Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lõuna-Korea tahab 4 aastaga Hyperloopi ehitada

    Firma Hyperloop Transportation Technologies nägemus sellest, kuidas Hyperloopi kapsel vaakumtorus hõljub.Foto: Hyperloop Transportation Technologies

    Lõuna-Korea sõlmis lepingu ülikiire transpordisüsteemi Hyperloopi arendajaga ja tahab selle kasutusele võtta hiljemalt nelja aasta pärast

    Lõuna-Koreas sõidavad juba praegu ülikiirrongid, mis vihisevad pealinnast Soulist 325 km kaugusele Busani linna veidi vähem kui kolme tunniga, kuid selgub, et see ei ole ikkagi piisavalt kiire. Riik tahab ehitada Hyperloopi, mis läbiks sama vahemaa 30 minutiga.
    Idee Hyperloopi rajamisest hakkas Lõuna-Korea valitsuses küpsema tänavu jaanuaris, kui valitsus palus Hanyangi ülikoolil välja selgitada, kuidas tööle panna Elon Muski nägemus vaakumtorus toimuvast transpordist, kirjutab väljaanne Wired. Teisipäeval avalikustati, et riik on sõlmingu lepingu USA firmaga Hyperloop Transportation Technologies, mis tegeleb Hyperloopi kontseptsiooni arendamisega. Lepingu järgi panustab ettevõte Lõuna-Korea püüdlustesse oma teadmistega, kuid vajaliku süsteemi ehitab riik ise.
    Hyperloopi idee mõtles välja Tesla ja SpaceXi juht Elon Musk 2012. aastal. Tema nägemuses reisivad pikki vahemaid läbivas ülikiires transpordisüsteemis kaubad ja inimesed nii-öelda kapslites, mis omakorda hõljuvad mööda torusid, kus on vaakumilähedane keskkond. Kuna õhutakistus on minimaalne, liiguvad kapslid pea igasuguse hõõrdumiseta ja nende kiirus võib olla üle 1100 km/h.
    Hyperloop Transportation Technologies töötab välja sellist Hyperloopi kapslit.Foto: Hyperloop Transportation Technologies
    Muskil on endal käed tööd täis elektriautode ehitamisega Teslas ja rakettide lennutamisega SpaceXis, mistõttu jäi Hyperloopi töölepanemine teiste välja mõelda. Üks firmasid, kes sellega tegeleb, ongi Hyperloop Transportation Technologies. Pärast nelja aastat on ettevõttel üsna hea arusaam sellest, kuidas luua torus vaakumilähedased tingimused, ning nad ehitavad reisijate kapslit Prantsusmaal Toulouse’is. Firma tegevjuht Dirk Ahlborn ütles, et Prantsusmaal on suurim takistus praegu seadusandlus. 
    Lõuna-Koreas ei tohiks see probleemiks osutuda, sest sealne valitsus tahab, et Hyperloopi saaks kasutama hakata nelja aasta pärast. Seega saavad nad nõuda bürokraatidelt vajalike ettevalmistustega kiirustamist. "Valitsuselt on vaja tuge," ütles Ahlborn.
    Hyperloop Transportation Technologies on saanud toetust vähestelt riikidelt. Neil on kokkulepe ehitada transpordivõrgustik Slovakkiasse, kaalutakse ka projekti Abu Dhabis ja arendatakse testrada USAs poolel maal San Francisco ja Los Angelese vahel.
    Kui jätta kõrvale asjaolu, et kellelgi pole veel ette näidata midagi, mis küündiks ligilähedalegi töötavale Hyperloopile, on peamised väljakutsed suuremad kui õige tehnoloogia väljatöötamine ja regulatsioonide kohandamine. Kõige suurem saavutus on teha transpordivahend kuluefektiivseks ja kasumlikuks. Ahlborni sõnul on tal kulupool välja mõeldud, kuid märksa keerulisem on ligi meelitada piisavalt maksvaid kliente, kes on valmis loobuma juba välja arendatud alternatiividest nagu kiirrongid ja lennukid.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Swedbank: märgid lubavad majandusele taastumist Soome ja Rootsi ehitus kiratseb
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.