma põhitegevusele, samuti seda, et olümpiamängude sponsimiskulud kasvavad ja telereitingud kahanevad, kirjutas Reuters.
McDonald’si tehing pidanuks kestma Tokyo olümpiamängudeni 2020. aastal. Kokkuleppest taganemisega hoiab ettevõte tulevaste OMide arvel kokku ilmselt sadu miljoneid dollareid. Kiirtoidukett on viimasel ajal püüdnud kulusid kokku tõmmata ja investeerida toidu kvaliteedi, restoranide teenusekvaliteedi ja veebitellimuste parandamisse. McDonald’s tahab meeleheitlikult tagasi võita USA kliente, sest tihe konkurents on hakanud ettevõtte müüginumbreid kahandama.
Firma on olnud olümpiamängude toidusponsor alates 1976. aastast. Hoolimata sellest, et sponsimine peatatakse viivitamatult, on McDonald’s siiski järgmise aasta Pyeongchangi taliolümpiamängudel Lõuna-Koreas kohalik sponsor.
Toidufirma selline käik võib olla märk sellest, et üha rohkem tarbijabrände ei näe enam, et olümpiamängude eksklusiivsed sponsorilepingud aitavad turundusele kaasa samamoodi nagu varem. Osa ettevõtteid leiab, et palju soodsam on teha koostööd otse sportlastega või konkreetsete riikidega, mitte ROKiga.
Veelgi enam, pärast Pekingi olümpiat 2008. aastal alanud trend näitab, et telepubliku hulk kahaneb, mis omakorda võib hakata vähendama sponsorireklaamide väärtust. Näiteks mullu Rio de Janeiros toimunud olümpia ajal jälgisid paljud huvilised võistlusi sotsiaalmeedia, näiteks Twitteri ja Facebooki vahendusel. USA telekanal NBCUniversal teatas, et Rio olümpiat jälgis 8,6% vähem silmapaare kui Londoni olümpiat 2012. aastal.
Kiirtoidukett oli osa ROKi tippsponsorite programmist, mis kokku panustab iga nelja-aastase olümpiatsükli kestel üle miljardi dollari. Kuigi sponsorilepingu tingimustest ei räägita, ütles varem ROKis sponsoritehinguid nõustada aidanud allikas, et suurimad ülemaailmsed toetajad nagu McDonald’s kulutavad ligikaudu 25 miljonit dollarit aastas või umbes 100 miljonit dollarit nelja aasta jooksul, mille alla käivad nii suve- kui ka talvemängud.
Reuters on varem teatanud, et ROK tahtis sponsorlustasusid peaaegu et kahekordistada kuni 200 miljoni dollarini nelja aasta kohta. Uus tasu oleks hakanud kehtima alates 2021. aastast.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.