Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas lahendada sotsiaalmeediaprohmakaid?
Twitter võimaldab saata lühisõnumeid.Foto: Shutterstock
Kanada konsultatsiooniettevõtte Hootsuite juht Ryan Holmes annab nõu, kuidas toimida, kui Facebooki postitatud mõte või Twitteri säuts valesti lähevad.
Holmes märkis, et selle aasta alguses oli tal endal kokkupuude ühe ajakirjanikuga, kellega ta aktiivselt säutsukeskkonnas suhtles ning tekkinud vaidluse käigus midagi kohatut postitas. “Ma kahetsesin seda väga ning lisaks muutus see säuts ka väga populaarseks. Ma palusin oma sõnumi eest vabandust,” rääkis Holmes CNBC vahendusel.
Hootsuite juht viitab juhtumile selle aasta veebruarist, mil agentuur Bloomberg avalikustas artikli, mis rääkis Hootsuite’ist ning sellest, et kuigi ettevõtet peetakse ükssarvikuks ehk start-upiks, mille väärtus on vähemalt miljard dollarit, pole see tegelikult nii palju väärt. Bloombergi allikate sõnul jääb Hootsuite miljardile üsnagi palju alla ning on väärt 700-750 miljonit dollarit.
Mõista sõnumit ja seda, miks inimesed sind kritiseerivad.
konsultatsiooniettevõtte Hootsuite juht
Ryan Holmes
Julge vabandada
Holmes vihastas sellise kirjutise peale ning tema ning ajakirjaniku vahel rullus Twitteris väga huvitav vestlus. Ühes säutsus ütles Holmes ajakirjanikule, et too peaks proovima talle helistada. Portaal BuzzFeed jälgis teemat ning selgus, et Holmes oli säutsus ära märkinud hoopis tasulise seksiliini telefoninumbri. Holmes ütleb nüüd, et tegu oli suure veaga ning parim, mida sellistel puhkude teha saab, on vabandada ning olla oma tegevuses läbipaistev.
“Kuigi ma räägin palju sellest, et tippjuhid peaksid sotsiaalmeediat kasutama, on praegu veel palju neid tippjuhte, kes sotsiaalmeedia võimalusi ei kasuta. Ma arvan, et selle üks põhjuseid on see, et ei teata, mida teha, kui midagi sotsiaalmeedias nässu keerata,” avaldas ta. “See võib olla vabalt keegi start-upist kui ka mõnest suurest korporatsioonist. Selliseid asju ikka juhtub.”
“Mida ma oma juhtumist õppisin, oli see, et kui midagi vussi keerata, siis peab vabandama. Ja sa vabandadki ning püüad olla võimalikult läbipaistev. Kui vaja, võtad vastutuse, sest sina tegid seda,” avaldas Holmes.
Holmes rääkis samal teemal ka Viva Technology konverentsil ning seal ta ütles, et tänapäeva meedia on tegelikult eksimuste osas üsna andestav. Uudiseid tuleb pidevalt peale ning inimesed unustavad skandaalid ära. Ja isegi kui ei unusta, siis andestatakse varasemaga võrreldes kiiremini.
Ära ole isekas
Holmes tõdes, et sotsiaalmeedia vigade puhul on üks olulisemaid aspekte mõista, et kui sa oled vea teinud, ei ole mõtet olla egoist ning end iga hinna eest kaitsma hakata. Ära ole kallutatud ning kui sulle tehakse kriitikat, püüa see vastu võtta ning seda kainelt hinnata. “Mõista sõnumit ja seda, miks inimesed sind kritiseerivad,” lisas ta.
Kui Holmesi käest küsiti, mida tema ja Hootsuite asjast õppisid, tõdes ta, et see vahejuhtum õpetas teda palju ning tulevikus lähtutakse ettevõtete konsultatsioonides kindlasti ka sellest, mis Hootsuite’il endal juhtus.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.